פרארי מציגה את F8 טריבוטו בז’נבה

בימים אלו נערכת תערוכת הרכב השנתית של ז’נבה, הנחשבת לאחת מתערוכת הרכב החשובות והגדולות בעולם. כמידי שנה מוצגות בתערוכת מכוניות ספורטיביות ויוקרתיות שיככבו בחלומות המוטוריים של חובבי הרכב. בשנים האחרונות פרארי מציגה בתערוכה מידי שנה דגם ספורטיבי נחשק, ועשתה זו גם השנה שחשפה את F8 טריבוטו החדשה.

פרארי F8 טריבוטו ממשיכה מסורת של עשרות שנים של מכוניות פרארי בעלות מנוע V8 מרכזי. ה-F8 יורשת את מקומה של פרארי 488GTB הוותיקה שהייתה המכונית המצליחה ביותר של החברה ממראנלו בשנים האחרונות.

עיצובה של פרארי F8 טריבוטו הוא המשך ישיר לזה של ה-488, אך המעצבים העניקו לגוף המכונית קווים מודרניים ומלוטשים יותר כאשר תכנון מחדש של כונסי האוויר סביב המכונית אפשרו לשפר את היעילות האווירודינמית, ובכך לשפר את אחיזת הכביש הודות להגדלת כוח ההצמדה במהירויות גבוהות.

המכונית מונעת על ידי אותו מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 3.9 ליטר שהגיע מה-488, אך הודות למסכת שיפורים גדל הספקו ב-50 כ”ס ועומד מעתה על 720 כ”ס. שימוש בחומרים קלים ואקזוטים אפשר למהנדסי פרארי להוריד 40 ק”ג ממשקלה של ה-F8. התוצאה היא מכונית המסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש ב-2.9 שניות ולהגיע למהירות של 200 קמ”ש ב-7.8 שניות כאשר המהירות המרבית עומדת על 340 קמ”ש.
לישראל אמורה פרארי F8 טריבוטו להגיע בתחילת שנת 2020. המחיר המדויק טרם פורסם אך הוא אמור להתחיל ביותר מ-2 מיליון ש”ח.