סוזוקי ויטארה

טיול סוף הקיץ עם סוזוקי ויטארה

עשינו הפסקה קצרה מהשגרה ויצאנו עם סוזוקי ויטארה לטיול בהרי יהודה המשלב אטרקציות תירותיות,פיקניק פסטורלי ונסיעת שטח מהנה

מאת: מערכת MenStream

רגע לפני סוף החופש הגדול ותחילת עונת החגים, יצאנו עם סוזוקי ויטארה לטיול רגוע למערת הנטיפים והסביבה, אם צלחתם בשלום את עונת הקיץ החמה והחופש הגדול, אוטוטו מגיעה תקופת החגים הדורשת מאתנו לא מעט אנרגיות. אלא שאפשר בין לבין לשבור את השגרה העמוסה ולצאת לטיול משפחתי מהנה.

אנחנו בחרנו עבורכם מסלול כיפי במרחק שעה קלה של נסיעה מהמרכז. רגע לפני החגים בהם הכבישים והפארקים יהיו עמוסים במטיילים, בחרנו להציע לכם טיול קליל כדי המתאים לא בהכרח לסופי השבוע, אלא גם אם החלטתם לפרגן לעצמכם יום חופש באמצע השבוע להפגת השגרה.

סוזוקי ויטארה

בת הלוויה שלנו לטיול זה הייתה סוזוקי ויטארה, המשתייכת לקטגוריית הקרוסאוברים העירוניים והמעוצבים, אך בשונה מכל מתחרותיה ובהתאם למורשת של משפחת הויטארה לדורותיה, מתאימה גם לאנשים בעלי נפש הרפתקנית שרוצים לצאת מידי פעם אל המרחבים.

היעד העיקרי בטיול היה מערת הנטיפים שבהרי יהודה הנמצאת במרחק נסיעה של שעה קלה מהמרכז. המערה שאורכה 91 מטרים מאפשרת להתפעל מנטיפים וזקיפים מרהיבים שנוצרו במשך אלפי שנים במעבה האדמה. חוויה מרתקת לכל המשפחה ובמיוחד לילדים. בנוסף ישנן מספר תצפיות מסביב לאזור המערה על הנוף ההררי המרהיב.

איך מגיעים?
יצאנו מאזור המרכז ועלינו לכביש תל אביב-ירושלים. לאחר נסיעה של כ-25 דקות ירדנו במחלף שער הגיא אל כביש 38 לכיוון בית שמש. כעבור כ-8.5 ק”מ פונים שמאלה בצומת בית שמש לכביש 3855. כעבור כשני ק”מ פונים שמאלה בכיכר לכביש 3866 וממשיכים מספר ק”מ במעלה הכביש המתפתל, אד אשר מגיעים לצומת עם שילוט המפנה לשמורת הטבע בפניה שמאלה.

סוזוקי ויטארה

ממשיכים הלאה
לצד מערת הנטיפים ישנן עוד לא מעט אטרקציות מעניינות באזור כדי לגוון את הטיול. על הכביש הפנימי המוביל למערכת נטיפים, כמה מאות מטרים לפני הפניה הקשתית הגדולה המובילה לגן הלאומי, ישנו שביל כורכר המתפצל ממנה. נסיעה של כ-300 מטרים על השביל המוביל להר יעלה תמצאו את חוות יערן.

חוות יערן היא חווה המתקיימת כמשק אורגני, וגדלים כ-150 עיזים מזן שאמי. שמהחלב אותו מניבות העיזים מופקים בה יוגורט, לבנה וגבינות שונות. בתיאום מראש ניתן לטעום ולרכוש ממוצרי החווה, כאשר בסופי שבוע ניתן לקבל גם לחמים הנאפים בחווה ומשם להמשיך לפיקניק באחד מפינות החמד באזור.

סוזוקי ויטארה

פינות רבות שכאלו  נמצאות ביער עצמאות אמריקה, אליו ניתן להגיע בקלות כאשר יוצאים בחזרה על הכביש הראשי. מהכביש ישנן כמה וכמה כניסות ליער. רק צריך לשים לב לשילוט ומשלם ניתן להגיע לשבילים היער, המובילים לפינות פיקניק וישיבה מוצלות ונעימות שבתוכו. מי שמחפש חווית נהיגה אתגרית יותר, יכול להמשיך מחוות יערן במעלה השביל המיועד לרכבי 4X4 וכולל כמה קטעים טכניים מהנים ומאתגרים שבדיוק עבורם נועדה הויטארה.

סוזוקי ויטארה הוא הרכב היחיד בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים המתהדר במערכת הנעה כפולה מתוחכמת בעלת מספר מצבי פעולה. במצב רגיל נעה הויטארה בהנעה קדמית לטובת חיסכון בדלק, כאשר בעת הצורך בתנאי החלקה מועבר הכוח גם לגלגלים הקדמיים. בורר מצבי הנהיגה המותקן בין המושבים הקדמיים מאפשר לבחור בין מצב נהיגה ספורטיבי עם תגובות חדות יותר או מצב שלג, המתאים לימי חורף קשים בהם הכביש חלק במיוחד או לחילופין כאשר נוסעים בשבילים חלקים ובוציים.

סוזוקי ויטארה

אבל זה לא הכול, לויטארה ישנו גם מצב נוסף של “נעילה”, מה שיוצר למעשה מערכת הנעה כפולה עם חלוקה שווה של הכוח לפנים ולאחור. תכונה יוצאת דופן זו הופכת תאפשר לסוזוקי ויטארה להגיע הרחק גם בשבילים טכניים ומאתגרים או בחולות כאשר יורדים לחוף הים. עם זאת חשוב לזכור! תמיד לנסוע באופן זהיר ומדוד בשטח כדי לא לגרום לנזקים מכאניים. אם בוחרים בשבילים טכניים יותר מומלץ שלא לצאת ללא ליווי של רכב נוסף במידת הצורך.

שמורת הטבע מערת הנטיפים
טלפון: ‎02-9911117 אימייל: st.netifim@npa.org.il

שעות פתיחה:
ימים א’ – ה’ ושבת: 08:00 – 17:00
בימי שישי וערבי חג: 08:00 – 16:00
מחירי כניסה: 28 ש”ח למבוגר, 14 ש”ח לילד

סוזוקי ויטארה

חוות יערן
הר יעלה – חוות יערן(בירידה למערת הנטיפים)
טלפון: 02-9997811
טלפון נייד: 054-6830183
דוא”ל: yaaran.farm@gmail.com