מאזדה חוגגת 30 שנה למיאטה

אין כעט חובב רכב שלא מכיר את המיאטה של מאזדה (הידוע גם כמאזדה MX5), מכונית הספורט הקטנה והפתוחה שכבשה לבבות רבים ברחבי העולם ונחשבת למכונית הנמכרת ביותר מסוגה אי פעם. מאזדה מיאטה הוצגה לראשונה לפני 30 שנה בדיוק, וזו סיבה מצוינת עבור מאזדה לחגוג יום הולדת עבור אחת המכוניות החשובות ביותר בתולדותיה.

את המאורע ציינה מאזדה בהצגת מהדורה מיוחדת של המיאטה בתערוכת הרכב בשיקאגו שנערכה השבוע. המהדורה המיוחדת נקראת 30th Edition וכוללת מספר שדרוגים משמעותים ומהותיים ביחד לדגמים הסדרתיים של המיאטה. חיצונית מתאפיינת המכונית בצבע כתום מרוצים ייחודי של מאזדה המגיע בשילוב חישוקים קלים מיוחדים שיוצרו במיוחד עבור מהדורה זו ונצבעו בשחור. בתא הנוסעים הותקנו מושבים ספורטיביים מיוחדים מתוצרת ריקארו בריפוד אלקטנרה עם קצוות כתומים, כשגם לוח המכשירים דופן באלקנטרה עם גימורים כתומים מסביב לפתחי המיזוג.

בתחום המכאני קיבלה המהדורה המיוחדת בלמים קדמיים מתוצרת ברמבו ואחוריים מתוצרת ניסין עם קאליפרים צבועים בצבע כתום כמובן, כשבגרסאות הידניות יותקנו גם בולמים ספורטיביים משופרים מתוצרת חברת בילשטיין. עוד ניתן למצוא המהדורה המיוחדת גם מערכת שמע ייחודית ועוצמתית מתוצרת  BOSE עם לא פחות מתשעה רמקולים.

מאזדה תייצר 3,000 יחידות ממוספרות מהמהדורה המיוחדת של המיאטה בגרסאות גג הבד והגג הקשיח גם יחד. המחיר ההתחלתי של המיאטה במהדורת 30 שנה יחל ב-35 אלף דולר.