מסע אל העבר

מהדורה מוגבלת של ויסקי בן 46 שנה

מאת: סמדר שני Smadar Shani

לא צריך להיות מבין גדול בוויסקי כדי לדעת שגילו של הוויסקי  הוא אחד מהמרכיבים החשובים באיכותו, וכפועל יוצא מכך גם במחירו.

רוב חובבי הויסקי יכולים להרשות לעצמם בקבוקים בגילאים של 12 עד 21 שנה, אבל זה לא מנוע מהם לפנטז על בקבוקים נדירים ונושנים כמו הבקבוק שלפניכם: Last Drop שהתיישן משנת 1971.

העולם השתנה ללא היכר מאז שנה זו, אבל רק כדי לקבל תזכורת, בשנת 1971 נבחר ריצ’רד ניקסון לנשיא ארה”ב, ג’ים מוריסון הלך לעולמו ואריק איינשטיין ז”ל הוציא את אלבומו “בדשא אצל אביגדור”. כן, זה היה ממש מזמן.

אם לא שמעתם על מזקקת Last Drop זה כיוון שמדובר במזקקה צעירה למדי שהוקמה בשנת 2008 בלבד, לא ממש מרשים מול מזקקות בעלות מסורת שהוקמו במאות ה-19 וה-18, אבל מי שהקים את החברה הם מומחי וויסקי מובילים  שלהם ידע מצטבר של מאות שנים.

למעשה Last Drop היא לא ממש מזקקה, כיוון שהיא לא מייצרת את הוויסקי. מטרתם של מומחי החברה הוא לאתר חביות ויסקי ישנות ומשובחות ככל הניתן ולהפיק מהן את המיטב, כדי להציע לציבור גרסאות מוגבלות של וויסקי ישן ואיכותי במיוחד, כשהמחיר בהתאם.

מסע אל העבר

היצירה החדשה של “הטיפה האחרונה” היא כאמור מהדורה מיוחדת של וויסקי שזוקק בשנת 1971 וכוללת 1,352 בקבוקים בדיוק.

וויסקי מורכב מבלנדד בן 12 שעורבב בשנת 1983, כשלאחר מכן ייושן עוד 9 שנים בחביות שרי.

יתרת הוויסקי שסיימה לנוח בחביות השרי עורבבה עם ויסקי נוסף בן 21 שנה ונמזגה לחביות יישון של ברבן אמריקאי עד לתאריך הבקבוק שנעשה בסוף שנת 2017.

התוצאה היא ויסקי יוצא דופן המשלב מתיקות של תפוח, וניל ודבש עם נגיעות קלות של עישון ומלח.

התוצאה הסופית המרשימה מאד זיכתה את ה-Last Drop 1971  בתואר בלנדד הנבחר לשנת 2017 על ידי טועם הוויסקי ג’ים מוריי.

עם ייחוס שכזה לא תתפלאו שמחירו של בקבוק אחד מהסדרה עומד על 4,000 דולר, כשייחד עם נדירותו הופכים אותו לוויסקי שרובנו יכולים רק לחלום שיהיה בארון המשקאות.

מצד שני, ספק אם חלק מהרוכשים המאושרים, שהם לרוב אספני ויסקי מעושרים, יפתחו את הבקבוק, ויתכן שיסתפקו רק בטעימה מבקבוקון קטן בנפח 50  המגיע יחד איתו במארז המהודר.