ניתוח מתיחת פנים ד"ר רובינפור

ניתוח מתיחת פנים | כל מה שצריך לדעת

מאת: סמדר שני Smadar Shani

כשמרגישים צעירים, רוצים גם להיראות כך. אז האם לכל אישה כדאי לעבור ניתוח מתיחת פנים? מה ההשפעות על עור הפנים? מה זה כולל? ד”ר מנו רובינפור מומחה לכירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית מעל 30 שנה, משיב לכל השאלות אודות ניתוח מתיחת פנים.

ניתוח מתיחת פנים יכול להישמע מלחיץ, אבל כיום, עם שנים רבות של ניסיון ושיפורים טכנולוגים, מדובר בהליך יחסית פשוט שתוצאותיו עולות אלף מונים על הפחדים. לידיעתכן, 75% עושים ניתוח מתיחת פנים לפחות פעם בחיים. 20% יעשו ניתוח שני בין 7- 10 שנים לאחר הראשון. לקחנו את דוקטור רובינפור לשיחה ושאלנו אותו על הכול.

למי תמליץ לבצע את הניתוח?

ניתוח מתיחת פנים מיועד לנשים עם עור פנים ועור צוואר קצת נפולים ממה שהם היו רוצים. מכיוון שלא ניתן להרים צוואר או פנים באמצעות הזרקות, ניתוח מתיחת פנים הוא הפתרון הבא בתור. בניתוח מתיחת פנים מסלקים לצמיתות עור מיותר מן הפנים, בשילוב מתיחה מדויקת ומוקפדת של שרירי ההבעה. פעולה זו מקנה לעור הפנים מראה טבעי ולא מנותח. במקרים של מטופלים צעירים יחסית, שאצלם אזור הצוואר נראה עדיין טוב ולא נפול, אמליץ על ניתוח “מיני מתיחת פנים,” מדובר בניתוח קל יותר שלא כולל מתיחה של שרירי הצוואר ולכן אחוז הסיבוכים שלו נמוך יותר.

האם טיפול בחומרי מילוי יכול להחליף את ניתוח מתיחת הפנים?

במקרים בהם הקמט בעור הפנים עמוק או שהוא מלווה בנפילת העור, אין תחליף לניתוח מתיחת פנים. חשוב לציין שאנשים שמתחילים להשתמש בחומרי מילוי בגיל יותר מוקדם, יגיעו לניתוח בגיל הרבה יותר מבוגר, מכיוון שכל הזרקה מעבה את הקולגן התת עורי שלנו ומשפרת את מראה העור. יתרון נוסף הוא כשמגיעים לניתוח מתיחת פנים השינויים לא יהיו דראסטיים, למי שמתחזק את הפנים בהזרקות.

עוד חשוב לציין שכשמגיעים לרופא שהוא לא פלסטיקאי, אז כמובן שהוא ימליץ על המשיך טיפול בהזרקות למרות שהתוצאות של הזרקות לא מתקרבות לתוצאות של ניתוח מתיחת פנים. צריך מאד להיזהר משרלטנים בתחום.

מה משפיע על מצב עור הפנים?

מצב עור הפנים מושפע מהרבה גורמים, בין היתר: גנטיקה, סוג העור, חשיפה לשמש ועישון.

מהו טווח הגילאים לניתוח מתיחת עור הפנים?

זה מאד אינדיבידואלי. יש אצלי מטופלות בגילאים של 50-70. כדי להגיע לתוצאה טובה מומלץ לעשות ניתוח מתיחת פנים בגיל מוקדם יחסית כשעוד יש לנו הרבה קולגן בעור.

כיצד אתה שומר על המראה הטבעי של עור הפנים ולא פני בובה?

שמירה על עור הפנים עושים באמצעות כיוון המתיחה של העור. אני נוהג להרים חזרה את העור בכיוון הטבעי שלו וזה מה שנותן למטופלת מראה טבעי של עור הפנים. כולם שואפים היום למראה טבעי ורוצים להישאר דומים למראה המקורי שלהם.

ניתוח מתיחת פנים ד"ר רובינפור

האם יש שינוי בגישה לניתוח מתיחת פנים?

אני מרגיש שינוי בפתיחות של נשים וגברים לטיפולים קוסמטיים בכללי וניתוחי פנים בפרט. הרי אומרים ש-70 זה ה-50 החדש, אז כולם רוצים לשמר את המראה הצעיר ויש מודעות לטיפולים של אנטי אייג’ינג. ניתוח מתיחת פנים גורם למטופלת להיראות טוב מאד לגילה ולהשוות את ההרגשה שלה למראה שלה. בניתוח של שלוש שעות בלבד חוזרים אחורה בזמן כמה שנים טובות. אם פעם לא היו מרגישים נוח לדבר ולשתף, היום יש הרבה יותר פתיחות ומדברים על טיפולים קוסמטיים בשיחות סלון. ברור שמתיחת פנים זה השלב הבא לטיפולי הזרקות.

האם יש לך מטופלים גברים?

לגברים יש היום מודעות הולכת וגדלה למראה החיצוני ופתיחות לטיפולים קוסמטיים לשיפור מראה הפנים, יש גם הרבה גברים שעושים את הניתוח בעקבות הנשים שלהם רואים את ההצלחה, ורוצים גם.

את מי לא תנתח?

לא אנתח אנשים עם ציפיות לא ריאליות. יש מקרים של נשים וגברים שמביאים תמונות של של דוגמנית בת 20 או תמונה שלהם כשהיו בני 18. ברור שזה בלתי אפשרי לעמוד בציפיות כאלו וזה כמובן מזמין בעיות.

פילינג או ניתוח מתיחת פנים?

במידה והבעיה היא בעיקר כתמים וקמטוטים באזור הפנים, אמליץ על פילינג. פילינג מרענן את שכבת העור העליונה ומתקבל מראה של עור רענן. כשמגיעים למצב בו לא מדובר על מראה העור, אלא על ריפיון בשרירי הפנים והצוואר, אמליץ על ניתוח מתיחת פנים. במקרים מסויימים עושים שילוב של השניים. מבצעים בשלב ראשון ניתוח מתיחת פנים וצוואר, ואם יש צורך ברענון מראה העור, ממשיכים עם טיפול פילינג. לא אמליץ על פילינג לבעלות עור כהה, זה עשוי להשאיר להן כתמים.

איך להתכונן לניתוח מתיחת פנים?

הכי חשוב זה להפסיק לעשן. עישון הוא הגורם המשמעותי ביותר לסיבוכים. רוב הסיבוכים בניתוחים פלסטיים קורים כתוצאה מעישון, מכיוון שהעישון גורם לאי אספקת דם לעור ולחלקים אחרים בפנים. הדרישה ממטופלת לפני ניתוח היא שחודש לפני מועד הניתוח תפסיק לעשן. זה פרק הזמן שמבטיח שתהיה זרימת דם תקינה לעור ולשרירי הפנים ולא יהיו סיבוכים. מעבר לזה, המטופלת תתבקש לבצע בדיקות דם מתאימות. לעיתים יידרשו בדיקות נוספות כדוגמת צילום חזה, אק”ג בהתאם לגילה ולמצבה הרפואי של המטופלת. על המטופלת להיות בצום של 6-8 שעות. בחלק מהמקרים זה כרוך באשפוז לילה מה שמבטיח שהמנותחת אכן תנוח ותהיה תחת השגחה צמודה, למקרה של סיבוך.

הרדמה מקומית או מלאה?

זה תלוי ברצון המטופלת. ניתוח מתיחת פנים תחת הרדמה מקומית בשילוב של חומר טשטוש מאפשר התייחסות מדויקת לכל החלקים בניתוח. יתרון נוסף להרדמה מקומית הוא בהתעוררות מהניתוח, שאינה מלווה בתופעות לוואי. יש אנשים, שבשביל השקט הנפשי שלהם, יעדיפו הרדמה כללית אבל זו יכולה להיות מלווה בתופעות לוואי של בחילות, הקאות ורעד.

איך מתבצע הניתוח?

כל ניתוח פנים מלווה במתיחת שרירי הפנים. מרימים את העור ומותחים את השריר חזרה לכיוון ממנו נפל. הניתוח אורך בין שעתיים לארבע שעות, בהתאם לסוג ההרדמה והיקף הניתוח.

מבצעים הזרקת שומן במהלך הניתוח?

היום כמעט אין ניתוח פנים שאני לא מזריק שומן למטופלת. פעם הייתי מזריק שומן רק במטרה להחזיר נפח, אבל לאורך השנים ראיתי שבאזורים שהזרקתי בהן שומן, מצב העור נראה הרבה יותר טוב. לכן היום אני נוהג להזריק שומן במטרה לשפר את איכות העור. הזרקת שומן מחזיקה לאורך זמן והיא יעילה יותר מכל חומצה הילאורונית.

מה עם החלמה וחזרה לשיגרה מניתוח מתיחת פנים?

חזרה מלאה לשיגרה זה כשלושה שבועות לאחר הניתוח. מומלץ להימנע מחשיפה ממושכת לשמש למשך כחצי שנה לאחר הניתוח. בשבוע הראשון יש להקפיד על אוכל מרוסק ושישה שבועות להימנע מפעילות גופנית ומטיפולי שיניים. ניתוח מתיחת פנים לא מלווה בכאבים, אבל יש תחושת חוסר נוחות בגלל מתיחת השריר.

יש צלקות מניתוח מתיחת פנים?

הצלקות מוסתרות ברובן על ידי קו השיער ועם הזמן הן מתבהרות. תוצאות הניתוח מושפעות לרעה מעישון, חשיפה לשמש ושתיית אלכוהול.

ניתן לשלב עוד ניתוחים?

אין בעיה לשלב ניתוח הגדלת חזה.

ומה עם תחזוקה לעור הפנים?

בשנה הראשונה אין צורך לעשות טיפולים משלימים. בשנה השנייה אמליץ לשלב הזרקות, מכיוון שהפנים מאבדות נפח עם הזמן.

75% מהאנשים עושים ניתוח מתיחת פנים פעם בחיים,20% יעשו ניתוח שני בין 7- 10 שנים

לתיאום פגישת ייעוץ אישית עם ד”ר רובינפור לחצו