rosh_katava-1

MUVe מובי קורקינט חדשני

מאת: רותם אלתר

MUVE מוב קורקינט חשמלי בולט ביתרונות שלו בנוף הקורקינטים. הוא קל, יציב, חזק, בטוח, עם סוללה חזקה, מעוצב בסטייל ועם פטנט ייחודי המאפשר הטייה של עד 50 מעלות בלי להתהפך, בדומה לקטנועים התלת גלגליים שתופסים תאוצה בשנים האחרונות.

כל מי שגר בעיר צפופה כבר מזמן ויתר על הרכב לטובת משהו קצת יותר קומפקטי. לצד תחבורה ציבורית, קטנועים וקורקינטים חשמליים (ופה ושם איזה כלי רכב חד גלגלי עתידני) החליפו את האופציה הארבע-גלגלית ככלי ההתניידות המרכזי בעיר. אבל עם כל הכיף בקטנוע, עדיין יש לו כמה חסרונות: זיהום אויר, עלויות של רישיון נהיגה, תחזוקה, ביטוח יקר, טסט שנתי, תחזוקה שוטפת ועוד כמה מרעין בישין. בגלל זה מספר הקורקינטים החשמליים עלה דרמטית בשנים האחרונות, ומהווה פתרון מעולה להתניידות עירונית, עם בונוס של ידידותיות סביבתית.

muve-180307-045-1

בכל הנוגע לכלי רכב חשמליים, אנחנו די יודעים מה אנחנו מחפשים: קל ככל שניתן, יציב, סוללה חזקה, ושייקח אותנו ממקום למקום בסטייל. MUVe כלי תחבורה עירוני תלת גלגלי לרכיבה בעמידה, עונה בדיוק על הדרישות האלה: שלדת אלומיניום שמכניסה אותו לקטגוריית המשקל הקל (15-17 ק”ג, תלוי דגם); שלושה גלגלי 12 אינצ’ לרכיבה בטוחה ויציבה במגוון סוגי תשתיות, כולל עליה וירידה ממדרכות; סוללת V48 המספיקה לנסיעה בת 35-40 קילומטרים; ובאשר לסטייל, מספיק אם נגיד שהוא פותח על ידי מעצב הרכב אמיר זייד שעבד בעבר עם פרארי ופניפארינה.

אז עם מה בעצם אנחנו מתעסקים כאן? הקטע המשמעותי של MUVe הוא פטנט ההטיה במזלג הקדמי, הממרכז את עצמו באופן אוטונומי ומאפשר לכם לבצע פניות חלקות בלי בעיה. בשילוב עם 3 הגלגלים (לעומת ה-2 הסטנדרטיים), כל זה מתורגם לחוויית רכיבה חלקה, אינטואיטיבית ובעיקר יציבה ובטוחה. הבטיחות הזו היא גורם קריטי, בעיקר כשלפחות אחת לשבוע אנחנו שומעים על תאונת קוריקנט חשמלי כזו או אחרת. אין עוד כלי תחבורה עירוני בעל מערכת בלימה של 3 דיסקים הידראוליים בקוטר 160 מ”מ, מה שמבטיח יכולות בלימה חזקות ויציבות במיוחד גם בתנאי כביש רטוב או משובש.

TMUNA_1_KATAVA-1

MUVe עבר 6 שנות פיתוח אינטנסיביות ומגיע היום לשוק בתצורתו האופטימלית, מותאם במיוחד לנסיעה במרחב העירוני. הוא קל לנשיאה ובעל מנגנון קיפול והרכבה מהירים (10 שניות). MUVe מתקפל לצורת טרולי, לנוחות גרירה מרבית כאשר הוא לא בשימוש. המימדים הקטנים שלו מושלמים לאחסון נטול סיבוכים מיותרים. הקלילות של שלדת הטיטניום משלבת קלילות ועמידות – כמה קל, ככה חזק. MUVe מושלם לאלו מאתנו שחיים ועובדים בעיר, ומחפשים כלי תחבורה עיקרי שיהווה תחלופה לרכב. זה משתלב עם מגמת המודעות לסביבה ההולכת ומתעצמת בשנים האחרונות, שבמסגרתה רבים מוותרים על מכונית פרטית ובוחרים באמצעי תעבורה חשמליים וציבוריים.

ואיך הביצועים? הנסיינים שלנו מדווחים על חוויית נסיעה רכה וחלקה, עם יכולות בלימה חדות. 250 הוואט של המנוע מאפשרים האצות נמרצות במהירויות נמוכות, והמהירות המרבית מוגבלת ל-25 קמ”ש, על פי חוק – ובאמת שאין סיבה או צורך ביותר מזה. אבל לאלו מכן שמחפשים יכולות ספורטיביות ימצאו בה את הריגוש.

MUVe_004-1

לאחר טעינה מלאה (כ-4 שעות), הסוללה מספיקה לנסיעה של עד 40 ק”מ, יותר ממספיק כדי לזגזג מהבית לעבודה ובחזרה בלי לדאוג שתתקעו. האפשרות לקבל כלי בהתאמה אישית תעזור לכם לבלוט בסטייל בנוף הקורקינטים. אנחנו שמנו עין על הדגם הירוק. בנוסף יש גם צג אלקטרוני שיעזור לכם לעקוב אחרי המהירות שלכם, מצב הסוללה ועוד כמה נתונים שכדאי לשים לב אליהם. בשורה התחתונה, אם אתם מחפשים להכנס לעולם התחבורה העירונית, אין כלי מוצלח מה-MUVe. עמיד, קליל, עם ביצועי שטח מפתיעים (לטובה!) ולא לשכוח טיפת פטריוטיזם – מדובר בעוד המצאה ישראלית שיצאה את גבולות הארץ ופרצה לשוק הבינלאומי.

HypeRider אולם תצוגה: דיזינגוף 237 תל אביב

muve-180307-182-1

 

מפרט מלא:

ממדים: 56*115*37 ס”מ (תלוי דגם)

משקל: 15-17 ק”ג (תלוי דגם)

מנוע: 250V

סוללה: ,48V  11 אמפר

מהירות מקסימלית: 25 קמ”ש

טווח נסיעה: 30-40 ק”מ (טעינה מלאה)

גלגלים: 12 אינץ’