אוכל בריא למבוגרים

על חשיבותו של אוכל בריא למבוגרים

הקפדה על תזונה נכונה היא דבר חשוב מאוד. כל אדם אשר חפץ לשמור על גוף בריא, חייב להקפיד על תפריט אשר מתאים לו, המורכב מכל אבות המזון, במידה הנכונה. חשוב מאוד לדעת שעל אף שבכל גיל חשוב מאוד להקפיד על תזונה נכונה, הרי שבגיל מבוגר יש חשיבות הרבה יותר גדולה להקפדה על תזונה בריאה שכן, אוכל בריא למבוגרים יכול למנוע לא מעט מחלות שיכולות להיווצר בגילאים הללו וכן, להקל על מחלות קיימות.

חשיבותו של תפריט בריא בכל גיל

הקפדה על בריאות הגוף היא דבר חשוב מאוד. בסופו של דבר, כולנו רוצים לחיות חיים בריאים וארוכים, אך העובדה שאנו מוקפים בכל עבר במזון מהיר ובאוכל מתועש וכן העובדה שלא מעט אנשים חיים את חייהם בצורה אינטנסיבית ואין להם יותר מדי זמן, גורמת לאי הקפדה על אוכל בריא, על צריכת אוכל שלא טוב לגוף ובסופו של דבר לפגיעה בבריאות. הקפדה על תפריט בריא ומאוזן היא קריטית לשמירה על הבריאות של הגוף שלנו ועל כן, על אף שבגיל מבוגר חשוב אפילו יותר להקפיד על אוכל בריא, הרי שכדאי מאוד בכל גיל לדאוג לבריאות הגוף ולאכול בהתאם לתפריט מסודר ובריא.

אוכל בריא למבוגרים- כיצד הוא עוזר לבריאות?

אוכל בריא למבוגרים והקפדה על תפריט המותאם לכל אדם בהתאם למשקלו, גילו ובהתאם לכל פרמטר אחר, מהווה דבר חשוב מאוד שיכול לסייע במניעת מחלות שונות וטיפול במחלות קיימות. אוכל בריא למבוגרים יכול לסייע במצבים כגון:

מחלות במערכת העיכול והקיבה- עם הגיל יכולת העיכול והספיגה יורדות ודופן המעי מאבד את הכוח והגמישות שלו. מעבר לכך, הפרשת ההורמונים משתנה ובשל כך התנועתיות של המעיים יורדת והדבר עשוי להשפיע על ספיגת רכיבים תזונתיים לרבות חומצה פולית, ברזל וסידן. מכיוון שסיבים תזונתיים ידועים בתרומתם לתפקוד התקין של מערכת העיכול, במניעת מחלות ובשמירה על המשקל, אין ספק כי שילוב של מזונות עשירים בסיבים לרבות דגנים מלאים, פירות, ירקות וקטניות יכולים לסייע בגיל מבוגר למניעת מחלות במערכת העיכול.

אוכל בריא למבוגרים עשוי לסיע במניעת מחלת כליות. לא פעם מדובר על מחלה שקטה שבלתי אפשרי לגלות בבדיקות עד שלב מאוחר שלה. לתזונה יש חשיבות קריטית עבור חולי כליות וכל אדם שסובל ממחלת כליות חייב לצרוך מזון רפואי בעל אשלגן, נתרן וזרחן נמוכים. עבור חולי כליות יש ליצור תפריט מותאם למחלתם, אשר מכיל מזונות בריאים וטובים.

תפריט בריא למבוגרים יכול לסייע במניעת סוכרת וכן במידה שאדם חולה סוכרת, לאזן במידת מה את הסוכר בדמו. הפחתה בפחמימות בתפריט ואכילת פחמימות מורכבות, אכילת 2 פירות ביום ואי דילוג על ארוחות זה תפריט מצוין עבור כל חולה סוכרת וכן לאדם שיודע כי הוא בקבוצת סיכון לפתח סוכרת.
אוכל בריא למבוגרים יכול לסייע גם במניעה של כולסטרול גבוה. ישנם כיום לא מעט מזונות עשירים בשומן רווי ומכילים שומן טראנס, אשר מומלץ מאוד לצמצם את הצריכה שלהם כגון: קרואסונים, שמנת, חמאה, בורקסים ועוד. חשוב להקפיד על שומנים בריאים ועל מזונות חיוניים וטובים לגוף במקרה של כולסטרול גבוה.

המלצות על תפריט בריא למבוגרים

חשוב לדעת כי תפריט למבוגרים איננו תפריט אחיד ומשתנה בין אדם לאדם, בהתאם לנתונים שונים ומצבו הבריאותי ההתחלתי ולכן, חשוב מאוד לפנות לתזונאי מקצועי ומנוסה על מנת שיבנה תפריט לכל אדם. ככלל, חשוב מאוד לשלב בתפריט למבוגרים פחמימות מורכבות, חלבונים, שומנים בריאים, ירקות ופירות. הכל במינון המתאים והכל בהתאם למצבו של האדם. כמובן שכיום ניתן למצוא ספרי מתכונים שיש בהם מתכונים לארוחות בריאות וטעימות וכדאי מאוד להיעזר בהם.