אופנוע העל של דוקאטי הוצג במילאנו

בתערוכת האופנועים השנתית של מילאנו שנערכה בראשית חודש נובמבר, מוצגים מדי שנה מיטב החידושים של תעשיית האופנועים העולמית. אחד מהאופנועים הבולטים שהוצגו בתערוכה השנה היה בדוכן של יצרנית האופנועים היוקרתית דוקאטי, אשר חשפה את אופנוע העל החדשה שלה: פאניגאלה V4 R.

מדובר בגרסה חדשה של פאניגאלה V4 אשר יצא לשוק לפני שנה. הייחוד הגדול בגרסת ה-R הוא שמדובר בגרסה מיוחדת המותאמת לכביש הציבורי, שעל בסיסה נבנה האופנוע איתו משתתפת דוקאטי באליפות הסופרבייק העולמית. במבט חטוף נראית גרסת ה-R זהה לגרסה הרגילה של הפאניגאלה, אך למעשה בוצעו באופנוע שינויים רבים ויושמו בו טכנולוגיות מתקמות המגיעות היישר ממחלקת המרוצים של החברה האיטלקית.

בהתאם לתקנות מרוצי הסופרבייק, דוקאטי פאניגאלה V4 R מצויד במנוע בנפח 998 סמ”ק, הקטן מזה של הפאניגאלה הרגיל שלו מנוע בנפח 1,103 סמ”ק. אלא שבזכות טכנולוגיה מתקדמת ושיפורים שעבר המנוע הוא מספק 221 כ”ס, 7 כ”ס יותר מאשר בגרסה הרגילה. בנוסף ניתן לקבל את האופנוע עם מערכת פליטה מיוחדת העשויה כולה מטיטניום המעלה את ההספק המרבי ל-234 כ”ס.

שימוש נרחב בסיבי פחמן ומיכל דלק מאלומיניום המיוצר בעבודת יד אפשרו להוריד את משקל האופנוע והוא שוקל רק 172 ק”ג. מעצבי האופנוע הרכיבו עליו כנפונים מיוחדים לשיפור האווירודינמיות של האופנוע והותקנו בו מתלים ובלמים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר אשר נמצאת בשימוש קבוצת המרוצים של דוקאטי. האופנוע ייוצר במהדורה מוגבלת עבור רוכבים חובבי מרוצים שיוכלו להרשות לעצמם לשלם עבור האופנוע למעלה מ-40 אלף דולר, כמעט כפול ממחירו של דוקאטי פאניגלה V4 רגיל.