טיול יקב רמת הגולן

טיול מסלול יקבים ברמת הגולן עם לקסוס

מאת: סמדר שני Smadar Shani

נסענו עם לקסוס RX ההיברידית לרמת הגולן, ביקרנו במרכז המבקרים המרשים של יקב רמת הגולן, נהנינו מנופים קסומים, התרעגנו במעיינות, התפנקנו ביקב בוטיק אסף וסיימנו יום טיול קסום במסעדת מושבוץ במושב רמות.

יקב רמת הגולן לקסוס

תקופת החגים היא הזדמנות מצויינת ליהנות מטיול רגוע בטבע. חופשת הקיץ המייגעת כבר מאחורינו, מזג האוויר מושלם. מה שנותר הוא לבחור מסלול לא רחוק מדיי, שלא בהכרח מחייב לינה מחוץ לבית, שישלב נופים יפים, מעיינות ורצוי גם יקבים ואוכל טוב ולא פחות חשוב מסלול כביש עם נגיעות של שבילים שיתאים לרכב המפנק שלנו לקסוס RX450H בגדול טיול שיכול להתאים למשפחות, זוגות, טיול חברים ולכל מי שרוצה ליהנות ממה שיש לארץ המקסימה שלנו להציע. הבחירה המתבקשת הייתה אזור הגולן,שהתברך בכל הטוב הזה, בייחוד בתקופת הבציר בה הגולן בשיאו.
יצאנו למסלול טיול SUV בכבישים הכי טובים לנהיגה ברמת הגולן. מסלול טיול שרובו, נסיעה בכבישים, טיול שמשלב תצפיות, נהיגה, מים קרים וביקור ביקבים ובמסעדות הטובות ברמת הגולן.

תחנה ראשונה מרכז המבקרים של יקב רמת הגולן כתובת WAZE: דרך היין 4 קצרין. ליקב מרכז מבקרים, המוקף פינות ישיבה מוצלות ואפשר לרכוש במקום יין ופלטות של גבינות של מחלבת בוטיק כשרה, ובהזמנה מראש גם סלסלות עם יין וגבינות שאפשר לקחת לפיקניק בהמשך מסלול הטיול. לדוגמה: בקבוק יין ב-88 ₪ או פלטת גבינות לזוג כולל 2 כוסות יין במחיר של 55 ₪.
יקב רמת הגולן הוא הגדול והוותיק ביקבי הרמה ויחד עם כ-20 יקבי בוטיק הפך את רמת הגולן לחבל היין של מדינת ישראל. ליקב כ- 6,300 דונם של כרמי יין ובהם נטועים 19 זנים של ענבים. החלקה הוותיקה ביותר היא שרדונה הנמצאת בכרם יער אודם. היקב מבקבק כל שנה למעלה מ 5.9 מיליון בקבוקי יין ב-5 סדרות: ירדן, גמלא, הר חרמון, שיאון וגולן. היקב הינו יקב כשר והיין מתוצרתו מיוצא ל-34 מדינות בעולם.
לתיאום והזמנות במרכז המבקרים: 04-6968435

עין סלוקיה לעין עלמיא / עיינות סלוקייה ממרכז המבקרים של יקב רמת הגולן חוזרים על כביש 9088 לצומת קצרין (צומת קצביה) ופונים שמאלה ומזרחה על כביש 87 לכיוון צומת המפלים. במרחק הליכה קלה מגיעים למרגלות האקליפטוסים, לזרימה המסודרת של מי המעיין בין בריכות קטנות וצוננות. *מכאן שואבת חברת מי עדן את המים המינרלים של רמת הגולן. מומלץ להתמקד באחת הבריכות, לפרוס לצידה את ארוחת הפיקניק וליהנות מהמים הקרירים (לא לשכוח לאסוף את כל האריזות והשיירים ולזרוק בפחים שליד חניון כלי הרכב).

יקב רמת הגולן לקסוס

נוסעים ליקב אסף – יקב בוטיק על כביש 91 מול הכניסה לנחל הג’ילבון במרכז רמת הגולן הוגשם חלום משפחתי- פרוייקט תיירות חקלאית “קדם כפר יין”. הדסה, אסף וארבע ילדיהם למשפחת קדם – עדי, אורן, שחר ותומר הקימו בשנת 2012 את כפר היין של יקב אסף, אשר הוקם ביישוב הקרוב בשנת 2004. כפר היין הוקם ככפר חקלאי תיירותי על חורבות של בסיס צבאי סורי. במרכזו היקב של המשפחה המייצר כל שנה 55,000 בקבוקי יין בוטיק איכותי, מהכרמים הנמצאים בבעלות המשפחה. היין אינו כשר ורק 10% מתוצרתו מיועדת לייצוא. בכפר היין 3 בקתות אירוח (צימרים), מרכז מבקרים ובית קפה – מסעדה בשם עדיקה, עם אוכל טעים טעים ומומלץ במיוחד! בעונת הבציר (סוף הקיץ) אפשר להשתתף באירועי החברים של בצירה מוקדמת בבוקר ולאחריה ארוחה במסעדה. ליקב אסף יין מיוחד בשם קיסריה על שם היחידה המבצעית של המוסד  (למודיעין ולתפקידים מיוחדים) על שמו של אהרון מזרחי, סוכן מוסד גיבור ואביו של אסף, בעל היקב.
לתיאום והזמנות במרכז המבקרים: 054-3915552

נוסעים לטבול בעין אורחה נוסעים על כביש 98 המקסים. לאחר 3.1 ק”מ פונים שמאלה עם כביש 98 לאלוני הבשן. לאחר 25 ק”מ מגיעים לצומת בו פונים שמאלה לשביל עפר זרוע בבזלות (ביום יבש מתאים לכל כלי רכב) עם השלט לברכת ג’וחדר. נוסעים 400 מטרים ופונים ימינה למגרש חנייה למרגלות האקליפטוסים שבקצהו בריכה סורית מבוטנת – בריכת ג’וּחַדֶר או עין אורחה. המקום שימש כבריכה של “הקצינים הסורים” והוא אחד מהמעיינות הטובים ביותר ברמת הגולן.

ארוחת צהרים במסעדת מושבוצ שנמצאת בתוך מושב רמות, בחרנו במושבוצ, מכיוון שלא כל יום מזדמן לנו לאכול אוכל שגדל בחווה של בעלי המסעדה, כל הירקות הם בגידול אורגני והיינות שמוגשים הם רק של אזור רמת הגולן. הבשר הוא אחד מאבני היסוד של מושבוצ והיא מתמחה בנתחי בשר משובחים, המגיעים מעדר הבקר של משפחת שניידר הגדל בשטחי המרעה הפתוחים של רמת הגולן. בגזרת הבשר נהנינו מנתח של סינטה הולשטיין – סינטת פרת חלב מופלאה של גידול ישראלי גאוות כחול לבן. כמו כן נהנינו מנתח של סטייק פילה ונתח פריים ריב אימתני. המרק בצל שאכלנו היה מהטוב שאכלנו בישראל. את הארוחה המצויינת ליווה יין של אזור רמת הגולן (במושבוצ מקפידים על זה) גוורץ ושרדונה מסדרת ירדן וגמלא קברנה מרלו. קינחנו במלבי קרם קוקוס. סיום ראוי ליום טיול מקסים ומהנה ברמת הגולן.

חזרנו ללקסוס RX ההיברידית- רכב כביש-שטח מפואר שהיה בן לוויה אידיאלי לטיול שלנו, הסיע אותנו בצורה נינוחה מהמרכז צפונה ובחזרה. רכב נוח, מפנק, עם מושבים שיודעים לחמם ולקרר את הכיסאות הקדמיים, לקסוס RX ההיברידית הפתיע לטובה עם צריכת דלק מצוינת 18.2 ק”מ לליטר. המזגן עבד נהדר בכל מרחב הרכב והמערכת שמע עם 12רמקולים הנעימה לנו את הדרך.