מלון טירול איטליה סלבה ואל גרדנה

מלון טירול באיטליה – מלון סקי אידיאלי

מאת: סמדר שני Smadar Shani

מלון טירול HOTEL TYROL ממוקם בדולומיטיים האיטלקים בעיירה המקסימה סלווה ואל גרדנה SELVA VAL GARDENA .מלון טירול ski in ski out מציע אירוח מפנק, חדרים מרווחים, אוכל מעולה, ספא מרשים וכל מה שצריך לחופשת סקי מעולה

מלון טירול איטליה סלבה ואל גרדנה
למצוא מלון סקי אידיאלי זה לא דבר פשוט. המיקום שלו צריך להיות מרכזי ויחד עם זאת קרוב למעליות סקי. חשוב שתהיה ארוחת בוקר וארוחת ערב עם דגש על מפנקת. שהחדר יהיה מרווח נעים וחמים ושיהיה ספא מפנק. את כל זה ואף יותר מצאנו במלון טירול HOTEL TYROL שממוקם בעיירה סלווה ואל גרדנה SELVA VAL GARDENA אחרי כמה חופשות סקי באוסטריה וצרפת, קיבלנו החלטה שהפעם הולכים על סקי באיטליה. האזור הנבחר היה סלה רונדה המחזיק בתואר אתר הסקי היפה בעולם.
התחלנו בחיפושים אחר המלון שנותן את התמורה הגבוהה ביותר לכסף את כל זה ואף יותר מצאנו במלון טירול HOTEL TYROL בעיירה הגבוהה ביותר בעמק -סלווה ואל גרדנה SELVA VAL GARDENA שממוקמת בגובה 1563 מטר. ומן הסתם המושלגת ביותר, ויש לה חיבור ישיר ונוח עם “סלה רונדה”Sellaronda   סלה רונדה.

מלון טירול איטליה סלבה ואל גרדנה

למלון טירול הגענו אחרי נסיעה של כשלוש שעות ברכב משדה תעופה במינכן. מזג אוויר במינכן היה גשום ואפרורי, כאשר עברנו לצד האיטלקי דרך מעבר הרים brenneer  -והתקרבנו למה שמכונה  south tyrol השמש זרחה והאירה לנו פנים ואנחנו נהנינו מהנוף מהמם ושובה לב.בדרכנו לעיירה SELVA VAL GARDENA עברנו דרך 2 עיירות מקסימות:
אורטיזי ORTISEI (גובה 1236 מטר) העיירה הנמוכה ביותר, משם המשכנו לעיירה השנייה כריסטינה CRISTINA (גובה 1428 מטר) כפר יפה הקטן ביותר בעמק.
המשכנו לטפס ועצרנו סופית בעיירה סלווה ואל גרדנה SELVA VAL GARDENA שם ממוקם HOTEL TYROL  שמחנו לגלות שמדובר במלון  ski in ski out המלון ממוקם במרחק כמה צעדים מהמעלית..כבר בכניסה הבנו שעשינו בחירה טובה. המלון מעוצב בטוב טעם ההיסטוריה של המקום ניכרת בכל פינה, יחד עם זאת מורגש השיק האיטלקי. המלון חמים ונעים משרה אווירה נעימה. מי שגלש באתרי סקי באוסטריה, מייד יבחין בהבדל. המלון בבעלות משפחה איטלקית מקסימה.Bibiana ביביאנה בעלת המלון, דור שני במשפחה. קיבלה את פנינו בלבביות והתרגשה לשמוע שאנחנו מישראל. כקתולית אדוקה היא ביקרה בכל המקומות הקדושים לנצרות בישראל וחזרה מלאת התפעלות.

מלון טירול איטליה סלבה ואל גרדנה

לביביאנה היה חשוב לדבר על ההיסטוריה של המלון. ולהדגיש שאזור ואל גרדנה התפתח לעיירת סקי פופולארית בזכות תרבות ארוכת השנים. בניגוד לעיירות סקי אחרות שהוקמו סביב תיירות הסקי. מלון טירול עם היסטוריה של הרבה שנות אירוח הוקם בשנת 1966לפני שנרד לתיאור המלון חשוב שנדבר על ההיסטוריה המשפחתית ומה שהביא את מלון טירול להיות אחד מבתי המלון הטובים באזור.
לרגל חגיגות 50 שנה למלון, ביביאנה Bibiana  הוציאה ספר שמסכם את השתלשלות המלון והדרך שהמשפחה עשתה. את הספר היא הקדישה לאמה, לדודתה האהובה Frida Kasslatter
לבעלה Maurizio  ולבנה Emanuele . ביביאנה מספרת שהכל התחיל בזכות דודתה Frida Kasslatter ובעלה Uncle Karl שהיו מלונאים בחסד ועמלו קשות ולא התפשרו על שום פרט  ובזכותם המלון הגיע למה שהגיע.

ביביאנה יש לציין, ממשיכה את המסורת ומנהלת את המלון ביד רמה. המלון נקי וממורק וצוות מקצועי עמל על ניקיונו ללא הרף.
האוכלוסיה המקומית היא שילוב של איטלקים ואוסטרים ויש השפעות חיוביות משניהם שעושות את השילוב האופטימאלי. רמת אירוח בסטנדרטים אוסטריים גבוהים וקפדניים במחירים נגישים לצד חמימות פורמאליות ושיק של הצד האיטלקי.הכל במלון סובב נוחיות והנאה מקסימאלית.

 

וזה בא לידי ביטוי גם ברמת האוכל המוגש במסעדת המלון המרווחת והנעימה, והיא חוויה קולינרית בפני עצמה. שף המלון Alessandro Martellini  מוציא תחת ניהולו מנות יצירתיות ומעודנות בשילוב טעמים טירוליים וים תיכוניים.חוויה המשלבת את כל 5 החושים.מסעדת המלון ארוחת ערב מפנקת הכוללת 5 מנות שמשתנות כל יום חומרי הגלם נבחרים רק מיצרנים מקומיים למעט הדגים שמגיעים מהים הטוסקני. הפסטה והלחם בעבודת יד. הגבינות, הבשרים והירקות איכותיים.
הקונספט של ארוחת ערב מסעדת המלון ארוחת ערב המפנקת מציע 5 מנות מגוונות שמשתנות כל יום וכוללות בין היתר נתחים משובחים של בשר, מנות דגים בואריאציות שונות, ריזוטו, רביולי , מרקים מוקרמים או על בסיס ציר בשר. ובר סלטים עשיר עם מבחר גדול של ירקות.שמן זית וחומץ בלסמי מקומי איכותי ולחמים מסוגים שונים.
האוכל משובח ומושקע .מנות איטלקיות אותנטיות לצד מנות אוסטריות טיפוסיות. סורבה לימון מהטובים שאכלנו לצד עוגת sacher קלאסיקה של המטבח האיטלקי לצד קלאסיקה זשל המטבח האוסטרי.
מלון טירול מתגאה במרתף יין בו מאוחסנים יינות מקומיים לצד יינות מהעולם. היינות המקומיים טובים. AMISTAR 2016  הוא יין אחד מהטובים במיוחד ששתינו בהמלצת הסומילייה המקצועי.
ארוחת בוקר גם היא חוויה מפנקת עשירה ומזינה וכוללת בין היתר מיצים שנסחטים טרי במקום.פירות יבשים.מאפים חמים וריחניים.מבחר גבינות איטלקיות.יוגורט.פירות.וביצים לפי הזמנה.
מלון טירול איטליה סלבה ואל גרדנה

מלון טירול עשה לעצמו מנהג לפנק את האורחים בכל יום בשבוע בפינוק ייחודי לו.
בכל יום שני מתקיים ערב אפרטיבו  aperetivo- קוקטייל קבלת פנים בלובי האורחים נהנים משמפנייה ומנות טיפוסיות שעובדות טוב עם האלכוהול
שלישי ערב; Tyrol Dinner ערב יין  עם קוקטייל קבלת פנים במרתף יינות של המלןן ולאחריו ארוחת ערב עם היינן FRANZ HAAS מתמחה ביינות מזן פינו נואר והתאים לכל מנה בתפריט את היין שלו . הרבה יין נשפך במהלך הארוחה עם הרבה קריאות VIVAS שזה “לחיים” מקומי טיפוסי.

רביעי אחה”צ:Punchtime  פונץ’ חם המוגש בסיום יום סקי בלובי המלון בליווי סופגניות חמות וריחניות.
חמישי בוקר: Zabione המשקה המפורסם שעשוי מביצים וגראפה מקומית
שישי ערב: Dessert buffet  בר קינוחים מושחת

במלון מתחם ספא מרשים הכולל את כל המתקנים המפנקים: סאונה יבשה רטובה, חמאם טורקי, ג’קוזי פנימי, בריכת שחייה גדולה, אמבטיות קטנות לשכשוך כפות הרגליים, חדרי התרגעות. חדר כושר חדיש חשוב לשמירה על כושר. טיפולי פנים וגוף,מועדון ילדים, שולחן פינג פונג ושולחן סנוקר.

מלון טירול איטליה סלבה ואל גרדנה

בר המלון ממוקם בלובי מציע מיטב משקאות אלכוהולים. כל דרינק נמזג לכוס ייחודית לו ומוגש על ידי ברמן מקצועי וותיק. בקבוקי מגנום מרשימים מונחים בכל פינה של הבר.
החדרים חמימים נקיים ומצוחצחים כלי המיטה בוהקים צחורים מעומלנים, חדר מקלחת גדול ומרווח
מגבות רכות ונעימות, מתקן חימום לבגדי סקי . אביזרי רחצה מפנקים ואיכותיים. האירוח במלון טירול, כמו בכל מלון סקי טיפוסי, הוא על בסיס שבועי .שבת עד שבת

ציוד סקי: Walter חנות ציוד סקי נמצאת במרחק כמה פסיעות ממלון טירול היתרון הגדול שלה הוא הקרבה למעלית סקי הראשונה.ניתן לאחסן את הציוד סקי בחנות ולחזור למלון בלי לעבור דרך סקי רום של המלון. מדובר בעסק וותיק ומקצועי, וולטר בעצמו מתאים לכל אחד ואחת מגלשיים או בורד בהתאם לגובה ולמשקל הגוף.
טיפ חשוב: לא להתפשר, לשכור ציוד במקום שמשקיע בציוד חדיש ואיכותי ולא דוחף לכם את מה שיש לו במלאי.כי זה בהחלט עניין שיכול להרוס או להציל את חווית הגלישה. חשוב לברר מה המודל החדיש ביותר.כי כל שנה מפתחים מודלים חדישים. אני באופן אישי מעדיפה מגלשי סקי מסוג easy curve שהם גמישים ומיוצרים בבטכנולוגיה שמשפרת את איכות הגלישה, מקלה על הסיבובים ועושה את הגלישה כיפית ולא מאמצת.

לפרטים נוספים: www.tyrolhotel.it