טיביס בורד הגליל מסעדת בשרים

טיביס בית של אוכל טוב בחוות ורד הגליל

מאת: סמדר שני Smadar Shani

טיביס בית של אוכל טוב ומסעדת בשרים מובחרת בניצוחו של השף טיבי בחוות ורד הגליל לאנשים שאוהבים אוכל טוב, בשר משובח ואווירה גלילית

יצאנו לטייל באזור ראש פינה להתאוורר מהשגרה ומההגבלות. טיולים ברחבי הארץ, האוויר הצח, הרוח שטופחת על הפנים, הנוף הגלילי שאף פעם אין די ממנו, תמיד עושים חשק לארוחה טובה. אחרי בירורים והתייעצויות הוחלט לנסוע למסעדת טיביס בחוות ורד הגליל, שהקים בשנת 2013 השף חיים טיבי הזכור לטובה ממסעדת מוסקט שבמלון מצפה הימים, בשיתוף עם איש העסקים רועי כהן.

טיביס כך שמענו מקדמת במקום תרבות קולינרית גלילית המבוססת על חומרי גלם טריים, עונתיים ומקומיים בלבד והבשרים מיושנים, מטופלים ונבחרים בקפידה על ידי חיים טיבי עצמו במסעדה.הגענו לטיביס הנמצאת במרחק של 10 דקות נסיעה מראש פינה
בדרך לורד הגליל התענגנו על המראה המהפנט של הכינרת המשתרעת למרגלות ההר.
בכניסה למסעדה לא יכולנו להתעלם מנתחי הבשר המרשימים שניצבו מסודרים בצורה מופתית במקרר היישון. העיצוב הפנימי כפרי והוא מתכתב עם הנוף של חוות הסוסים הסמוכה והגליל. המסעדה גדולה ויש בה גם חדר פרטי שמתאים לארוחה של 20 איש.
עיון בתפריט והסבר מלומד מהמלצרית הבהיר לנו שטיביס מתמקדת בבשרים מעדרים מקומיים הגדלים בגליל ובגולן, לצדם מנות נוספות, שיתאימו לכל המשפחה.
המשותף לכולן הוא שכל המנות ללא יוצאות מן הכלל מיוצרות במקום. כולל הפסטה, ההלחמים, המאפים והקינוחים! של הקונדיטורית “המופלאה” הגר שבבו.
בראשונות אספרגוס וארטישוק, פולנטה מתירס, ריזוטו ארטישוק, סלט קפרזה. המנות היו עשויות בקפידה וההשקעה באיכות חומרי גלם ניכרה בהם.
תפריט הפסטות של טיביס מפתה ביותר ונותן קונטרה ראויה לבשר המהול של המקום.
כל הפסטות נאמר לנו, נעשות במקום ומוגשות עם רטבים עשירים  טורטליני שורט ריב בקר, פפרדלה בראגו, לינגוויני ירקות, ניוקי ערמונים ופטוצ’יני פטריות.

אנחנו התמקדנו באגף הבשרים, למדנו שהבשר בטיביס מפורק בקצבייה שבמקום ומיושן כהלכה. “הנתחים המובחרים מעדרים של מרעה חופש, מיושנים בתהליך ממושך תחת פיקוח קפדני וידע נרחב שנאסף במשך שנים רבות. כל נתח נצלה במידה המדויקת ומוגש אל השולחן באהבה גדולה”
טיבי שההתמחות שלו כידוע היא בבשר והוא במקור קצב והוא הראשון שהכניס את הסטייק האוס לגליל בשנת 1989 במסעדה שלו בבת יער, לכן התבקש שהמסעדה תתמקד בבשרים.
תפריט הבשרים בטיביס מרשים החל מהמבורגר מבשר בקר טרי, עד נתחי פורטרהאוס שילוב של בשר פילה וסינטה, טיבון, ניו יורק סטייק, פריים ריב, אנטריקוט, פילה, טריו טלה.
לגרגרני בשר כמונו הבחירה הייתה קשה.. בהמלצת המלצרית הלכנו על פורטרהאוס וטיבון שני הנתחים היו במשקל ראוי 500 גרם היו לא פחות ממעולים. להשלמת השחיתות טבלנו את הבשר ברוטב ברנדי שמנת ופטריות.
לצד נתח בשר משובח מתבקש יין טוב, טיביס מתגאים בעובדה שהם מגישים יינות של יקבים ישראליים. כמו כן יש מגוון משקאות אלכוהולים וקוקטיילים קלילים.

טיביס בורד הגליל מסעדת בשרים
חשבנו לוותר על הקינוח, אבל לא הצטערנו שנעתרנו לקינוח האגדי אלפחורס מסקרפונה ודולצ’ה דה לצ’ה פרי יצירתה של המלכה הקונדיטורית של טיביס הגר שבבו.
נסכם שטיביס אכן מסעדה של אוכל טוב מאד ובהחלט הצדיק את הביקור במקום!

טיביס בורד הגליל מסעדת בשרים