בחירת מגבות, מצעים וכלי מיטה לקראת הקיץ

למגבות, למצעים ולכלי המיטה שלנו חלק בלתי נפרד באיכות החיים שלנו. ככל שהם יהיו נוחים, אווריריים ונושמים יותר – כך אנחנו נרגיש את השפעתם הטובה עלינו כשנזדקק לכך. הכנו עבורכם מאמר עם טיפים מעולים לבחירת המוצרים הטובים ביותר בימי הקיץ – כל מה שצריך לשים אליו לב וממה יש להימנע.

מגבות מושלמות לקיץ

המגבת משמשת אותנו ביום יום בבית אחרי המקלחות, אך גם בבריכה ובים. במידה והמגבת נוחה וסופגת, היא משנה את חוויית השימוש בה, היא מקלה על תהליכי הייבוש והמגע שלה עם העור נעים. אז לאילו נושאים נתייחס כאשר נבחר מגבת?

ראשית נתייחס לסוג בד המגבת, בדרך כלל מגבות יהיו מבדי כותנה או מיקרופייבר. שני הבדים הללו מאוד מתאימים לתקופת הקיץ, בד הכותנה ידידותי לעור הגוף והפנים, יש לו יכולת ספיגה גבוהה והוא מתייבש מהר. כמו כן, אם הוא נארג באיכות גבוהה הוא נשמר לאורך שנים. בד המיקרופייבר מכיל סיבים דקיקים יותר מסיבי בד הכותנה, תכונה זו מסייעת לו לספוג יותר מים ואף להתייבש מהר יותר, מסיבה זו הוא גם מתאים מאוד לבריכות ולים.

יש להקפיד לבחון את איכות המגבת, את האריגה שלה ואת אזורי התפירה וכמובן שיש לשים לב לצפיפות הבד – ככל שהבד יהיה צפוף יותר, כך המגבת תהיה באיכות גבוהה יותר.

בחירת מצעים מתאימים לקיץ

כשהטמפרטורות בקיץ עולות והאוויר מתחמם, מומלץ לבחור במצעים העשויים מבדים אווריריים להם תכונות קירור. שני בדים שמתאימים במיוחד למצעי הקיץ הם כותנה וסאטן. הכותנה היא בד טבעי, האוויר עובר דרכה בקלות, היא סופגת לחות וגם מסייעת בנידוף הזיעה באופן מהיר. הסאטן הוא בד חלק ומבריק, הוא עשוי מחוטים של סיבים סינטטיים ולמרות הסינטטיות הוא מאפשר זרימת אוויר טובה בזמן השינה. בשני המקרים יש לבדוק לעומק את איכות הבד, את צפיפותו ואת איכות הגימור. יש לבחור במצעים עם סגירה נוחה, למשל ברוכסן או בכפתורים איכותיים וצמודים יחסית.

טיפים לשימור של מגבות ומצעים

לא מספיק לרכוש סדינים ומגבות באיכות גבוהה, יש לשמור על אותה איכות לאורך השנים, ממש מהכביסה הראשונה. מומלץ מאוד לא למלא עד הסוף את מכונת הכביסה כאשר מכבסים סדינים ומגבות, אלא לאפשר מרחב ומקום בתוך התוף ואף לבחור בשתי מכונות כביסה. הסיבה היא שכשהכביסה דחוסה היא יוצרת פריטים שמסתבכים זה עם זה, נכנסים זה לזה ואז נוצרים בהם כיסי לחות ואזורים שלא מתכבסים כראוי.

את המגבות יש לכבס בנפרד ואת הסדינים יש לכבס בנפרד, לכל אחד מהם יש לבחור את תוכנת ההפעלה המתאימה. נכון שנהוג לחשוב שיש להרתיח מגבות אך ההיפך הוא הנכון – מומלץ לכבס את המגבות במים קרים, שכן המים הקרים ישמרו על הבד וצפיפותו לטווח הרחוק.

כדאי לנער את המגבות והסדינים לפני הכניסה למכונה, יש להפריד בין הצבעים השונים כדי למנוע הכתמה של הבדים ואין לתלות אותם בשמש ישירה. נכון, אתם רוצים שהם יתייבשו מהר, אך השמש הישירה תהרוס את הבד עם הזמן ותגרום לו להתקשות, לכן העדיפו תלייה בצל והקפידו על ייבוש מלא של הבדים כדי למנוע התפתחות עובש.

הטיפים למאמר באדיבות אתר הום סטייל – מותג למוצרי טקסטיל.