לנד רובר דיפנדר החדש

יוקרתי וקשוח: לנד רובר דיפנדר החדש הושק בישראל

מאת: מערכת מןסטרים

לנד רובר דיפנדר החדש חוזר במהדורה מודרנית כרכב שטח יוקרתי המצוייד במיטב הטכנולוגיה ששומר על המראה הקלאסי.

לנד רובר דיפנדר הוא אחד מכלי הרכב האייקונים ביותר בכל הזמנים, ולא רק עבור נהגי השטח והמטיילים. מדובר ברכב שהמציא את “לנד רובר” בשנת 1948 והפך להיות אחד מרכבי השטח הקשוחים והאהובים בכל הזמנים, שיוצר במליוני יחידות שרובן שרדו ועדין ממשיכות לנוע במקומות הנידחים ביותר בעולם.

לאחר כמעט שבעה עשורים הגיע זמנו גם של הדיפנדר להתאים את עצמו למאה ה-21, ובשנה שעברה הוצג סוף סוף דיפנדר חדש לחלוטין. במקום רכב שטח ספרטני וחקלאי הדיפנדר החדש אפךל לרכב שטח יוקרתי מאובזר ומפנק, המתיימר לשמר את יכולת השטח והקשיחות המסורתית.  בימים אלו מושק הדיפנדר החדש גם בישראל, וההשקה נערכה באירוע יוצא דופן  במסלול המוטוקרוס בוינגייט, שם הדגים הדיפנדר החדש את יכולות השטח שלו באופן מרשים והוכיח שהוא ראוי לשאת את השם המיתולוגי.

לנד רובר דיפנדר החדש

עיצובו של לנד רובר דיפנדר החדש נסמך על הקווים הרבועים הקלאסיים של הדיפנדר המקורי, אך הוא מציע לו פרשנות מודרנית עם מראה מלוטש וגוף אווירודינמי יותר. מתחת לעיצוב המרשים מדובר ברכב המשלב את מיטב הטכנולוגיות של לנד רובר כדי לאפשר יכולת שטח ועבירות גבוהה. בין היתר ניתן לקבל את הדיפנדר החדש עם מערכת מצלמות היקפיות כולל מצלמה המאפשרת לראות את הנעשה מתחת לרכב במעבר על פני מכשולים, מערכת מתלי אוויר המאפשרת להגביה את הרכב באופן אוטומטי בהתאם לתנאי השטח, מערכת לבחירת מצבי נהיגת שטח המתאימה את תגובת המנוע ובקרות האחיזה לסוגי השטח השונים ונעילות דיפרנציאל חשמליות.

לנד רובר דיפנדר החדש


את הדיפנדר החדש ניתן יהיה לקבל במגוון רמות גימור, במרכב 3 דלתות קצר (דיפנדר 90) או 5 דלתות אורך (דיפנדר 110) עם 7 מקומות ישיבה. היצע המנועים בישראל כולל מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 200 ו-240 כ”ס ומנוע 3.0 ליטר טורבו בנזין המספק 400 כ”ס.המחיר מתחיל מ-425 אלף ש”ח לדיפנדר קצר ברמת גימור Base ומגיע עד ל-668 אלף ש”ח לדיפנדר ארוך עם 7 מקומות ישיבה באמת גימור SE היוקרתית עם מנוע הבנזין.

צילומים: רונן טופלברג