ב.מ.וו חשפה את סדרה 3 החדשה

אחת הכוכבות בתערוכת פריז השנה הייתה בדוכן ב.מ.וו, שם הוצג הדור החדש של סדרה 3. במשך ארבעה עשורים הפכה ב.מ.וו סדרה 3 לשם דבר בעולם הרכב וייסדה קטגוריה של מכוניות סדאן יוקרתיות וספורטיביות, וכעת מגיע הדור השביעי והחדש לחלוטין של המכונית האמור להמשיך את המסורת מול מגוון המתחרות מבית אאודי, מרצדס, אלפא רומיאו, לקסוס, אינפינטי ויגואר.

ב.מ.וו סדרה 3 החדש שומרת על קווי העיצוב של הדור הקודם, אך נראית מלוטשת ומודרנית יותר, ובעיקר הרבה יותר אווירודינמית הודות לטיפול מיוחד בשטחי בגוף ובתחתית הרכב שהפחית את המקדם הגרר – מה שאמור להביא להפחתת רעשי הרוח ושיפור צריכת הדלק. שלדת המכונית חדשה לחלוטין וקשיחה יותר מבעבר, ועם זאת על ידי שימוש נרחב באלומיניום המכונית קלה ב-55 ק”ג לעומת הדור היוצא. עם זאת, סדרה 3 החדשה מעט ארוכה ורחבה יותר מקודמתה, ומציעה בסיס גלגלים ארוך יותר ב-4 ס”מ לטובת מרווח פנים משופר.

ב.מ.וו תציע את סדרה 3 החדשה עם מגוון מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל בהספקים שבין 150 כ”ס ו-265 כ”ס, כולן עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. בהמשך השנה תופיע גם גרסה ספורטיבית בשם M340 שתצויד במנוע טורבו בעל שישה צילינדרים בהספק של 370 כ”ס ובמערכת הנעה כפולה. שוחר איכות הסביבה יוכלו לקבל גרסה היברידית מתקדמת בעלת סוללות הנטענת משקע חשמל ביתי, מה שמאפשר למכונית טווח מרבי של 60 ק”מ באמצעות אנרגיה חשמלי. בעתיד אף צפויה ב.מ.וו להציע גרסה חשמלית מלאה.

כמתבקש ממכונית בסגמנט הפרימיום, סדרה 3 החדשה תציע רשימת אבזור ארוכה, החל ממסך בעל תצוגה משתנה כלוח מחוונים, מערכת מולטימדיה מתקדמת עם קישוריות לטלפון הסלולרי לאינטרנט ומגוון מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות המאפשרות יכולת נהיגה חצי אוטונומית. לישראל אמורה סדרה 3 החדשה להגיע במחצית השניה של שנת 2019.