המשמעות של ציוד רכיבה איכותין

המשמעות של ציוד רכיבה איכותי

מי שרוכב על אופנוע שטח, עבורו זו דרך חיים, הוא נהנה לנצל את שעות הפנאי לרכיבה מסוג זה מוציא המון אנרגיה וחוזר מאושר בכל פעם מחדש. עם זאת, מדובר ברכיבה שהיא לעיתים מסוכנת ולכן יש משמעות של ציוד רכיבה איכותי שכל אחד ירכוש וילבש לפני כל רכיבה.

 

החשיבות של ציוד לשטח

 

לכל אחד מהאביזרים השונים המיועדים לרוכבי אופנועי שטח יש מטרה ולאור זאת הרוכבים קונים סוגים שונים של פריטי ציוד כדי להגן על עצמם בכל אחת מהנסיעות בדרכי השטח שכוללות מפגש עם דיונות, שבילי כורכר, אבנים, סלעים, עצים, צמחייה ועוד.
ציוד רכיבה לאופנוע שטח כולל קסדה תקנית שמתאימה לגודל הגולגולת של הרוכב באופן מהודק. קסדה שאינה מותאמת יכולה לא להגן כראוי על ראשו ולכן אם הרוכב ייפול או יחליק, התוצאות עלולות להיות גרועות. לכן זהו אחד הנושאים האקוטיים ביותר ויש להקפיד על כך בעת הרכישה.

הגנה על גופו של הרוכב

 

רכיבה עם משקפי אבק היא נושא מהותי ביותר. כשרוכבים בדיונות כמויות האבק שעולות כלפי מעלה הן עצומות ולכן גרגרי החול חודרים לעיניים ואי אפשר לראות כלום. זה דבר מסוכן כיוון שהרוכב לא רואה את הדרך והוא עלול ליפול, להתנגש בעץ, או ברוכב שנמצא לצדו.
מיגונים לרוכב הם צורך חשוב והרוכבים שכבר נפלו לא פעם ולא פעמיים קונים מגני ברכיים וגם מגני מרפקים. קיימים סוגים שונים של המגנים האלו ומה שחשוב הוא ליצור התאמה מושלמת כדי שלאחר תיאום האחיזה המגן לא יזוז, אלא יישאר מקובע לאורך כל זמן הרכיבה. כך אם הרוכב נופל, המגנים מחפים על הברכיים ועל המרפקים ומונעים פגיעות רציניות שיחייבו טיפול רפואי.

 

חליפות סערה

 

הרוכבים נהנים לרכב בכל מזג אוויר אך בחורף הקר כשהרוחות נושבות בחוזקה, די קשה לרכב על האופנוע לאור ההתנגדויות. לכן הם זקוקים לפרטי לבוש מיוחדים שיסייעו להם להתמודד עם מזג האוויר. אחד המוצרים החשובים הוא חליפות סערה אשר מיוצרות מחומרים ייחודיים ולכן הן מאפשרות לרוכבים לנסוע בדרכים הקשות גם כשמזג האוויר מכביד עליהם. כמו כן מגפי רכיבה שמעניקים להם יציבות לאור כל הדרך, כפפות עמידות מעור שמגנות על הידיים ומאפשרות להם תנועה גם בתנאי שטח לא פשוטים.

 

תחביב ושמו רכיבת שטח

 

מי שבוחר בתחביב של רכיבת שטח מודע למשמעויות הכבדות והחשובות של הציוד הנלווה. כל אחד מהרוכבים לומד עם הזמן אילו מהפריטים נחוצים לו ובהתאם לכך הוא קונה אותם. בשיחות של רוכבי האופנועים תמיד מספרים על האיכויות של המוצרים השונים ובהתאם לכך הרוכבים מעדיפים לקנות ציוד זה או אחר.
כאשר הציוד מתבלה, הם רוכשים חדש ולא יוצרים מצב שבו הם ללא ציוד בטיב מעולה שיגן עליהם לאורך כל הדרך.