paskado-main

פסקדו- מסעדת דגים באשדוד

מאת:סמדר שני Smadar Shani

רבות שמעתי בשבחי מסעדת פסקדו מסעדת דגים באשדוד, אבל בכל זאת לקח קצת זמן עד שגמלה בלבי ההחלטה להרחיק מתל אביב למסעדה אשדוד.

העובדה שבתל אביב וסביבותיה באופן מפתיע, לא משופעות במסעדות דגים מהוללות, די תרמה לעניין, נמלאתי סקרנות ויצאתי להתרשם..בירור מקדים על רקע המסעדה העלה, שפסקדו הנה מסעדת דגים כשרה (ולכן סגורה בסופי שבוע) אתגר בפני עצמו, למסעדה שצריכה להתבסס על תפריט דגים ללא שילוב של פירות ים ולתת סיבה טובה לסועדים מחוץ לתל אביב להגיע לאשדוד.

paskado-1

פסקדו  דגים בספרדית, נפתחה ב- 2009 והתמקמה בסמוך לנמל אשדוד, פועלת כבר עשר שנים על ידי שני שותפים, שאיחדו כוחות. השף יחי זינו וערן ז’נו ספק דגים מהגדולים בישראל ממשפחה עם מוניטין של שלושה דורות בענף הדיג ועל תקן מנהל המסעדה, מגיעה מהבית עם נקודת פתיחה מצוינת, של מסעדה שיודעת לספק לעצמה סחורה מובחרת ובאופן שוטף. יתרון חזק במציאות הישראלית , בה אספקת הדגים הטריים למסעדות הידלדלה בעשורים האחרונים במידה משמעותית וברוב המקרים יגישו לך דג שגדל בבריכת דגים בתנאים לא נאותים שלא עושים חסד עם הדג. לא צלחנו למצוא שולחן בספונטניות ליום חמישי.. לכן התפשרנו על ערב שלישי ודי הופתענו לגלות שהמסעדה פעילה מאד. העיצוב בפסקדו נעים ומסביר פנים, החלל הפנימי מעוצב בפשטות ולא מתאמץ, משדרת ביטחון עצמי מספיק גבוה ולא מתאמצת להתחנף לקהל הסועדים. צוות המארחות/מלצריות של פסקדו מתנהל במקצועיות. המלצרית שלנו הפגינה ידע והבנה בחומרי הגלם של המנות בתפריט. ניכר שהיא מבינה ושוחה בחומר ולא מדקלמת בלקוניות וידעה להציג בצורה משכנעת את מה שפסקדו מתמחה בו “להוציא את המרב מכל דג באשר הוא”.

paskado-4

התפריט של פסקדו מחולק לאגף של מנות פתיחה ואגף של עיקריות, בנוסף לתפריט ספיישלים יומיומי המתבסס על חומרי גלם ודגה עונתיים. לפתיחה הזמנו פוקצ’ה חמה שעבדה מעולה עם אריסה כוסברה, קרם עגבניות שרי בשמן זית וטחינה, איקרה צחורה וקלילה עם בצל סגול, פלפל ירוק פדרון (חטיף ספרדי שהחלו לגדל לאחרונה בישראל) וסלט עגבניות חריף. התחלה מצוינת שפתחה יופי את התיאבון ואת הסקרנות  להמשך.. קיבלנו את ההמלצה ליין אדום טוב שלא הכרנו, יין מיקב מרשה  יקב משפחתי כשר, הנמצא מסתבר באזור יין חדש ומתפתח בסמוך לנחל גוברין. למנות ביניים הזמנו הוט סשימי מסלמון צרוב עם זילוף של סויה ושמן שומשום, מנה של סשימי אינטיאס, סייגון- שהוא ביס מרענן של סשימי טונה על עלה חסה פריך. המנות היו טובות ואהבנו את הטוויסט האסיאתי. ניסינו גם מנת ספיישל שכללה נתחים עסיסיים של בס סיציליאני על הפלנצ’ה עם שום, עגבניות שרי ופלפל שאטה, הייתה פיקנטית ומוצלחת. ומנה מעניינת של קוביות מונג’אק שהן בעצם קוביות של בס מוקפצות עם עלי רוקט ומוגשות על טחינה.

mix-paskado

נשנשנו כנפיים של מוסר מטוגן בשמן עמוק בציפוי פריך, טעים בטירוף והיינו שמחים לאכול ממנו עוד ועוד. בהפוגה בין המעבר לעיקריות נהנינו מצ’ייסר של לימונצ’לו עראק ומשם המשכנו למנה עיקרית של פסקדו פלנצ’ה-נתחים של בס מוקפצים עם בצל קלוי, שרי, פלפל חריף, פסטו ספרדי ודג לברק שלם מטוגן בשמן זית עם מלח גס. בפסקדו עושים כבוד גם לתוספות למנות העיקריות, תפוח אדמה מדורה מעולה ובשרני הוגש עם קליפה שקיבלה  סימני צריבה בטעם מעושן והיה גם אורז קריספי שקיבל טוויסט של תיבול ייחודי והקפצה במחבת. יכולנו לוותר על הקינוח, מכיוון שבדרך כלל אין לנו ציפיות מקינוחים כשרים, אבל היינו סקרנים ובכל זאת חייבים משהו מתוק ליד האספרסו, הלכנו על מלבי עם גלידת פיסטוק ורוטב של מי ורדים, קינוח עדין וטעים ו”קונטרה” של קינוח משוקולד איכותי של תשבי. סיכמנו את החוויה בפסקדו כחיובית ומהנה, מסוג המקומות שבטוח נחזור אליהם גם אם זה כרוך בנסיעה לאשדוד.

פסקאדו – רחוב מרטין בובר 1 אשדוד.