שוברים שגרה בטיול ללב המדבר הישראלי עם סוזוקי קרוסאובר טורבו

מאת: מערכת מןסטרים

שברנו שגרה ויצאנו עם סוזוקי קרוס אובר טורבו למדבר, כפי שכבר יצא לכם להבין מהמדור שלנו, אנחנו אוהבים טיולים וחוויות מוטוריות. כמו כל חובבי הטיולים, אנחנו מתרגשים בכל פעם מנסיעה ברחבי הארץ, גילוי מקומות חדשים וחשיפה לנופים הנפלאים והמגוונים שיש לארצנו הקטנה להציע. אלא שכמו כל המטיילים, גם אנחנו תמיד מחפשים עוד פינה שלא ביקרנו בה, עוד שביל נסתר ועוד תצפית החושפת זווית חדשה על הנוף.

תקופת הסתיו היא התקופה האידאלית לטיולים ארוכים וממושכים. הימים אמנם מתקצרים, אך מזג האוויר הופך להיות פחות חם ולח ויותר נוח ונעים, החופש הבא של הילדים הוא עוד כמה חודשים, מה שאומר שזה הזמן המושלם לתכנן טיול סופ”ש, שובר שגרה, ארוך ונינוח יחסית, גם למקומות קצת מרוחקים, שיכול להתפרש לאורך כל היום ואף לשלב לינה/קמפינג.

סוזוקי קרוסאובר טורבו

השילוב בין הזמן והתקופה, לרצון לטיל למקום לא שגרתי הובילה אותנו אל כביש 10. אחד ממסלולי הטיולים המיוחדים ויוצאי הדופן, אותם לא ניתן לבצע בכל יום. כביש 10 הוא הכביש המחבר בין דרום רצועת עזה לבין צומת סיירים ונמתח לאורך של 182 ק”מ של קו הגבול עם מצרים. הכביש נסלל בראשית שנות ה-80′ לקראת השלמת הנסיגה מסיני כדי להוות  כביש המקשר בין דרום הרצועה ויישובי מזרח הנגב לבין כביש 12 המוביל לאילת ממזרח.

בתחילה יועד הכביש לתנועה רק במהלך היום, כיוון שאין כלל תאורה לאורכו. ברבות השנים, עקב תקופות ביטחוניות בעיתיות, נאסרה התנועה על הכביש לאזרחים והיא נותרה לשימוש צבאי בלבד. בעשור האחרון עם הקמת גדר הגבול החדשה עם מצרים נסלל ציר בטחוני חדש במקביל לכביש, והוחלט שבתקופות החגים יפתח הכביש לקהל המטיילים. לכן כאשר הגיע תקופת חול המועד סוכות לא היססנו, ניצלנו את ההזדמנות ונסענו עם סוזוקי קרוסאובר טורבו דרומה אל עבר כביש 10.

יוצאים לדרך
המקטע הצפוני של הכביש מרצועת עזה נותר סגור משיקולים מובנים, כך שכדי להגיע לכביש צריך להדרים עד לקיבוץ ניצנה השוכן במרחק נסיעה של כ-40 דקות מבאר שבע. כאשר מגיעים לניצנה ממשכים מהקיבוץ אל עבר עזוז וחאן בארותיים. זה המקום לציין שאם חשקה נפשכם לשלב בטיול לינה ונופש באווירה מדברית, חאן בארותיים הוא המקום המושלם לחוויה כך שניתן לטייל לאורך הכביש ביום וללון בחאן בלילה.

מחאן בארותיים ישנה נסיעה של כ-3 קילומטרים בדרך כורכר אל עבר המחסום הצבאי ממנו אפשר להתחבר אל כביש 10. דרך הכורכר מעט משובשת, אך ניתן לעבור אותה בקלות ובזהירות גם ברכב פרטי. עם סוזוקי קרוסאובר שלה מרווח גחון מוגדל ומבנה המותאם לנסיעה בשבילים צלחנו את הדרך המשובשת במהירות ללא כל בעיה.

סוזוקי קרוסאובר טורבו

לאחר שהתחברנו אל הכביש מתחילה החוויה האמיתית. הנוף המדברי מרהיב והדרך נמתחת ומתעקלת בין ההרים והגבהות. לאורך הכביש פזורות כמה וכמה נקודות תצפית מרהיבות בהן ניתן לעצור ולהתרשם מהשקט ומהנוף, כשסיני נפרשת ממערב וישראל ממזרח. קצת פחות מ-50 ק”מ. רצוי גם לצלם ולתעד את הנופים הבתוליים, וכפי שתראו בתמונות הכחול העמוק של סוזוקי קרוסאובר השתלב היטב עם גווני החום המדבריים.

לאחר שהתחברנו אל הכביש ישנו מחסום צבאי שממנו אפשר לצאת מן הכביש לכיוון מצפה רמון – שגם שם אפשר ללון בתום היום הארוך. אנחנו המשכנו הלאה עם הדרך רבת השינויים הטופוגרפיים רבים, כשבשיאה קילומטרים ספורים אחרי המחסום מטפסים אל הר חריף אשר גובהו הוא 1,012 מטרים. את הטיפוסים הארוכים והממושכים צלחנו ללא בעיה עם סוזוקי קרוסאובר, אשר הודות למנוע טורבו חזק וגמיש ביצעה את העליות בנינוחות אפילו שהיינו בתפוסה משפחתית מלאה.

אחרי עצירה בתצפית המרהיבה בהר חריף אפשר להמשיך דרומה במשך כ-90 ק”מ עוצרי נשימה נוספים, להשלים את תוואי הכביש ולהתחבר אל כביש 12 המגיע לאילת בדרך להשלמת החופשה המשפחתית. ובמידה ואתם מעדיפים שלא להדרים, או שהזמן לא מאפשר, ניתן לחזור בחזרה אל אחת מהיציאות בכביש אותן עברנו בדרך הלוך. כך או כך, אפשרויות המסלול שמאפשר כביש 10 גדולות ומגוונות, כך שכל משפחה יכולה להתאים את סגנון הטיול והדרך הרצויה עבורה.

לאחר שהשלמנו את תוואי הכביש, ואחרי הדרך הארוכה מהמרכז הראה מד הדלק שלנו כי נותר לנו כרבע מיכל. בהתחשב בתנאי הדרך המאומצים, התפוסה המלאה ברכב והמזגן שעבד כל הזמן מדובר בצריכת דלק מצוינת, מה שבהחלט מתיישב עם צריכת הדלק המוצהרת של כ-18 ק”מ לליטר בתנאים רגילים. בסופו של יום ארוך וגדוש, סוזוקי קרוסאובר טורבו התגלתה כבת הלוויה האידאלית לטיול המשפחתי הארוך.

איך מגיעים?
למגיעים מכיוון צפון הדרך הפשוטה והמהירה ביותר היא לנסוע דרומה על כביש 6 אל באר שבע ולהתחבר אל כביש 40 לכיוון דרום. יש להמשיך על הכביש במשך כ-25 דקות עד לצומת טללים, ושם לפנות אל כביש 211 לכיוון ניצנה.

חשוב לדעת!
-כביש 10 הינו כביש צר, לכן רצוי לנהוג במהירות נמוכה לשמור על מקדמי ביטחון כדי שיהיה ניתן לפנות את הדרך במידה ומגיע רכב ממול. נהגו בזהירות ובאחריות!

-חשוב לתדלק ולהצטייד במים לפני הכניסה לכביש. ישנה תחנת דלק בצומת טללים ותחנת דלק נוספת מספר קילומטרים לפי ההגעה לניצנה.

-הכביש נסגר לתנועה בשעה 5 בערב ולאחר מכן יש לצאת ממנו, לכן רצוי לצאת מוקדם בבוקר כדי להספיק לטייל בנחת.

-יש להישמע להנחיות כוחות הביטחון הפרושים על הכביש ולא להתקרב לגדר המערכת.