בידוד תרמי לבית – כיצד זה יחסוך לכם כסף?

מאת: סמדר שני Smadar Shani

האם גם אתם מבקשים מהילדים ומבן או בת הזוג לסגור את החלונות והדלתות כדי שהחום של המזגן לא יברח החוצה? מקפידים על סגירת החלונות והדלתות כדי שהקור ממערכת המיזוג לא יברח וכדי לנסות לחסוך בהוצאות החשמל? ובכן, המודעות בעבר לחומרי הבידוד התרמי כמעט ולא הייתה קיימת – אך כיום בתעשייה הבנייה יש פתרונות מעולים לבידוד תרמי יעיל, אפקטיבי וחסכוני.

בידוד תרמי

אם חשבתם שאפשר להסתפק בסגירת החלונות ובהתקנת גומי מתחת לדלת כדי למנוע איבוד חום וקור, הרי שפעולה זו אינה מספיקה מאחר וכושר הבידוד של קירות, רצפת ותקרת הבטון הוא בעייתי. הבטון הוא חומר בנייה חזק ועמיד אך כושר הבידוד שלו לקוי, ובאמצעות פתרונות מתקדמים לבידוד תרמי תוכלו לחסוך מעל 30% מצריכת האנרגיה בבית או בעסק.

בידוד תרמי אפקטיבי בעת הבנייה

בעת בניית בית חדש, בניין מגורים משותף או מבנה לעסק עליכם להתייחס מראש לנושא הבידוד התרמי, כמו כן חשוב להתייחס גם לבידוד האקוסטי כדי לא לסבול מרעשים סביבתיים ולבטח שלא להתעצבן מכל רעש או גרירת רהיט בעת ניקיון מהדירה של השכנים.
אם תשקיעו היטב בחומרים איכותיים ומתקדמים לבידוד תרמי תוכלו לחסוך משמעותית בהוצאות האנרגיה, ולמעשה חשבון החשמל שלכם יפחת בצורה דרסטית והרווח כולו שלכם. חשוב להשקיע בעת בנייה במוצרי בידוד תרמי, זו השקעה משתלמת המחזירה את עצמה תוך זמן קצר יחסית.
שילוב נכון של חומרים לבידוד תרמי בבתים ובמבנים מסחריים ותעשייתיים בשיטת הבנייה הקלה ובשיטות בנייה אחרות מבטיח לכם חיסכון בהוצאות אנרגיה, איכות חיים גבוהה יותר וחיים ללא מריבות עם הילדים.
כדאי לדעת כי מרבית החומרים המשמשים כיום לבידוד תרמי מציעים גם פתרון אקוסטי איכותי ומשופר, לכן אתם תופסים שתי ציפורים במכה אחת. כמו כן, עליכם לזכור כי ישראל היא מדינה חמה, מידי שנה הטמפרטורות בחוץ עולות, והצפי הוא התחממות גלובלית בשנים הקרובות ויש להתייחס לכך בכובד ראש כבר בשלבי התכנון וטרם התחלת עבודות הבנייה.

תכנון מקצועי מתחשב בתנאי האקלים בחוץ ובשינויי מזג האוויר הצפויים, זו השקעה משתלמת לטווח הארוך, ותוכלו להחזיר את ההשקעה בגלל החיסכון המשמעותי בהוצאות האנרגיה, הן לצרכי חימום הבית או המבנה והן לצרכי הקירור.

מחקרים רבים נערכו בתחום הבידוד התרמי וכולם קובעים שיש לשלב בצורה נכונה וחכמה את הפתרונות המתקדמים לבידוד תרמי אפקטיבי. לכן, כדאי לכם להתייעץ עם המומחים לנושא, לבדוק עם האדריכל כיצד הוא משלב את החומרים השונים ויש לוודא כי הקבלן פועל על פי התכנון ומשתמש רק בחומרי בידוד באיכות גבוהה העומדים בתקנים המחמירים ביותר.

חומרי בנין ובידוד תרמי ואקוסטי מזמינים רק מרוטנברג חברת רוטנברג היא החברה המובילה והוותיקה בישראל לחומרים ולציוד בנייה. החברה מייבאת את החומרים האיכותיים והמתקדמים ביותר לבנייה, לבידוד תרמי ואקוסטי ועוד.