ניתוח עפעפיים ד"ר רובינפור

גורמים לשקיות מתחת לעיניים

 גורמים לשקיות מתחת לעיניים

שקיות מתחת לעיניים יוצרות מראה עייף ולא אסתטי, זו תופעה מוכרת ושכיחה המהווה מטרד עבור רבים באוכלוסייה. שקיות מתחת לעיניים מעידות בדרך כלל על הזדקנות, יחד עם זאת התופעה עלולה לקרות גם בגיל צעיר בגלל גורמים כמו גנטיקה, חוסר שינה, עייפות מוגברת, מחלות, צריכה מוגברת של אלכוהול לפני השינה ועוד.

מהם הגורמים העיקריים לשקיות מתחת לעיניים?

נפילת העפעפיים התחתונים, המכונה בלשון העם שקיות מתחת לעיניים, הינה תופעה שכיחה באוכלוסייה. כאמור, יש גורמים שונים לתופעה והבעיות העיקריות שגורמות להופעת השקיות מתחת לעיניים הן:

  • גנטיקה – צניחת עפעפיים הנגרמת עקב עודפי עור, בעיקר בגיל צעיר. לא מעט צעירים סובלים מהתופעה בגלל נטייה משפחתית וגנטיקה המביאה לבליטה קדמית של השומן הארובתי.
  • גיל – צניחת עפעפיים היא תופעה אופיינית המעידה על הזדקנות, עודפי העור צונחים מטה בגלל הגיד שמחבר את השריר להרמת העפעפיים (שריר הלבטור) שהופך לרפוי ככל שמתבגרים.
  • מחלות – יש מחלות נוירולוגיות שונות הגורמות לצניחת עפעפיים, גם הרכבה ממושכת של עדשות מגע עשויה לגרום לתופעה, ובנוסף דלקות כרוניות בחלק הפנימי של העפעף ומחלות וגידולי ארובה עלולים לגרום להופעת השקיות מתחת לעיניים.
  • פגיעה בעצב – מחלות או טראומה הגורמות לפגיעה בעצב הסימפטטי בעין ולתופעת צניחת העפעפיים.
  • חוסר שינה ולחץ נפשי – עייפות מוגברות וחוסר בשעות שינה, כמו גם לחץ המשפיע על הגוף והשינה, גורמים לתופעה.
  • עישון ואלכוהול – מעשנים כבדים ומי ששותה אלכוהול בצורה מופרזת עשויים לסבול מתופעת צניחת העפעפיים.

פתרון לתופעה – ניתוח עפעפיים

לאחר סדרת בדיקות ותשאול רפואי המומחה ימליץ על ניתוח בהרדמה מקומית עם חומרי טשטוש, אפשר לבצע את ההליך הכירורגי גם בהרדמה כללית על פי בקשת המטופל. ניתוח עפעפיים מהווה פתרון יעיל לתופעת השקיות מתחת לעיניים, אך חשוב לבחור היטב את המנתח.

תהליך ניתוח עפעפיים

לפני הניתוח הרופא מסמן את קווי הניתוח ומשרטט את כמויות העור העודף שיש להסיר. המנתח מבצע חתך זעיר בעפעף העליון הממוקם בקפל נסתר שמעל קו הריסים כדי להסתיר את הצלקת. בניתוח עצמו הרופא מסיר את עודפי העור ומוציא שומן פנימי כדי לתקן את המראה, ובסוף הוא תופר את החתך באמצעות תפרים תת עוריים. בניתוח של העפעף התחתון מבצעים את החתך מתחת לקו הריסים, מפרידים את רקמת העור ומסירים את עודפי השומן והעור, ולאחר מכן תופרים את החתך.

החלמה אחרי הניתוח

אחרי ניתוח עפעפיים יש להקפיד על קומפרסים קרים באזור העיניים, לרוב אין צורך במשככי כאבים או באנטיביוטיקה, אך כדאי להשתמש בטיפות עיניים כשבועיים. לאחר 5 ימים יש להגיע לביקורת במרפאה ולהוצאת תפרים, לאחר 7-5 ימים אפשר לחזור לשגרה אך מומלץ להימנע מחשיפה ממושכת לשמש במשך כשבועיים.

הכתבה באדיבות ד”ר מנו רובינפור – מומחה לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית. ד”ר רובינפור בעל ניסיון עשיר מעל 30 שנה, הוא פלסטיקאי אמין, ידוע ומכובד מהשורה הראשונה בארץ. ד”ר רובינפור ידוע כפלסטיקאי קפדן, הוא מעודכן בכל הטכניקות והגישות הניתוחיות והטיפולים האסתטיים השונים, עד היום ביצע אלפי ניתוחים תוך יישום טכניקות חדשניות ומתקדמות. במהלך השנים עבר ד”ר רובינפור השתלמויות מקצועיות בארץ ובחו”ל בתחום טיפולי האסתטיקה בפנים, הוא מתפקד בין השאר כרופא בכיר במחלקת לכירורגיה פלסטית בבית החולים אסף הרופא.