
מהמסלול לכביש הציבורי: פורשה 911 GT3 RS החדשה
מאת: מערכת מןסטרים
לפורשה יש מסורת ארוכה על מסלולי המרוצים, כשאת הפיתוחים והידע הטכנולוגי אותו היא צוברת היא מגישה בגרסאות ה-RS המרגשות.
בתערוכת ג’נבה האחרונה חשפה פורשה את הפיתוח החדש בשושלת של ה-911 האגדתית, גרסת המסלול החוקית לכביש המכונה GT3 RS.
פורשה שילבה ב-911 GT3 RS את מיטב הטכנולוגיה מדגמי המסלול המתחרים בקטגורית GTE באליפות העולם למרוצי סיבולת, כשהתוצאה היא פורשה 911 החזקה ביותר אי פעם עם מנוע ללא מגדש טורבו.
הספק מנוע הבוקסר המפורסם בנפח 4.0 ליטר עלה ל-520 כ”ס, מה שהופך אותו לאחד מהמנועים עם יחס הנפח/הספק הגבוה ביותר בעולם.
המכונית עברה הפחתת משקל משמעותית וכוללת חלקי מרכב מסיבי פחמן, שמשות דקות יותר וויתור על אבזור ודיפונים שהורידו את משקלה ל-1430 ק”ג, מה שקיצר את התאוצה ל-100 קמ”ש לכדי 3.2 שניות בלבד.
את ה-GT3 RS ניתן לרכוש עם חבילת מסלול ייעודית הכוללת כלוב התהפכות תקני, מושבי מרוצים עם חגורות בטיחות מיוחדות וערכת כיבוי אש המאפשרים לעלות עם המכונית ולהתחרות באופן חוקי על המסלול.
את הגרסה החדשה תוכלו לרכוש בישראל בהזמנה מיוחדת, כאשר תג המחיר יעמוד על כ-1.9 מיליון ש”ח.