CHIVAS

שיבאס ריגל מיזונארה

מאת: עידו אלון גל- און

במידה ויום אחד תערך סקירה היסטורית על תולדות הוויסקי בארץ ישראל. נניח, מלפני קום המדינה עד היום, שיבאס ריגאל יתפוס שם נתח משמעותי. מהעובדה שלאורך עשורים רבים היה בן בית אצל רבים בישראל וכן שהיה הכוכב הבלתי מעורער של הדיוטי פרי עד שינוי המיסוי. למען האמת, כוכבו לא דעך, הוא אפילו הפך נגיש יותר. בדומה למותגי וויסקי וותיקים בפרנו-ריקאר העולמית החליטו על מתיחת פנים לשיבאס.

השיבאס ריגאל אקסטרה שיצא לפני כמה שנים, מביא את השיבאס עם הטעמים העזים יותר. השיבאס ריגל אוליטס שנעשה מחמישה סינגל מאלטים, ע”י המאסטר בלנדר שפרש מזה מכבר, קולין סקוט.

עתה מגיעים לארץ כ – 4000 בקבוק של שיבאס ריגאל מיזונארה. במידה והשם נשמע לכם אקזוטי, לא טעיתם. יפן, הארץ שהעתיקה, שכפלה, חיקתה ועשתה זאת בצורה מדהימה. עד כדי כך, שהוויסקי היפני נציב כתף אל כתף לצד הוויסקי הסקוטי. אם לפני כמאה שנה היו אלה היפנים שעלו לרגל לסקוטלנד להבין כיצד עושים וויסקי, כיום זה הסקוטים ובכלל, תעשיית הסינגל מאלט העולמית עולים אל ארץ השמש העולה. מיודענו, קולין סקוט, שהוא אדם מקסים ועם ידע אינסופי בוויסקי סקוטי. יצא ליפן לפני מספר שנים לסיור, סוג של סיור לימודי, כאמור, הוויסקי היפני זוכה גם להערכה בסקוטלנד. כשהוא חזר מהסיור הוא החליט לייצר שיבאס ריגאל בהשראה/השפעה יפנית, השיבאס ריגאל מיזונארה.

מיזונארה, הנו עץ יפני הידוע בנקבוביות הרבות על פני שטח העץ. וויסקי כאמור מיושן בחביות עץ, וכיום מיזונארה הוא אחד השמות החמים בתעשיית הוויסקי העולמית. תעשייה זאת היא תעשייה שבעשורים האחרונים טרנדים וחידושים היא מהותה. כולם מחפשים את החביות שייתנו את הפיניש המעניין והייחודי לוויסקי שלהם. בחביות מיזונארה משתמשים ביפן, ארה”ב, אירלנד, סקוטלנד ועוד, זהו טרנד עולמי כאמור. בגזרת ההפתעה בחצי העולם המערבי, זאת אכן הפתעה שלא מצפים מיצרן ענק כשיבאס ריגאל כשלפתע מתנהג כמעט כמזקקת בוטיק.

CHIVAS

כעת לוויסקי:

בארומה, חריכה נעימה שהחבית המביאה עמה מתקתקות קרמלית קלילה ועישון. עשבי תיבול, יחדיו עם עלי תה, לימוניות עדינה, ליקריץ ופרחוניות בדמות ורדים. ביסקוויטים, אגוזים  ושפע של פירות, כאשר הבולטים זה אגסים ותפוחים טריים עם מעט תיבול של קינמון. גוף בינוני, מעט מתקתק, פירותי ונעים, עם שפע תיבול , קטיפתי בחך וסיום נאה בהחלט.

המחיר 215 ₪ וזהו שיבאס חסר גיל, אך מאוד מוצלח.