גנצ'יה- יין מבעבע איטלקי

יין מבעבע גנצ’יה | Gancia

מאת: סמדר שני Smadar Shani

 גנצ’יה היין המבעבע האיטלקי המקורי

קרלו גנצ’יה הידוע כאביו של יין נוצץ איטלקי, פיתח את היין המבעבע לאחר שחקר אותו לאורך 15 שנות ניסויים בקבוצות קטנות, היין הנוצץ הראשון שיוצר בשיטה הקלאסית (המסורתית) יוצר בשנת 1850 באזור פיידמונט.קרלו גנצ’יה התחיל למסחר את היין בקנה מידה גדול בשנת 1865.

גנצ'יה- יין מבעבע איטלקי

יין חדשני זה עדיין מיוצר כיום ובשל המורכבות של התהליך Gancia הוא היקב היחיד המייצר את המוצר יוצא הדופן.כיום, יקב גנציה מפיק מציע מגוון רחב של יינות נוצצים שעדיין מיוצרים באזור פיידמונט.גנצ’יה מציע מנעד מכובד של יינות פרימיום מבעבעים זוכי פרסים מן הכרמים שבצפון איטליה, כולל פרוסקו, מוסקטו ד’אסטי, אסטי וכן מוסקטו רוזה.

גנצ'יה- יין מבעבע איטלקי

גנצ’יה אסטי (כשר)

הטעמים הצימוקיים של גנצ’יה אסטי מאוזנים בחומצה פירותית טבעית ומרעננת וסיומת חדה ונקייה, למרות המתיקות הדבשית. היין נהדר כאפטריף מענג או כיין למסיבות, אירועים וחגיגות, ואף לצד עוגת פירות ופודינגים.

כוהל: 7.5%

 

גנצ'יה- יין מבעבע איטלקי

גנצ’יה פרוסקו

גנצ’יה פרוסקו מופק ממבחר של ענבי גלארה ממחוז ונטו, צפון איטליה, בהתאם למסורת ותרבות יין ארוכה באיזור זה. הפרוסקו מפגין בשומת עדינה ורמזים ללחם, תפוזים ולימונים, כמו גם ניחוחות של תפוחים ירוקים וצהובים. הטעם בושמתי, עדין, חלק, טרי ונעים. הרב-גוניות, הקלילות והרעננות  ינעימו את כל סוגי החיך.

כוהל: 11.5%

 

גנצ'יה יין מבעבע איטלקי

גנצ’יה ברוט

צבע קש בהיר עם גוונים ירקרקים. טעם קליל, יבש עם רמזים של מינרלים ופרחים, תוך שהוא שומר על יציבות ורעננות מיוחדת. ליין בשומת פירותית, רעננה ועוצמתית, עם רמזים לפירות לבנים ופרחי בר. היין נהדר לאוכל, הודות לטעם היבש ולרעננותו – אפריטיף מושלם. הוא גם יתאים לצד מנות דגים מן הים התיכון, סלטים קלים ורוטב בשר לבן.

כוהל: 11%

גנצ’יה מוסקטו רוזה

גנצ’יה מוסקטו רוזה מופק ממבחר ענבים מצפון איטליה, שנבצרו בסלים קטנים כדי לשמר ת הבשומת והטעם. זהו יין מבעבע אדום מתוק, מוסקטו רוזה מיוחד לא רק בשל צבעו הבהיר והבועות הבוהקות, אלא גם בשל הטעם החלק הרב שכבתי. בשומות של ורדים, אפסרסקים ופטל.

כוהל: 11.5%

מחיר מומלץ לצרכן לכל סוגי גנצ’יה בחנויות יין : 49.90 ש”ח