סקי באיטליה ואל גרדנה

חופשת סקי בדולומיטיים באיטליה

מאת: סמדר שני Smadar Shani

תתכוננו להתפעל מחופשת סקי בהרי הדולומיטים של צפון איטליה. באזור ואל גרדנה הקסום והציורי תמצאו 500 ק”מ של מסלולי סקי בכל הרמות, מעליות משוכללות, טבע מהמם, אירוח, אוכל ויין בסטנדרט גבוה, כל הטוב הזה במחירים נגישים

סקי באיטליה בואל גרדנה

ואל גארדנה עם 500 ק”מ של מסלולים וחיבור לקרוסלת סקי הגדולה בעולם המכונה “טור סלה רונדה”. ללא ספק מוכתר אזור הסקי היפה ביותר באיטליה. עונת הסקי בדולומיטיים מתחילה ב 5 לדצמבר ומסתיימת ב 14 לאפריל. ואל גרדנה מציעה מסלולי סקי בכל הרמות, 216 מעליות משוכללות ואת הרי הדולומיטים עם הצורה הכה ייחודית להם. בכל מקום בו תבחרו לשהות בהרי הדולומיטים של צפון איטליה תמצאו שפע מסלולי סקי,נקודות תצפית מדהימות, כפרים ועיירות קסומות ופעילויות ספורט ונופש מגוונות.

סקי באיטליה בואל גרדנה

האוכלוסיה המקומית היא שילוב של איטלקים ואוסטרים. האיטלקים של אזור south tyrol היו בעבר בשליטת אוסטריה, כיום הוא איטלקי עם השפעות אוסטריות. תושבי האזור דוברים 4 שפות: איטלקית. גרמנית. LADIN וכמובן אנגלית ברמה גבוהה.מדובר באזור עם תרבות מפוארת של 200 שנה. תיירות הסקי בואל גרדנה התפתחה בהמשך, באופן טבעי בגלל שהאזור התברך בכל כך הרבה דברים טובים, האזוור משך אליו תיירים ולאט לאט הפך ליעד תיירותי פופולארי. בניגוד לעיירות סקי אחרות שהוקמו סביב תיירות הסקי. ואל גרדנה היא הרבה מעבר לאתר סקי. כאן יש היסטוריה,מורשת, תרבות כבוד לטבע לאוכל ולאנשים. כל זה בשילוב הרים גבוהים וגסטרונומיה מהטובות בעולם.רק באזור ייחודי זה תמצאו את ערבוב התרבויות. שעובד מצויין לטובת תיירי האזור. שמצד אחד נהנים מרמת אירוח וניקיון בסטנדרטים אוסטריים גבוהים וקפדניים, לצד חמימות, לבביות ואי פורמאליות של האיטלקים .מנות איטלקיות אותנטיות לצד מנות אוסטריות טיפוסיות במחירים נגישים.

סקי באיטליה אל גרדנה

ואל גרדנה הנו עמק אחד הכולל שלוש עיירות מקסימות:
אורטיזי ORTISEI (גובה 1236 מטר) העיירה הנמוכה ביותר, היא העיירה העיקרית והמשמעותית בואל גרדנה וגן עדן לתיירות קיץ וחורף אוהבי טבע, פעילויות ספורט כגון רכיבה על אופניים,טיפוס הרים וסקי. חובבי הגסטרונומיה ימצאו בעיירה שפע מסעדות מעולות ,ברי יין, בתי קפה טיפוסיים. כמו כן בתי מלון וחנויות אופנה.
כריסטינה CRISTINA (גובה 1428 מטר) הנו למעשה כפר יפה הקטן ביותר בעמק. תודות למיקום המרכזי שלו הוא אידיאלי לפעילות ספורטיבית מהנה בקיץ ובחורף. הוא נקודת התחלה טובה לטיולים רגליים ויש לו חיבור ישיר לסקי בסלה רונדה.
סלווה ואל גרדנה SELVA VAL GARDENA (גובה 1563 מטר) העיירה הגבוהה ביותר בעמק ומן הסתם המושלגת ביותר. בזכות גובהו והחיבור עםSellaronda   הוא אידיאלי לסקי ולפעילות חורף.
ואל גרדנה הנו אחד האזורים היפים בעולם לסקי. כל אחד יוכל למצוא את המסלולים המתאימים עבורו ולחילופין את סוג הפעילות המועדפת עליו קרוס קאנטרי סקי, סנובורד או סקי אלפיני.

the experience-program of Val Gardena Active ואל גרדנה מציעה לתיירים תכנית חוויתית  במהלכה הם יכולים לספוג את מה שהאזור הקסום הזה מציע: פעילות אקטיבית כמו שיעור טיפס, טיולי טבע וכדומה, לצד קורס בישול, גילוף עץ וכדומה.

אתר הסקי מציע שני סוגים של סקיפס:
Dolomiti Superski pass – סקיפס מורחב מאפשר גישה ל 500 ק”מ של מסלולים וגלישה בכל האזור כולו ללא הגבלה. מתאים למתקדמים ולמאותגרים.היות ואין הבדל אין הבדל גדול במחיר מומלץ לקחת את הסקיפס המורחב
VALGARDENA ALPESDUISES –מאפשר גישה ל 270 ק”מ של מסלולים.

סקי באיטליה אל גרדנה

במהלך הגלישה מומלץ לאכול באחת מבקתות אוכל שפזורות על המסלולים. בכל אחת מהן יש חלל אירוח פנימי וחיצוני עם שולחנות, ספות ופינות זולה.כיף להתרווח באחת מהן וליהנות מהקוקטייל האיטלקי שפריץ אפרול.  כל בהקתה לאורך המסלולים מציעה אוכל מקומי מעולה במחירים נגישים. מרק גולש אוסטרי טיפוסי ומהביל לצד פיצה איטלקית דקה ומבעבעת שמוגשת עם מוצרלה ועוד מבחר מנות טיפוסיות לאזור. את המרק גולש הטוב ביותר אכלנו ב PANORAMA .

סקי באיטליה אל גרדנה

בכללי לאיטלקים יש כבוד ואהבה לאוכל, שפע של מסעדות ממוקמות בעיירות כולן מהפשוטה ועד המפוארת מציעות אוכל טוב ממיטב חומרי גלם מקומיים ושירות לבבי ומסביר פנים. יש מגוון אפשרויות לאכול טוב ואפשר לסגור בקלות את הפינה וליהנות מפסטה תוצרת בית או פיצה שהיא לא פחות ממעולה. חובבי הגסטרונומיה יוכלו ליהנות במסעדות גורמה ואף בשתי מסעדות מישלן הממוקמות באזור.
היין המקומי טוב ולא יקר. במסעדות תמצאו מבחר גדול של יינות האזור בטווח מחירים רחב. העיר בולצנו המרוחקת כ 40 ק”מ נחשבת אזור יין (השלישי בגודלו באיטליה)

מלון טירול

אזור ואל גרדנה מציע אינסוף אופציות לינה.מבתי מלון בדרגת אירוח הגבוהה והמפנקת ביותר ועד אירוח בסיסי. בכולם מובטח לכם רמת שירות גבוהה,אוכל מעולה,חדרים מרווחים ונקיים.
אנחנו התארחנו ב HOTEL TYROL הממוקם בעיירה הגבוהה ביותר SELVA VAL GARDENA שזה יתרון עצום לסקי. כה שמחנו לגלות שמדובר במלון : ski in ski out- המלון ממוקם במרחק כמה צעדים מהמעלית.
מלון טירול עם היסטוריה של הרבה שנות אירוח הוקם בשנת 1966 .כבר בכניסה הבנו שעשינו בחירה טובה. המלון מעוצב בטוב טעם ההיסטוריה של המקום ניכרת בכל פינה, יחד עם זאת מורגש השיק האיטלקי. המלון חמים ונעים משרה אווירה נעימה. מי שגלש באתרי סקי באוסטריה, מייד יבחין בהבדל. המלון בבעלות משפחה איטלקית מקסימה.Bibiana  ביביאנה בעלת המלון, דור שני במשפחה. קיבלה את פנינו בלבביות

ביביאנה מנהלת את המלון ביד רמה. החדרים נקיים ומצוחצחים כלי המיטה בוהקים צחורים מעומלנים. המלון נקי וממורק וצוות מקצועי עמל על ניקיונו ללא הרף.האירוח במלון על בסיס ארוחת בוקר עשירה ומזינה הכוללת בין היתר מיצים שנסחטים טרי במקום.פירות יבשים.מאפים חמים וריחניים.מבחר גבינות איטלקיות.יוגורט.פירות.וביצים לפי הזמנה.ארוחת ערב הנה על בסיס תפריט יומי משתנה הכולל 5 מנות ובר סלטים חופשי המציע מבחר גדול של ירקות.שמן זית וחומץ בלסמי מקומי איכותי ולחמים מסוגים שונים.מלון שמציע ארוחת ערב במלון הנה יתרון עצום. האופצייה השנייה (והפחות נוחה) היא לצאת בסוף יום סקי לקור המקפיא למסעדה בעיירה.

במלון מתחם ספא מרשים הכולל את כל המתקנים המפנקים: סאונה יבשה רטובה, חמאם טורקי, ג’קוזי פנימי, בריכת שחייה גדולה, אמבטיות קטנות לשכשוך כפות הרגליים, חדרי התרגעות. חדר כושר חדיש חשוב לשמירה על כושר. טיפולי פנים וגוף,מועדון ילדים, שולחן פינגפונג, סנוקר.
ציוד סקי: Walter חנות ציוד סקי מהותיקות בעיירה, היתרון הגדול שלה הוא הקרבה למעלית סקי הראשונה הנמצאת במרחק כמה פסיעות מהמקום ומול מלון טירול.ניתן לאחסן את הציוד סקי בחנות ולחזור למלון בלי לעבור בסקי רום.  Walter בעצמו מתאים לכל אחד ואחת מגלשיים או בורד בהתאם לגובה ולמשקל הגוף.
טיפ חשוב: לא להתפשר, לשכור ציוד במקום שמשקיע בציוד חדיש ואיכותי ולא דוחף לכם את מה שיש לו במלאי.כי זה בהחלט עניין שיכול להרוס או להציל את חווית הגלישה. חשוב לברר מה המודל החדיש ביותר.כי כל שנה מפתחים מודלים חדישים. אני באופן אישי מעדיפה מגלשי סקי מסוג easy curve שהם גמישים ומיוצרים בבטכנולוגיה שמשפרת את איכות הגלישה, מקלה על הסיבובים ועושה את הגלישה כיפית ולא מאמצת.

שדה תעופה קרובים: מינכן. מילאנו. אינסברור וורונה- שדות תעופה LOW COST. כאן תמצאו כל מה שנחוץ לתכנון חופשת סקי  https://www.valgardena.it/en/

קרדיט תמונות: Fotocredit: valgardena.it