אופנוע הונדה CRF 250

יצאנו לטיול עם הונדה CRF250 ראלי

כתב: עופר אוגש, צילום: אתר השטח הישראלי

יצאנו למסלול טיול “סובב מרסבא”, ביקרנו במקומות מרתקים,התרשמנו מנופים מרהיבים ובעיקר התרגשנו מהאופנוע CRF250 RALLY של הונדה, שהתגלה בן לוויה ראוי מכל הבחינות.

CRF250 ראלי משייט על הכביש המהיר במהירות של 110 עד 120 קמ”ש ב- 6,000 עד 7,000 סל”ד. האופנוע נעים לרכיבה ומאפשר לרכוב על הכביש ובשטח בנוחות, הכול בו פשוט ויעיל בהתאם לסטנדרט של הונדה ומציע, במיוחד לרוכבים מתחילים, חבילה טובה של רב שימושיות לחיי היומיום בכביש עם יכולת שטח טובה והעיצוב המיוחד של אופנוע ראלי תמיד מוסיפה לחווית הרכיבה.

מסלול טיול עם אופנוע הונדה CRF250 RALLY

אופנוע עם נתוני פתיחה כ”כ גבוהים, עשה לנו חשק לצאת למסלול טיול סובב מרסבא טיול קצר ובעבירות קלה עד בינונית בחלק הצפוני של מדבר יהודה. שיביא לידי ביטוי את היכולות של הכלי ואת חווית הנהיגה, אבל יחד עם זאת טיול קצר, כיפי המשלב נקודות ציון שבכל זאת יהיה גם מעניין: חוצים על הכביש את בקעת הורקניה, מטפסים לתצפית מדהימה על מנזר המרסבא, ממשיכים בטיפוס לפסגת הר הצופה – הוא המונטר, יורדים בשביל “על הסכין”  לואדי א-דככין ומשם מטפסים לאזור התעשייה של מישור אדומים.

טיול עם אופנוע הונדה CRF250 RALLY

המסלול מתאים לאופנועים דו-שימושיים, לאופנועי אדוונצ’ר עם רוכבים מנוסים, לטרקטורונים ורייזרים ולכלי רכב 4X4 – רצוי גבוהים וממוגנים, בהתאם לניסיון וליכולת של הרוכבים והנהגים.מסלול בעבירות קלה לרוכב מנוסה עם אופנוע בעל צמיגי שטח או לנהג הג’יפ המנוסה ובעבירות בינונית לרוכב אדוונצ’ר כבד או לנהג מתחיל בשטח או לרכב שטח ללא הילוך כוח!

טיול עם אופנוע הונדה CRF250 RALLY

המסלול נוסע על שבילים ברורים שרובם גם מסומנים בצבע. הקפידו שלא לפגוע בנוף, בצומח או בחי.אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.המסלול נמצא בקצה של שטח אש פעיל של צה”ל ומומלץ לנסיעה רק בסופי שבוע.

טיול עם אופנוע הונדה CRF250 RALLY

חובה לצאת לדרך עם שני אופנועים או שני כלי רכב לפחות וציוד תיקון פנצ’רים וציוד גרירה וחילוץ מתאים, לכל צרה וחילוץ שיתבקש.אורכו של המסלול 33 ק”מ והוא יארך כ-3 עד 6 שעות, בהתאם לקצב הנהיגה ולמספר העצירות בדרך.המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם  15 נקודות ציון ל-GPS

מסלול טיול עם אופנוע הונדה CRF250 RALLY

שיטת הניווט לאורך מסלול הטיול: הניווט על שבילים מסומנים במפה ובשטח הברורים בשטח. חשוב להקפיד על סיפור הדרך,מומלץ! לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו, להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000. הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט. שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך בזכות סימון השבילים וסיפור הדרך המפורט אפשר לנווט גם בלעדיו. יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר.

הכנת למסלול הטיול:ביגוד מתאים ומיגון מלא לאופנוענים.ערכת תיקון פנצ’ר לאופנוע או גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – ג’ק/מגבה תקין ומפתח גלגלים מתאים לג’יפים,ציוד חילוץ לג’יפ או לאופנוע: רצועת גרירה וכלי עבודה,מצפן ומפת סימון שבילים מספר 8  (צפון מדבר יהודה),מכשיר GPS – יכול לעזור בחיבור למיקום בשטח,טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,מים ומזון מספיקים ליום טיול בשטח.

 אבני דרך לאורך מסלול הטיול: כביש 1, מעלה אדומים, נבי מוסא, נחל עוג, נחל עיד רווי, מרסבא, מונטר, ואדי א-דככין, מישור אדומים.

מסלול טיול מהנה באורך 33 ק”מ , הסתיים במישור אדומים.ביקרנו במקומות מרתקים, התרשמנו מנופים מרהיבים ובעיקר התרגשנו מהאופנוע CRF250 RALLY של הונדה, שהתגלה בן לוויה ראוי מכל הבחינות.הראלי מאפשר, עם צמיגיו המקורים, תנועה מהירה בשטח עם אחיזה טובה בטיפוס עליות בהן מעט דרדרת ואבנים. מזלג SHOWA הפוך בקוטר 43 מ”מ ובולם פרו לינק מאחור עם מרווח גחון של270  מ”מ מאפשרים רכיבה נוחה בשטח והמשקל של 157 ק”ג מרוסן היטב בזכות מתליו הטובים. הרכיבה CRF250 ראלי התבררה בצריכת דלק חסכונית, יצאנו מתל אביב, רכבנו כ-100 ק”מ בכביש, עוד כ-30 ק”מ בשטח וחזרנו לתל אביב בסוף היום בנוחות וגם בזול. מרווח טיפולים כשל אופנוע כביש – כל 12,000 ק”מ ומחיר הנמוך מ-40,000 ₪ על הכביש, עושה את CRF250 ראלי קנייה שווה במיוחד.

 למסלול המלא באתר השטח הישראלי 4X4

להתראות בטיול הבא…