מכונת גילוח פיליפס

גילוח בסטייל יוקרתי עם Philips S9000 Prestige

מאת: מערכת מןסטרים

יצאנו לבדוק את מכונת הגילוח החדשה של פיליפס מסדרת Philips S9000 Prestige  – מכונת גילוח מתקדמת ואקססורי יוקרתי המשלבת את הטכנולוגיה העדכנית ביותר של פיליפס בתחום הגילוח

מכונות גילוח הן מסוג המוצרים חשמליים היומיומיים שאנו מתייחסים אליהם כאל מוצר פרקטי בלבד שצריך לבצע את עבודתו ולא יותר מכן. התפיסה הזו הייתה נכונה לאור השנים לגבי מוצרים רבים, אך בשנים האחרונות התחוללה מהפכה עיצובית שהפכה גם מוצרים בנאלים כמו שואבי אבק למוצר הייטקי ומעוצב. חברת פיליפס, שבמשך עשרות שנים נחשבת למובילה בתחום מכונות הגילוח, לקחה את הרעיון הזה ויישמה אותו בסדרת S9000 prestige החדשה שלה, האמורה להפוך את מכונת הגילוח למוצר הייטק-יוקרתי וסקסי.


היוקרתיות מתחילה קודם כל בעיצוב. המכונה כוללת כמובן את שלושת טבעות הגילוח שהפכו לסימן ההיכר של מכונות הגילוח של פיליפס, כשסדרה 9000 משתמשת בעיצוב בו שלושת הראשים “צפים” מופרדים מגוף המכונה כשהחיבור נעשה באמצעות מחבר גמיש – שלו יכולת תנועה רחבה לכל כיוון המשפרת את העקיבה אחר תווי הפנים.

גוף המכונה של Philips S9000 Prestige עוצב בצורה ארגונומית הכוללת מגרעת לטובת שיפור אחיזת היד, כאשר חלקו האחורי של הגוף מצופה גומי המקל על האחיזה גם כאשר הידיים רטובות. הטאץ’ היוקרתי בא לידי ביטוי בחזית בגימור אלומיניום מוברש ובמתגים מתכתיים. אליהם מצטרף צג LED גדול המספק חיווי על מצב הסוללה באחוזים, חיווי על הצורך בטעינה, מהירות ומצבי ההפעלה. המכונה באמת נראית אלגנטית ומשדרת יוקרתיות, וחבל יהיה לאכסן אותה בארון או בנרתיק המהודר איתו היא מגיעה. אם לא הייתי חושש לקבל נזיפה מבעלת הבית, בהחלט היינו משאירים אותה על ארונית האמבטיה בתור קישוט.

מכונת גילוח פיליפס

אוקי, אז אחרי שמתפעלים מהעיצוב הגיע הזמן לבדוק את המכונה במה שהיא יועדה לה, גילוח. לבדיקה קיבלנו את דגם SP9820,  כשבסדרה ישנו גם את דגם SP9861 המשופר שכולל כמה פיצ’רים שהיו נחשבים עד לפני כמה שנים בגדר מדע בדיוני בתחום מכונות הגילוח כמו אפשרות לטעינה אלחוטית באמצעות משטח הטענה מצורף וחיישן המאפשר למכונה להתריע כשהיא זקוקה לניקוי.

בכל מקרה, לא מדובר בדגם סטנדרטי ופשוט, להפך. סדרת Philips S9000 Prestige משלבת את הטכנולוגיה העדכנית ביותר של פיליפס בתחום הגילוח. לטענת החברה המכונה מצוידת בלהבי גילוח בטכנולוגיית נאנו להגברת החדות לאורך זמן, טבעות מצופות חומר נגד חיכוך וחיישן המשנה את מהירות המנוע בהתאם לעובי וצפיפות הזקן. למכונה ישנן גם 3 מהירויות/מצבי פעולה שונים: גילוח עדין לבעלי עור רגיש, גילוח רגיל וגילוח מהיר.

מכונת גילוח פיליפס

השתמשתי במכונה מספר פעמים, על זיפי זקן במגוון אורכים והתוצאות שוב ושוב הפתיעו לטובה. המכונה התמודדה בקלות גם עם זיפים ארוכים ועבים בני שבוע, ללא הצורך להפעיל לחץ על הפנים. תנועות מעגליות חוזרות ועדינות הספיקו כדי לבצע את המלאכה. גם זיפים בני יומיים טופלו בקלות “על יבש”, כלומר ללא הרטבת הפנים או שימוש בג’ל גילוח, למרות שהמכונה עמידה במים וניתן להשתמש בה גם במקלחת וגם עם תכשירי גילוח. אגב, תכונה בטיחותית פשוטה אך גאונית היא שלא ניתן להפעיל את המכונה כשהיא מחוברת לטעינה, זאת כדי למנוע סכנת התחשמלות עבור מי שטוען אותה בחדר האמבטיה.

מה שמרשים במיוחד עבורי הוא שלאחר שנים של שימוש במכונה על עור יבש, הגילוח עם S9000 הותיר מינימום גירוי גם בגילוח יבש מתמשך. הישג שאחרי שנים ארוכות עם מכונות גילוח לא חשבתי שקיים. רגב, דווקא בגילוח על זיפים זעירים בני יום נדרש טיפה יותר מאמץ כדי להגיע לתוצאה מושלמת על יבש, אך בשימוש עם ג’ל גילוח התוצאה הייתה טובה יותר. מן הסתם מומלץ לאחר השימוש בגילוח עם ג’ל לנקות את המכונה מידיית, והניקוי קל ופשוט תחת זרם הברז. על פי הוראות היצרן אחת לחודש נדרש ניקוי יסודי יותר המצריך את פירוק הסכינים, אך גם ניקוי זה מתבצע בקלות ודורש לא יותר מ-2 דקות. המכונה מגיע גם עם ראש נוסף לסידור וקיצוץ הזקן (מצב אחד בדגם הרגיל ו-5 מצבים בדגם היקר) שעובד

מכונת גילוח פיליפס

 מחיר המכונה העומד על 1,030 ש”ח לדגם ה-SP9820. עם זאת, בהתחשב בכך שמכונות גילוח הן מוצר אותו קונים לעיתים רחוקות, והמכונות של פיליפס ידועות בעמידותן לאורך שנים ארוכות ההשקעה בהחלט מוצדקת. בפרט כשמדובר במכונה הנותנת תוצאות גילוח מצויינות, כיף להשתמש בה וכיף לא פחות להסתכל עליה.