יקב תבור

מדליית זהב ליין רוזה ברברה של יקב תבור

מאת: סמדר שני Smadar Shani

היום פורסמה רשימת היינות הזוכים בתחרות best value לשנת 2020. יקב תבור קטף 8 מדליות השנה מה שהפך את היקב למעוטר ביותר שנתיים ברציפות בתחרות זו כאשר יין רוזה ברברה מסדרת אדמה קטף את מדליית הזהב בקטגוריה. רוזה ברברה יין מצויין שיעלה לכם את המורל בימים קשים אלו וישדרג לכם את ארוחת החג. כי אין פסח בלי יין!

אדמה רוזה ברברה 2019 היין הופק מענבי ברברה אשר נבצרו בכרם היקב ברמת סירין שבגליל המזרחי. רמת סירין היא רמה בזלתית בגובה 400 מטרים מעל פני הים בקרבת כפר תבור בגליל המזרחי. הכרם נטוע ב-400 דונם של זנים שונים הבאים לידי ביטוי מירבי על אדמת הבזלת וכן עם החשיפה לרוחות שרמת סירין מספקת. ענבי הברברה התאפיינו במופע אשכול קטן מהרגיל מה שתרם לאחידות בהבשלה ולענבים מעולים עבור רוזה.
ליין ארומות פרי עדינות, חמיצות מאוזנת ומינרליות נעימה.עונת הגידול החלה מאוחר לאחר חורף קר וארוך עם כמויות משקעים רבות.
תהליך הכנת היין: הענבים נקלטו ביקב בשעת בוקר מוקדמת ועברו שהייה קצרה של כשעתיים עם הקליפות כדי להגיע לצבע ולטעם האופטימליים. לאחר מכן הופרד הנוזל מהקליפות והמשיך תהליך התסיסה בטמפרטורות נמוכות כדי לא לפגוע ברעננות הפרי. היין נח מעט במיכלי נירוסטה לפני הבקבוק.
 אלכוהול: 12.0% – מחיר מומלץ – 55-60 ₪.

יקב תבור אדמה רוזה ברברה 2019

אדמה רוזה ברברה 2019

סופה 2014 היין הינו בלנד של פטיט סירה וקברנה סוביניון. הרכב זני: 50% קברנה סוביניון , 50% פטיט סירה. ענבי הפטיט סירה גדלים ברמת סירין על אדמה וולקנית בגובה של 400 מטר מעל פני הים.  ענבי הקברנה סוביניון מכרם היקב בהר מלכיה על אדמת טרה-רוסה בגובה של 700 מטר מעל פני הים. בציר 2014 זכה להבשלת ענבים מתונה ומאוזנת שהביאה לאיזון של סוכרים וטעמים וזה בא לידי ביטוי בעושר הטעמים שקיבל היין.
היין בעל צבע ארגמן עמוק, גוף מלא, וחמיצות מאוזנת המובילים לסיומת עסיסית ונעימה. ליין טעמי דובדבנים שחורים בשלים ופטל אשר מלווים בטעמי חבית בגווני ווניל וקפה.
 אלכוהול 14.2% – מחיר מומלץ- 90 ₪.

יקב תבור סופה 2014

סופה 2014