שילוב תאורה חכמה בבית פרטי

שילוב תאורה חכמה בבית פרטי

המהפכה הדיגיטלית שהעולם עובר לנגד עינינו נכנסת גם לתוך הבית שלנו, ומשנה אותו באופן בסיסי. כיום, גם הבית שלנו הוא חכם. באמצעות ממשק אנחנו יכולים לשלוט בכל המערכות שלו מרחוק, דרך אפליקציות המותקנות על המחשב או הטלפון. פונקציות חשובות ומרכזיות, כמו אבטחה, טמפרטורה, וגם תאורה הופכות להיות אוטומטיות, יעילות, נוחות ונגישות הרבה יותר מאי פעם.

תאורה חכמה בבית חכם

שכחתם לכבות את האורות בבית לפני שיצאתם לעבודה? רוצים שהאורות בבית ידלקו בערב, בלי התערבות שלכם? או שהתאורה תעומעם דווקא במטבח? בדיוק בשביל זה הומצאה התאורה החכמה.

מדובר במנורות ונורות חכמות המחוברות לאפליקציה מיוחדת המותקנת על הסמארטפון, ומשמשת לשליטה ממוקדת דרך האינטרנט (מה שמכונה “האינטרנט של הדברים”, או IoT). כך אפשר לשלוט בגוון האור, הצבע, העוצמה, וגם בכיבוי ובהדלקה כמובן.

חשיבותה של תאורה- אסתטיקה לצד פרקטיקה

באופן כללי, עיצוב בתים פרטיים הוא עניין מאתגר, שכולל הרבה מאוד שיקולים שצריך לקחת בחשבון. הדבר נכון במיוחד במקרה של תאורה, כיוון שמדובר בתשתית מרכזית ובסיסית בבית. תאורה חכמה, יותר מתאורה רגילה, יכולה להדגיש או להסתיר; להגדיל או להקטין; ליצור אפקטים ומשחקים של אור וצל, או להיות משעממת וקרה. האור בבית לא מוגבל עוד לשני מצבים: כבוי או דלוק, ולא לאותה עוצמה.

תאורה חכמה בבית פרטי רגיל – כבר לא חלום רחוק

כיום, לרוב הבתים הפרטיים אין תשתית מרכזית חכמה, ולכן, אם מעוניינים בתאורה חכמה, יש צורך להתאים אותם מחדש. בעבר, היה מדובר בחלום רחוק, יקר ומסובך, כי היה צורך להתקין תשתית חדשה על בסיס הקיימת. היום, יש מגוון גאדג’טים בשוק שמקלים על העניין ומאפשרים התקנה יחסית פשוטה, בלי צורך לפרק את התשתית, או להחליף את מוצרי החשמל.

האם ניתן לשלב תאורה חכמה בעצמכם?

היום יותר מתמיד, קל לשלב תאורה חכמה בבית לבד, להתאים אותה לצרכים ולדרישות הספציפיות שלכם, ושל בני משפחתכם, לשטח ולחלל הבית. קיימים בשוק אפליקציות ונורות חכמות, שיאפשרו לכם להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורכם.
לפני שמתחילים לשלב תאורה חכמה בבית הפרטי שלכם, שיקלו מראש: מה הצרכים שלכם, העלויות שאתם מוכנים ויכולים לשלם, ועד כמה חשובה לכם האסתטיקה לעומת הנוחות, או להיפך. הנה כמה טיפים שימושיים שיעזרו לכם להחליט מה להתקין ומה לבחור.

נורות חכמות במגוון צבעים

אתם לא מוגבלים יותר לנורה בעלת צבע אחד קבוע ובלתי משתנה, כמו פעם. תוכלו לשנות, ולהתאים לעצמכם את הגוון הטוב ביותר עבורכם מתוך גוונים שונים, שמציעה נורה אחת, באמצעות אפליקציה או שלט מרחוק. כשאתם בוחרים נורה, שימו לב שאתם יכולים “לשחק” עם הצבעים והגוונים, וכי הם מתאימים לכם, ולבית.

בחירת האפליקציה

כיום, יותר מתמיד, כשהאפליקציות הן חלק משמעותי וחשוב מחיינו, אנחנו מבינים כמה הממשק שאותו אנו בוחרים חשוב לחוויית השימוש שלנו ולאיכות החיים. יש אפליקציות ייעודיות לשליטה על כל נורה. האם היא נוחה או נגישה? עובדת כמו שצריך? עם מספיק אופציות?

תאורה חכמה ועיצוב פנים – פנו למומחה

תאורה חכמה היא תחום חדש בעיצוב. למרות שהשוק מלא בנורות ומנורות חכמות, לצד אפליקציות, בחנויות תאורה עדיין לא מכירים את התחום הזה לעומק ולא יידעו לייעץ ולעזור לכם. במיוחד לא עם מגוון האפשרויות שהתחום מציב בפניכם. לכן, כדאי לפנות למומחה שיעזור וייעץ לכם, בהתאם לצרכים שלכם, ובהתאם לפוטנציאל הטמון בבית שלכם.