מסעדת כרמים בסגולה

מסעדת כרמים במושב סגולה

נסיעה לאיזור שפלת יהודה מהיפים בישראל, הייתה הזדמנות מצויינת לבקר במסעדת כרמים במושב סגולה.

מאת: סמדר שני Smadar Shani

היות ושמענו רבות על מסעדת כרמים שהוקמה לפני 17 שנה במושב סגולה ומאז ועד היום נחשבת לאחת ממסעדות השף המובילות בארץ, התעוררה סקרנותנו ונפתח תאבוננו והוחלט לבדוק האם אכן מדובר בחוויה קולינרית מרעננת ויוצאת דופן.בכל זאת כרמים מתהדרת בשף מפורסם, סהר רפאל שקנה את תהילתו בהמשך לזה שהיה השף הראשון שזכה בריאליטי “מטבחי הגיהנום” עם השף עזרא קדם.

מסעדת כרמים בסגולה

סהר מסתבר למד קולינאריה בבתי ספר הנחשבים בעולם, בין השאר תחת השף הצרפתי רובושן והוא מתמחה במטבח האיטלקי ובדגים. התוצרת הטרייה שמוגשת בכרמים משקפת את האני מאמין של השף, הישענות על חומרי גלם טריים, איכותיים ונגישים. ירקות אותם מגדלים בחממות במושב סגולה, שמן הזית מגיע משדות עצי הזית והמאפים מעוררי התאבון מהקונדיטוריה הפרטית של כרמים, כמו כן מייצרים יין מקומי תחת המותג כרמים. עם כזאת נקודת פתיחה, הציפייה שלנו גברה ועברנו להציץ בתפריט שמוגדר כביסטרו קלאסי עם נגיעה ים תיכונית. גילינו תפריט עשיר ומגוון עם שפע של מנות בשר,דגים, פירות ים, פסטה,ראשונות וכמובן קינוחים. ההיצע הנרחב לא הקל עלינו את הבחירה, הכל נראה טוב ומזמין, אז פשוט הזמנו עם העיניים.

מסעדת כרמים בסגולה

פתחנו בפטה כבדים קטיפתי בליווי ריבת בצל וצנימים שחוסל במהירות. עברנו למנה של פטריות שמפיניון,יער ופורטובלו מוקפצות בחמאה,שמנת ויין לבן. בקלאווה טלה הפתיעה במקוריותה, מעין רולדה מעלי פילו דקים ומתפצפצים בפה, במילוי בשר טלה שהיה מעוטר בשקדים קלויים ואבקת סוכר שהשתלבה מעולה עם כל הטעמים. המליצו לנו על סלט אגסים, כי בכל זאת חשוב שיהיו ירקות בארוחה,קיבלנו סלט טעים שכלל חוץ מפרוסות אגסים, מבחר עלים ירוקים, חמוציות,שקדים וגבינת פטה כבשים.

מסעדת כרמים בסגולה

משם עברנו לעיקריות. תפריט הבשרים היה כה מפתה שויתרנו על הגיוון והתמקדנו בשתי מנות מהקצביה: מנה של פילה בקר, שהיה רך ונימוח כל מה שאתה מצפה מנתח בשר משובח. וניו יורק סטייק, שהוא בעצם בשר סינטה על עצם, לאוהבי סטייק בשרני כמוני. כרמים מציע תוספות שונות למנות העיקריות, אנחנו הלכנו על תפוחי אדמה בתיבול קייג’ן שהיו פריכים מבחוץ ונימוחים מבפנים. את הארוחה ליווינו ביין לבן שרדונה של קצרין ויין אדום של יראון הרי הגליל.

מסעדת כרמים בסגולה

קינחנו בקרם ברולה, שהיה מונח בתוך דיסקיות פילו קריספי, בננה מקורמלת ורוטב טופי קוקוס וקסטה אלפחורס, מלאה בקרם מסקרפונה וריבת חלב , לצדה הונח חטיף קוקוס שהוא בעצם  “באונטי” בגרסת השף. לא התלוננו, היה מצויין.  נציין שכרמים מציעה גם תפריט ארוחות בוקר מיוחד,ארוחות עסקיות חדר פרטי לארועים.המקום עצום בגודלו ויש אזורי ישיבה גם בחוץ וגם בפנים וחניה בשפע.

לאתר מסעדת כרמים הקלק כאן