סומלייה אפי כוץ ממליץ על יין לחג שבועות

מאת: סמדר שני Smadar Shani

ביקשנו מאפי כוץ, סומלייה מסעדות ומלון היוקרה הירושלמי ממילא להמליץ לנו על 5 יינות לחג השבועות, הסומלייה אפי כוץ בחר עבורכם 5 יינות מומלצים לשבועות ומתאים אותם למנות ממסעדת

“הפי פיש” של מלון היוקרה הירושלמי ממילא. את המנות יצר השף קובי בכר אשר יוצר במלון מזה שש שנים.

ממסעדת "הפי פיש" של מלון ממילא ירושלים

המנה- שווארמה דגים על טחיוגורט, עדשים, בצל מוחמץ ונגיעות עמבה היין- יקב דלתון, אסטייט, פומה בלאן 2017

ההתאמה- המנה עצמה מושפעת מטעמים ים תיכוניים, שווארמה מדג לבן עשיר מאוד עם בצל מוחמץ, טחינה ויוגורט יחד שיוצרים מרקם עשיר וקרמי עם חמיצות מאוד נעימה יחד עם נגיעות העמבה בסוף יישתלבו בצורה נהדרת עם ה”פומה בלאן” של יקב דלתון. הפומה בלאן העשוי מענבי סובניון בלאן שעוברים התיישנות קצרה בחביות עץ אלון קלויות המקנות אפקט “מעושן” ליין או מעט קלוי יחד עם הירקרקות והחמיצות שמאפיינים את הזן.

ממסעדת "הפי פיש" של מלון ממילא ירושלים

המנה- קציצות דגים טוניסאיות עם קוסקוס, גרגירי חומוס, פלפלים, לימון כבוש, עגבניות שרי צלויות ולימון בגריל. היין- יקב צרעה, הרי יהודה לבן 2017

ההתאמה- יין מאוד מורכב ועשיר עם טעמים הדריים ופירותיים, חמיצות גבוהה מלווה בטעמי עץ עדינים עם מרקם חמאתי, ארומטי עם סיומת ארוכה מלווה נהדר מנה שכזאת בעיקר בגלל הגיוון הרב של הטעמים שבה, יש בה קצת מהכל גם מתיקות וגם חריפות קלילה מצד אחד ועשירה מאוד מצד שני.

ממסעדת "הפי פיש" של מלון ממילא ירושלים

המנה- לינגוויני פטריות יער. היין- יקב גבעות, גופנה, חמדני ג׳נדאלי 2017

ההתאמה- מנה של פסטה עם כמה סוגים של פטריות ופרמז׳ן היא לא מנה קלילה, יש בה המון טעמים ומרקם עשיר ושמנתי. למנה כזו חייבים להתאים יין שמצד אחד ייתן קונטרה ל”כבדות” של המנה והמרקם העשיר אך מצד שני לא יאפיל עליה מבחינת חומציות וטעמים. הג׳אנדלי חמדני של גבעות הוא בדיוק כזה. יין שמיוצר מזנים מקומיים ככל שניתן המאפיינים את ישראל מאוד, עשירים אך עם זאת לא עוצמתיים מדי עם חמיצות נעימה שמאוד חשובה למנה שכזו יחד עם פירותיות ומינרליות.

ממסעדת "הפי פיש" של מלון ממילא ירושלים

המנה- סביצ׳ה דג ים חמצמץ עם סומק, בצל ומלפפונים. היין- יקב תבור, רוסאן, אדמה.

ההתאמה- הרוסאן הנהדר של יקב תבור מסמל בעיני את כל מה שיפה בתעשיית היין שלנו. יין פשוט, לא מורכב מדי עם גוף קליל, חמיצות גבוהה יחסית אבל גם מאוד נעימה יחד עם מתקתקות של משמש פשוט כיפית בסיומת שנשארת לנו בסוף הלשון. הסביצ׳ה לעומתו עם טעמים יותר בולטים, חמוצים ומודגשים יחד נוצר שילוב מאוד מאוזן בין חמיצות מתיקות וכל מה שביניהם.

ממסעדת "הפי פיש" של מלון ממילא ירושלים

אין שבועות בלי קינוחים ואין קינוחים בלי קינוח לימוני עשוי כהלכה. המנה- טארט לימון על בצק פריך לימוני עם קרם שקדים, קרם לימון מרנג מושחם וקולי יוזו. היין- יקב ויתקין, גוורצטרמינר 2018

ההתאמה- היין היבש מאוד של יקב ויתקין מאופיין בחמיצות בינונית עם המון פרחוניות, ארומטיות וריחות של פירות קיץ ופירות טרופיים יחד עם קינוח בעל מרקם קרמי ולימוני מתחברים למשהו חדש, מאוזן, ויחס הוגן בין חומציות לבין סוכר, השילוב ה הו כה קדוש בין חומצה לסוכר ומה שבינהם הוא מה שחשוב בכל הנוגע להתאמה בין יין לקינוח והאיחוד בין הטארט לימון לגוורצ הנהדר של ויתקין עושה בדיוק את זה.

חג שבועות שמח.