זקן בהתאמה אישית

איזה סוג של זקן מתאים לפנים שלך?

מאת: רותם אלתר

בשנים האחרונות קשה לברוח מטרנד הזקנים. מה שהיה פעם נחלתם הבלעדית של קשישים, נדד וחדר לקהילת ההיפסטרים ומשם ל 84% מהגברים  בישראל שכבר הפנימו: שיער פנים מטופח הוא הדבר הכי לוהט,

 זקן זה מצויין, אבל הטיפוח שלו חשוב לא פחות. כך תעשו זאת נכון!

אז החלטתם לגדל זקן? ברוכים הבאים לעולם שלם של סגנונות ומוצרי טיפוח ייחודיים. אחרי חודשים ארוכים של גידול וציפייה, הגעתם לאורך הרצוי, והגיע הזמן לדאוג לצורה. גם זקן דורש טיפוח ועיצוב, בדיוק כמו שיער הראש. ממש כמו שלא כל תסרוקת ותספורת מתאימה לכולם, כך אין סגנון זקן אחיד שהולך עם הכל. במספורת הייעודיות ומכוני הטיפוח לזקנים ידעו לייעץ לך, כמובן, אבל תמיד כדאי לבוא מוכנים. הכנו עבורכם מדריך קצר שיעזור לכם לגלות איזה זקן מתאים במיוחד לצורת הפנים שלכם, או יותר נכון, לקו הלסת ועצמות הלחיים.

זקן בהתאמה אישית

פנים אליפטיות / אובאליות

יש לכם פנים אליפטיות? הרווחתם! כ אורך הפנים שלכם ארוך מרוחב עצמות הלחיים, וגודל המצח גדול מהלסת. כמעט כל סגנון זקן יתאים לכם. זקן ארוך או קצר, חיתוך מרובע או מחודד, אתם יכולים להתנסות ולגלות מה הכי מוצא חן בעיניכם.

פנים עגולות

עצמות הלחיים שלכם דומות בגודלן לאורך הפנים, ואלו רחבים מהמצח וקו הלסת. זקן ארוך מחמיא לפנים עגולות כי הוא שובר את אחידות הפנים ונותן אשלייה של אורך. הזקן האידיאלי עבורכם יהיה קצר בצדדים, וארוך החל מקו הסנטר.

פנים מאורכות

עם פנים מאורכות, רצוי לטפח זקן שנוטה למלאות בצדדים, במקום למשוך את תשומת הלב לאורך. סגנון כזה יאזן את הפרופורציות על ידי הוספת אשלייה של נפח. בחרו בזקן קצר יחסית, ומלא בצדדים.

פנים מרובעות

האורך הוא האפקט הדומיננטי בפנים, ואילו הלסת, המצח ועצמות הלחיים זהים במידותיהם. במקרה של פנים מרובעות, זקן ארוך וצר יחמיא לכם במיוחד ויצור אשליית אורך מבלי להרחיב את מראה הפנים. במקרה של פנים מרובעות, כדאי לשאוף לקצה עגלגל או אובאלי.

פנים משולשות

הכוונה היא ללסת רחבה לעומת מצח צר. כביכול, זקן רק ידגיש את הצורה המשולשת, וזה לא בהכרח מה שאתם מחפשים להשיג. הבשורות הרעות: זקן מלא ועבות זה לא בשבילכם. הבשורות הטובות: זקן קצר ומקוצץ יחמיא לכם מאוד. אם בכל זאת תתעקשו על זקן מלא, הקפידו לשמור על צדדים קצרים וחיתוך כלפי פנימה, כך שתפצו על צורת המשולש ותיצרו אפקט אובאלי.

צורת יהלום

יש לכם לחיים מלאות, אבל לסת ומצח צרים, אז הזקן שהכי יחמיא לכם יהיה קצר בצדדים וארוך למטה – אבל יש טוויסט! רצוי להשאיר את אזור הסנטר קצר יותר מתחתית הזקן, אפקט שתוכלו להשיג גם באמצעות חומרי טיפוח ייעודיים.

זקן בהתאמה אישית

אם אתם לא בטוחים, זכרו שעדיף לקצץ מעט מדי על פני יותר מדי. חודשי העבודה הארוכים שהשקעתם בגידול שיער הפנים שלכם יכולים להיעלם במחי מספריים. פרמטרים נוספים שחשוב לזכור הם סוג השיער הטבעי שלכם – דליל או עבות? מקורזל או חלק? אחיד או צומח בקווצות? עכשיו שיש לכם מושג איזה סוג של זקן מתאים לכם, והחלטתם לפרגן לעצמכם מכונה משלכם, אנחנו יכולים לשתף אתכם בחווית השימוש במכונת פיליפס שמיועדת לקיצוץ ועיצוב זקנים וזיפים. המכונה מסתבר מגיעה עם סמן לייזר מיוחד, שעוזר לשמור על קווי מתאר והופך את פעולת העיצוב לפשוטה, ביתית ונעימה והכי חשוב סופר מדויקת. המכונה מצוידת במפרט טכני מרשים: קוצץ דו צדדי מסתובב לשימוש באזורים צרים. להבים חדים ואיכותיים ללא צורך בתחזוקה ושימון, סוללה עוצמתית שמעניקה אפשרות של “גילוח נייד” לזמן ממושך וקוצץ הזקן מתכוונן לדרגות אורך שונות באורכים  0.4 עד 7 מ”מ,באמצעותו ניתן בקלות להגיע לאורך האידאלי.

הקוצץ מתמודד בהצלחה עם סוגיית לכלוך הכיור בשערות,  המכשיר של פיליפס מגיע עם מנגנון שמצליח לשאוב 90% (!!) מהזיפים לתא ייעודי.

בכל מקרה, אתם תמיד יכולים לפנות למספרה המתמחה בזקנים ולקבל ייעוץ מהמקצוענים. בהצלחה!