פתרונות תקשורת נתונים והעברת מידע

פתרונות תקשורת נתונים והעברת מידע

 

ההתקדמות הטכנולוגית הענפה, מביאה לתקשורת מהירה בין מחשבים שונים, באמצעותה ניתנת לנו אפשרות נגישה בהרבה למידע ונתונים ביחס לעבר.

ואכן, מדובר בטכנולוגיה שלא הייתה קיימת בעבר – עד לפני מספר שנים לא רב, אם היינו מעוניינים להעביר מידע ממחשב אחד למשנהו, גם אם מדובר בשני מחשבים המשויכים לאותה החברה, היה מדובר בפרוצדורה לא פשוטה, בטח אם משקלם של הקבצים והמידע המועברים היה גדול למדי. הנה כי כן, מדובר בטכנולוגיה מבורכת, אך לצידה גם חשש אבטחתי שדורש מענה.

במאמר שלפניכם נסקור מספר רכיבים שמאפשרים העברת תקשורת נתונים יעילה ומהירה, לצד תיאור הצורך הגורף בשימוש בהם בכל עסק או חברה, ולסיום נבהיר מדוע דווקא כעת היא דורשת פתרונות אבטחה מקסימלית.

מדוע אנו נזקקים לרכיבי העברת תקשורת?

כל עסק או חברה, גדול כקטן, משתמשים בתשתיות תקשורת גמישה, איכותית ורציפה. תשתיות תקשורת כאלו, מאפשרות לצוות המקצועי של כל חברה או עסק, לבצע תקשורת יעילה – בינם לבין עצמם וגם כמובן עם הלקוחות.

כך למשל, נניח שעובד א’ מעוניין להעביר מידע לעובד ב’, ושניהם משויכים לאותה החברה. באמצעות תשתית תקשורה אפקטיבית, המידע יכול לעבור ממחשבו של העובד הראשון למחשבו של העובד השני, מאחר ששני המחשבים מחוברים זה לזה, באמצעות מדיה אלחוטית או חוטית. כך למעשה, מתאפשר שיתוף קבצים יעיל, מהיר ופשוט.

כיצד מתבצעת תקשורת נתונים?

נציג לפניכם מספר רכיבים באמצעותם מתבצעת העברת תקשורת נתונים:

Recommended Standard 422 – RS422 מאפשר לחבר מספר רב של מחשבים המרוחקים עד כדי 1200 מטר אחד מהשני, לכדי רשת. לרשת ניתן אמנם לחבר מספר רב של מכשירים, אולם רק מחשב אחד משמש כמשדר. שאר המשירים, משמשים כמקלט.

Recommended Standard 485 – RS485 מהווה מעין שדרוג ל- RS422, וזאת, מאחר שלצד התכונות המבורכות שקיימות בה בדומה ל- RS422, כמו חיבור מחשבים עד למרחק 1200 מטר, אפשרות חיבור מחשבים רבים (עד 32 מחשבים) – היתרון המרכזי הנוסף בה הוא שכל מחשב יכול לשמש הן כמשדר והן כמקלט. עסקים רבים משתמשים לפיכך ברכיב זה.

TCP – פרוטוקול תקשורת המאפשר העברת מידע בין שתי נקודות שונות ברשת האינטרנט (למשל בין שני מחשבים), כאשר הדגש הוא על הבטחת שלמות המידע המועבר.

הצורך באבטחת נתונים מקסימלית

מחד, הודות לתקשורת הנתונים, המידע עובר ממחשב אחד למשנהו באופן יעיל, מהיר ופשוט, והלכה למעשה, הנתונים הופכים לנגישים במיוחד. מאידך, בשל נגישות המידע, הוא הופך מטבע הדברים גם לחשוף במיוחד לפריצות וחשיפת מידע.

הדבר מקבל משנה תוקף כאשר מדובר בחברות ועסקים המחזיקות במידע סודי, בין אם מדובר במשרדים ממשלתיים שאסור שהחומר שנמצא ברשותם ייחשף לציבור, ובין אם מדובר בחברה פרטית במחזיקה בסודות מסחריים שלה, שאסור מבחינתה שיעברו לחברות מתחרות.

בשל כך, כל שימוש בתקשורת נתונים מחייב לצידו אספקת פתרונות אבטחה, כדי למנוע את חשיפת וזליגת המידע. זכרו – לצד היתרונות המשמעותיים שמביאה עימה טכנולוגיית העברת הנתונים, היא טומנת בחובה גם סיכוני פריצות. על כן, כל עסק או חברה מוכרח לפנות לגורמי מקצוע שיספקו פתרונות אבטחה שיגנו על המידע והנתונים המועברים ברשת.