סוזוקי קרוסאובר המטבח של רמה

במטבח של רמה עם סוזוקי קרוסאובר

אחרי החוויה הקולינרית האחרונה שלנו עם סוזוקי קרוסאובר ביקב שורק, יצאנו לחפש עוד חוויה טעימה ומרגשת. הפעם אחרי המלצות רבות שעוררו ציפיה, עלינו על סוזוקי קרוסאובר אל הישוב הקהילתי נטף אשר בהרי ירושלים, שם שוכנת מסעדת “המטבח של רמה”. מדובר במסעדת שף כפרית ותיקה ומוכרת באזור, אשר נהרסה בשריפות שאירעו בהרי ירושלים לפני מספר שנים. לאחר מאמץ והשקעה רבה הוקמה המסעדה מחדש ופתחה את שעריה לקהל הרחב, הזדמנות טובה לעלות אל הרי ירושלים לנשוף אוויר צלול עם סוף הקיץ.

הישוב נטף שוכן כ-5 ק”מ צפונית מערבית מאבו גוש, בדרך המתפתלת בין ההרים. כמו תמיד, סוזוקי קרוסאובר היה בן הלוויה האידיאלי לנסיעה. מנוע הטורבו החזק לא התקשה להאיץ את הרכב בגמישות וזריזות גם בעליות של שער הגיא, בשקט ונינוחות מופתית. הפעם הייתה לנו הזדמנות לפגוש בגרסה החדשה והמעודכנת של סוזוקי קרוסאובר, המגיעה עם מערכות בטיחות מקוריות וכוללת מערכת בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית.

סוזוקי קרוסאובר המטבח של רמה
כל מה שהיינו צריכים לעשות הוא רק לקבוע את המהירות המותרת בכביש מספר 1 ולתת לסוזוקי קרוסאובר לבצע את העבודה. מערך הראדאר והחיישנים של סוזוקי קרוסאובר שמר על מהירות השיוט בהתאם לתנאי הדרך תוך שמירת מרחק קבועה ובטוחה מהרכב שלפנינו, עם האצה ובלימה עצמאית בעת הצורך. למרבה המזל לא נזקקנו לעזרתה של מערכת בלימת החירום האוטונומית, אבל טוב לדעת שבכל מקרה סוזוקי קרוסאובר שומר עלינו היטב.

ירדנו מהכביש הראשי אל הכבישים המשניים המתפתלים אל עבר נטף וכעבור מספר דקות הגענו אל הישוב הפסטורלי. כמה מאות מטרים לפני הישוב נמצא יער הזיכרון ליהדות פולין בהר רוח, שבו שבילים המובילים למספר נקודות תצפית מרהיבות. כיוון שהיה לנו זמן בפשע נכנסנו עם סוזוקי קרוסאובר לשבילי היער ולנשום קצת אוויר שעורר עוד יותר את התיאבון. לאחר חצי שעה יצאנו מהיער והגענו לנטף. מסתבר שהסבלנות השתלמה.

סוזוקי קרוסאובר המטבח של רמה
המסעדה שנבנתה מחדש, מהממת ביופיה. בנויה כולה מעץ, עם חלונות המשקיפים אל נוף הגבעות הירוק שבחוץ.מרפסת העץ של המסעדה פונה לנוף השקט ועוצר הנשימה של הרי יהודה ושל שפלת החוף. המטבח של רמה משתלב כחלק מהרי ירושלים. העיצוב הפנימי אלגנטי ואסתטי. רמה בן צבי מעבירה בהדרגה את הניהול של מפעל חייה לבתה אלה והשף בפועל הוא טל ברדוגו.

סוזוקי קרוסאובר המטבח של רמה

מסעדת המטבח של רמה בגלגולה הנוכחי מגישה בימי חמישי ארוחת ערב בתפריט סגור במחיר 286 שקלים לאדם. לכאורה מדובר בסכום כסף לא מבוטל. אבל לא אחרי שנוכחים בכמות האוכל ובאיכויות חומרי הגלם. המנות שהוגשו לשולחן היו לא פחות ממעולות. אופן ההגשה מקורי והאווירה במקום כובשת.

סוזוקי קרוסאובר המטבח של רמה

לפתיחה התרעננו מקוקטייל עארק תמרהידי מיוחד בטעמיו, קונקוסה עגבנייה על לבנה וקרוסטיני ומאפה מהטאבון. בהמשך הוגש לנו קונסומה עגבניות קר מתובל היטב עם זיתים מיובשים, “לחם טובים” ריחני וטעים מקמחים כפריים, שהוגש עם מטבלים פיקנטיים, זיתים, קרם חצילים,צ’זיקי מלפפון עם נענע ושמיר ו”החריף של ראג’י” 

טיול למטבח של רמה עם סוזוקי קרוסאובר

אלה בן צבי בתה של רמה מייסדת המקום

המשכנו עם סביצ’ה מוסר עם מלפפון ונקטרינה, סלט קייצי עם טוויסט של אבטיח ואניאלוטי קרם תירס בחמאת מרווה, ואז הגיע מנה של מוסר ים במלח עם סלסה ירוקה ובצל אפוי, דלעת ערמונים על קרם שקדים ונתח מעולה של פיקניה מעושנת ברוטב עשבים חרדל ודבש, בין לבין ניקינו את החיך עם גרניטה מלפפון מרעננת. לקינוח הוגש לנו “קנבס קינוחים” יפהפה וטעים להפליא. חשוב לציין שבמחיר הארוחה קיבלנו שפע של משקאות אלכוהולים.
כמו כן נהנינו מקינוח, קפה ותה ללא הגבלה. היה שווה בהחלט!

איך מגיעים? נוסעים על כביש מספר 1 מכיוון תל אביב לירושלים ומעט לאחר מחלף שורש יורדים לכיוון אבו גוש.
ממשיכים על כביש 425 לכיוון מעלה החמישה ולאחר כ-2 ק”מ פונים שמאלה וממשיכים לפי השילוט לכביש המוביל לנטף. המסעדה שוכנת בכניסה למושב ויש שילוט המכוון למקום.
* המסעדה פתוחה לארוחות ערב בימי חמישי, לארוחות בוקר וצהריים בימי שישי ולצהריים בלבד בשבת.