עורך דין פלילי, יעקב שקלאר, עו"ד פליליסט

מה עדיף? פשרה כואבת או ניצחון פירוס

הכותב:  עו”ד יעקב שקלאר  מומחה למשפט פלילי על כל רבדיו. מרצה בפקולטות למשפטים ובהשתלמויות של לשכת עורכי הדין בנושאי עבודת הסנגור הפלילי.

היום אני יושב לארוחת צהרים אחרי שחזרתי מדיון. האוכל טעים. אני מרוצה. מתיישב לידי אדם מוכר. נראה עצוב. לא מגולח. עיניו כבויות. רואה אותי, לרגע נדלקות עיניו ואז כבות שוב. ׳היי אתה שקלאר. זוכר אותי? הייתי אצלך בייעוץ לפני 3 שנים. לא עשיתי מה אמרת. שילמתי ביוקר׳. ׳לא׳, אני אומר, ׳תזכיר לי. אתה נראה מוכר אבל אני לא מקשר׳.׳כן, הייתי יותר מלא, יותר עשיר ויותר מבסוט מהחיים׳. ׳ומה היום׳? אני שואל בסקרנות, ׳מה קרה לך? ׳לפני 3 שנים באתי לפגישת ייעוץ למשרדך׳, המשיך האיש להזכיר, ׳סיפרתי לך על איזו פרגית שסוחטת אותי. יצאתי אתה. היה נחמד. שתינו יין, עלינו אלי למשרד. אני נשוי. ילדים מקסימים. הקיצר עלינו אלי, שמה התחלתי אתה, זרמה איתי, בשלב מסוים קצת שיחקה אותה קשה להשגה, אח”כ עם לחץ קל זרמנו עד הסוף, אפילו עשתה קולות. כל ההפקה. נשיפות וגניחות. הייתי בטוח אני סוס הרבעה. בסוף יצאתי חמור הרבעה׳. הסתכל עלי בעצב. ׳מה קרה? תזכיר לי׳, רציתי להיזכר.

עו"ד יעקב שקלר,עורך דין פליליסט, עורך דין פלילי מוביל

יעקב שקלאר עורך דין פלילי- מומחה למשפט פלילי 

׳למחרת שלחה לי הודעה שאנסתי אותה והיא מאד פגועה ממני ואיך אני מציע לפצות אותה לפני שתפנה לעורך דין׳. ׳מה ענית׳? שאלתי. ׳עניתי שלא אנסתי ולא מגיע שום פיצוי ומה היא מנסה לסחוט אותי? זו הייתה הטעות הראשונה שעשיתי׳. ׳נו, ומה הטעות השנייה׳?הסתקרנתי עוד יותר.

׳השנייה הייתה כשלא הקשבתי לך׳, אמר האיש בהבעה נוגה. ׳כן אני זוכר שבאת אלי׳, נזכרתי, ׳אמרת שקיבלת מכתב מעורך דין שמזמין אותך למו”מ. באת אלי וביקשת את עצתי מה לעשות׳. ׳נכון׳, אמר האיש בהשפלת עיניים. ׳אמרת לי שאתה מכיר את העורך דין ויכול להסתדר אתו. אני התעצבנתי למה אני צריך להסתדר וכעסתי עליך שאתה ממליץ לי להיות חכם ולא צודק ומספר לי על הנשיא קצב שאכל את כל הצינור בגלל שלא הסתדר עם א׳ מבית הנשיא ועד היום מצטער על עקשנותו׳. ׳כן נזכרתי, יצאת בעצבים מהמשרד ואמרת לי, איזה מין סניגור אתה אם אתה ממליץ לי לשלם ולא לצאת למלחמה צודקת. ומה קרה באמת?

׳אל תשאל׳, אמר לי ושחו כתפיו כאילו נטל העולם נפל עליו, ׳ניצחתי אותה בכל הערכאות. זוכיתי בפלילי, התביעה האזרחית שלה נדחתה. ניצחתי אבל עוד ניצחון כזה ואבדנו. אשתי התגרשה ממני, הילדים לא רוצים לפגוש אותי, מס הכנסה פסל לי את הספרים כי היא הלשינה עלי שאני לוקח שחור, הארגון המקצועי שבו אני עובד השעה אותי עד שיתבררו התלונות ואני לא עובד כבר 3 שנים, השם שלי תקוע באינטרנט בתור אנס. סגרו לי אפילו את הפייסבוק מרוב שיימינג שעשו לי וחסמו אותי. כל הכסף שלי הלך על עורכי דין או לגרושתי. אני על תרופות נגד דיכאון׳. הסתכלתי על האיש, רחמי נכמרו. ׳נו טוב, ידידי, העיקר שהצדק יצא לאור וניצחת. הראית לה מאיפה משתין הדג לשקרנית הזאת׳. ׳איזה׳, ענה לי מבואס, ׳המשפט שאמרת לי לפני שיצאתי ממשרדך לא יוצא לי מהראש כבר שנים׳. ׳מה אמרתי׳? התעניינתי.

׳אמרת לי, עדיף פשרה כואבת על פני ניצחון פירוס.  לימים הבנתי למה התכוונת׳..