פדיקור ביתי

המדריך המלא לפדיקור ביתי

מאת: סמדר שני  Smadar Shani

המדריך המלא לפדיקור ביתי שמסביר את כל השלבים בדרך לכף רגל מטופחת ומדוגמת- כך תעשו את זה בעצמכם!

כל החורף הסתרתם את כפות הרגליים בנעליים סגורות, לקראת עונת הסנדלים הגיע הזמן לאוורר אותן ולתת להם את הטיפול הראוי. כפות הרגליים ראויות לטיפול מיוחד, בפרט שהן אלו הנושאות את כל כובד המשקל יום אחר יום וסובלות מפעולות כמו עמידה, הליכה וכל פעילות גופנית אחרת המאמצות אותן ועלולות לגרום להופעת יובש, לעור קשה, לעייפות ולנפיחות. בקיץ כמובן נוספות לכל אלה גם תופעות לוואי כגון הזעת יתר וריחות לא נעימים.

פדיקור ביתי

עם המעבר לנעליים פתוחות  – חל גידול משמעותי בדרישה לטיפולי פדיקור. אז אם גם לכן (וגם לכם כמובן!) נמאס לחפש במשך שעה חנייה ליד סלון המניקוריסטית וציפורניי הרגליים כבר גדלו פרא, דעו כי אפשר בהחלט לבצע בעצמכם פדיקור בבית!  זה נוח (אין כמו בבית), זה קל  (נסו ותיהנו) זה נעים וזה בעיקר כיף.

כדאי לדעת! על מנת לבצע טיפול פדיקור בבית יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים,ראשית יש לזכור כי השימוש בכלים (הפצירות והצבתיות) וכל מה שבא במגע עם העור הוא אישי ואין להשתמש בציוד האמור על בני משפחה אחרים – אלא אם הכלים הללו עברו חיטוי ועיקור כדי למנוע הדבקה של נגעים מאדם לאדם (למשל פטרת).

פדיקור ביתי

חשוב לציין כי המגמה העולמית בטיפולי הפדיקור היא דווקא להימנע מהשימוש בסכינים ולהחליפם בחומרים ממיסים, אותם ניתן לרכוש בפארמים ובמכונים המקצועיים השונים. המגמה הזאת נובעת מתוך ההבנה כי הסרת העור הקשה (קאלוס) המהווה שכבת הגנה הכרחית לגוף נוטה למעשה לייצר בצמיחתה המחודשת שכבה עבה יותר.

פדיקור ביתי

פדיקור בבית: שלב אחר שלב

  • מרחו מרכך עור על קשת העור שמסביב לציפורניים ודחפו בעדינות את העור עם דוחף עור ייעודי בכדי להגדיל את לוחית הציפורן. את עודפי העור יש להסיר בעדינות יתרה – זהירות לא לפצוע – עשו זאת בעזרת צבתית עור ייעודית.
  • עתה, גזרו את הציפורניים בקו ישר, והקפידו שלא לקצוץ אותן יותר מדי – כלומר יש להשאיר מעט קצה חופשי (פס לבן בקצה הציפורן) של כ-3 מ”מ לערך בכדי להימנע מציפורן חודרנית ובכדי למנוע אפשרות של חדירת פטרת מתחת לציפורניים.
  • עצבו את צורת הציפורניים בעזרת פצירה, מומלץ לבחור בשייפ מעוגל, בעיקר בזוויות החיצוניות של הציפורניים בכדי למנוע הופעתה של ציפורן חודרנית.
  • הסירו בעדינות בעזרת בלוק את שכבת השומן שעל הציפורן ואחר כך הבריקו אותה בעזרת פצירת הברקה.
  • מרחו ועסו את כפות הרגליים בפילינג ייעודי לכף הרגל והסירו בעזרתו את עודפי העור היבש – הקפידו במיוחד על אזור הקרסול וצדי כף הרגל.
  • לבעלי עור קשה וגס בעקבים – מומלץ להקפיד על שיוף כפות הרגליים ברספל (משייף) פעמיים עד שלוש בשבוע. ניתן ורצוי להשתמש גם בפילינג גרגרי או בפילינג ים המלח לפני הכניסה למקלחת,והכי חשוב – להקפיד הקפדת יתר על השימוש בקרם רגליים המיועד לריכוך העור.
  • הסירו שאריות של לק ישן. השתמשו במסיר לק נטול אצטון, היות וזה מייבש את הציפורניים ואת העור שמסביבן. כדי להקל את המלאכה, הספיגו פיסת צמר גפן במסיר לק, עטפו ציפורן אחת והמשיכו לציפורן הבאה. כשכל הציפורניים עטופות הניחו להן לספוג את מסיר הלק במשך דקה-שתיים, ואז הסירו את פיסות צמר הגפן תוך הפעלת לחץ קל.
  • שייפו את הציפורניים כשהן יבשות. זה יקל על תהליך עיצובן. הקפידו לשייף בתנועות עדינות לכיוון אחד – תנועות של הלוך ושוב פוגעות בציפורן ועלולות לשבור אותה. וכשגוזרים אותן השאירו 3 מילימטר של אורך, כדי למנוע מצב של ציפורן חודרנית. לאחר הגזירה אפשר לשייף בפצירה לגימור הרצוי.
  • כדי להקל על מריחת הלק ברגלים הניחו בין האצבעות מפריד אצבעות – כךתבטיחו הציפורניים יהיו בפוזיציה ישרה – נתון שיקל על הדיוק במריחת הלק. את הלק יש למרוח בשיטת השכבות. כדי שהייבוש הסופי יהיה מהיר, צרו שכבות דקות והמתינו כשתי דקות בין שכבה לשכבה. התחילו משכבת הבסיס, שתסייע ללק להיצמד אל הציפורן וגם תמנע הכתמה והצהבה שלה. לאחר מכן מרחו שתי שכבות דקות של לק (ושוב – המתינו שתי דקות בין שכבה לשכבה.( לסיום מומלץ למרוח שכבת הגנה שתעניק לציפורן גימור מבריק ועמיד, ובדרך כלל גם תזרז את הייבוש.
  • פנקו את הקוטיקולה. לעור המקיף את הציפורן יש תפקיד: מטרתו למנוע חדירה של גורמים לא רצויים העלולים לפתח זיהום מתחת לציפורן. העור הזה עדין ולכן לא גוזרים אותו ולא דוחפים, אלא מעסים תוך הדיפה קלה מאוד של העור כלפי חוץ. חשוב לעשות זאת בעדינות רבה, בתנועות מעגליות קטנטנות, במקלון עץ המיועד למטרה זו. אם אין לכם סבלנות או זמן להתעסק עם זה, אל תחפשו קיצורי דרך ועברו הלאה.
  • זהירות קיץ!!!! חשוב לזכור כי רוב הפטריות בעור ובציפורניים נגרמות עקב הדבקה. לכן, יש להקפיד על נעילת נעלים במקומות ציבוריים (בריכות שחיה, מקוואות, מקלחות משותפות) וכמובן לא לשכוח לייבש היטב את כפות הרגלים ובין האצבעות בעזרת מגבת אישית.

סייעו בהבאת הטיפים: גל אלטמן – המדריך הראשי בחברת CHIC , חני אטיאס – המדריכה בחברת ORLY וסיגל קדם – המדריכה המקצועית במותג תפוח טכנולוגיות.