יוקרתי ומעוצב: פורד אדג’ החדש בישראל

פורד משיקה בימים אלו בישראל את הדור החדש של אדג’ – רכב קראוסאובר גדול ויוקרתי בעיצוב ספורטיבי. פורד אדג’ הוא אחיו הקטן של האקספלורר הפופולארי, ולמרות שפורד לא נחשבת כמותג יוקרה, מדובר באחד הדגמים היוקרתיים והמפוארים הנושאים את סמל האליפסה הכחול. פורד אדג’ החדש נחשף בשנה שעברה והוא למעשה שדרוג מקיף של הדגם שהוצג בשנת 2018. האדג’ החדש קיבל עיצוב עדכני עם שבכה ספורטיבית ופנסי LED בולטים ומכסה מנוע מובלט ושרירי. תא הנוסעים עבר גם הוא שדרוגים עיצוביים לקונסלה המרכזית ומעתה במקום בורר הילוכים סטנדרטי ישנה חוגה אלקטרונית לבחירת מצב תיבת ההילוכים.

פורד אדג’ קיבל גם יחידת הנעה חדשה, כשאת מקומו של מנוע ה-V6 הגדול בנפח 3.5 ליטר מחליף מנוע טורבו קטן וחסכוני יותר בנפח 2.0 ליטר. למרות זאת, המנוע החדש חזק מבעבר ומפיק 248 כ”ס המועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה מהירויות. המנוע החדש באמצעות מערכת דימום מנוע בעצירה מציג צריכת דלק טובה משמעותית מבעבר, ועם זאת הביצועים לא נפגמו והאדג’ מאיץ ל-100 ב-8.2 שניות ומגיע למהירות מרבית של 190 קמ”ש.

מי שמחפש ביצועים ספורטיביים יותר יוכל לקבל מעתה את פואד אדג’ בגרסת ST שרירית. לגרסה זו מנוע V6 טורבו בנפח 2.7 ליטר המספק 330 כ”ס, מערכת הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה ומתלים ספורטיביים. כל אלו מאפשרים לאדג’ ST להאיץ ל-100 ב-6.9 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 209 קמ”ש.

מחירו של פורד אדג’ נע בין 255 ל-295 אלף ש”ח לגרסה הרגילה מוצעת בשלוש רמות גימור: SEL פלוס, טיטניום, וטיטניום פלוס. בכל הרמות הגימור חבילה מקיפה של מערוכת בטיחות אקטיביות, מפתח חכם עם הנעה מרחוק, גג שמש פנורמי חשמלי, דלת תא מטען חשמלית ומערכת מולטימדיה מתקדמת. מחירה של גרסת ה-ST מתחיל ב-320 אלף ש”ח.