הנמל 24 מסעדה צרפתית בנמל חיפה

הנמל 24 מסעדה מיוחדת במינה

מאת: סמדר שני  Smadar Shani

בשבוע שבו המסעדות נפתחו סוף סוף, התגלגלנו למתחם הקולינארי המקסים ברחוב הנמל בחיפה ובתוכו הדובדבן שבקצפת מסעדת הנמל 24. היה טעים ממש

מסעדת הנמל 24 נצרבה בתודעתי כחוויה מפתיעה. מסעדה טובה מחוץ לתל אביב לכאורה משימה לא פשוטה ולא מובנת מאליה, לתל אביבית שמוקפת בשפע מסעדות טובות. שמחתי על ההחלטה לצאת מאזור הנוחות. כי אחרת לא היה לי העונג.
הנמל 24 שוכנת במבנה מדהים ביופיו הנועד לשימור, אשר שימש בעבר כמחסן רהיטים. טבוע בהיסטוריה המרתקת של אזור נמל חיפה.
האדריכל נתן פייביש זיהה את הפוטנציאל ורכש את המבנה בזמנו במטרה לשפץ ולהפוך את הקומה העליונה לאולם תצוגה. בו יוכל להפגין את היצירתיות בפני לקוחות פוטנציאלים.
פייביש השקיע שנה בשיפוץ המקום, עד שהביא את החלל לשלמות. ההשראה הייתה עיצוב איטלקי אותנטי.  הריהוט, חפצי האומנות והריצוף יובאו במכולה מאיטליה.
אחרי שנתיים שהמקום תיפקד כאולם תצוגה, נתן קיבל החלטה רציונאלית להשכיר את המקום
וכך הצטלבה דרכו עם השף רן ראש, שלאחר כמה שנים קולינריות בצרפת, חזר ארצה וחיפש מקום למסעדה משלו. אחרי שראה את החלל המקסים, זיהה את הפוטנציאל הטמון במקום וקבע בו את מקומה של המסעדה שלו.
זה לא היה ברור מאליו, רחוב הנמל של אותה תקופה, לא היה אזור סימפטי לבילוי ערב, ומסעדת הנמל 24 שנפתחה לפני 15 שנה היא הסנונית הראשונה ברחוב.
בכניסה עולים במדרגות וחוזרים בגלגל הזמן 100 שנה אחורנית לנמל של פעם
המסעדה מעוצבת כוילה טוסקנית, מחולקת לחדרים פרטיים מעוצבים להפליא, פיאצה מרכזית, חדר זוגי רומנטי, מרתף יינות ובר אינטימי מזמין. החלוקה העיצובית לחללים מייצרת הפרדה, יתרון גדול במציאות החדשה.

הנמל 24 מסעדה צרפתית בנמל חיפה

בגזרת האוכל, השף רן ראש , בוגר בית הספר הגבוה לבישול של פול בוקוז בליון שבצרפת מציע תפריט המושפע משיטות הבישול של המטבח הצרפתי בשילוב נגיעות מהמטבח האיטלקי והים תיכוני.
ניכר שהשף מקפיד על שימוש בחומרי גלם איכותיים ומשקיע את כל כולו בכל מנה ומנה על מנת לייצר לסועד את החוויה של ארוחה בצרפת או איטליה וזה מעורר השתאות והתפעלות, לאור האתגרים הלא פשוטים אתם הוא נדרש להתמודד על מנת לעמוד בזה.
התפריט מגוון ומציע מנות מהקלאסיקה הצרפתית, לצד מנות מהמטבח האיטלקי ומנות עם טוויסט ים תיכוני
הכל נראה מאד מפתה ומזמין, מדובר במנות מורכבות וייחודיות שלא רואים הרבה במחוזותינו.
מרקון קרם בצלים,שמן ריחן וקציפת כמהין, פתח יופי את הארוחה. לצד גריסיני רוזמרין המוגש עם מטבל חציל מעושן ואיולי עשבי תיבול
לראשונות ריזוטו פטריות פורצ’יני בניחוח כמהין, שמנת ופרמזן מנה עשירה וטעימה, טרטר פילה בקר,עם תיבול מדוייק של צלפים,חרדל,פרמזן וטוויסט של חציל שרוף
בעיקריות נתחי פילה בקר משובח לצד ניוקי תפוחי אדמה ופטריות, עם רוטב ציר בקר ושמנת מעדן ממש. ריזוטו שרימפס, ציר צדפות, ביסק סרטנים ופרמזן חגיגה של טעמים בפה.
את המנות המדהימות ליווה יין סירה-שאטו סיינט מישל, יין מלא, עשיר בטעמיו ומאוזן היטב.

הנמל 24 מסעדה צרפתית בנמל חיפה

קינחנו במוס שוקולד בציפוי שוקולד מריר איכותי שמגיע על קראנץ’ שקדים ורוטב פירות יער- שהיה לא פחות ממושלם וברולה פיסטוק אמרטו טעים טעים טעים.

נציין שעם הפופולאריות שצובר אזור הנמל כמוקד בילוי חם, הנמל 24 נחשף לקהל צעיר . השף רן ראש, מרענן את התפריט ומכניס מנות ספיישל מקוריות לצד מנות מהמטבח הצרפתי הקלאסי
היום מושך הנמל 24 קהל סועדים מאד מגוון בכל הגילאים והמכנה המשותף לכולם הוא הערכה לאוכל טוב, לחומרי גלם איכותיים ולבילוי שהוא חוויה ייחודית בנוף המסעדות הישראלי.

לסיכום: הביקור בנמל 24 הייתה חוויה מיוחדת במינה. המטרה של השף רן ראש “לעשות אנשים מאושרים” ניכרת באווירה  ובכל מנה ומנה. רן ראש מגביל את ימי פעילות המסעדה לשלושה ימים בשבוע, בהם הוא ממקד את מאמציו ומשאביו להביא את אהבתו לאוכל לקהל הסועדים.מסעדת הנמל 24 השאירה טעם של עוד. ממליצה בחום ובהחלט נחזור!
תמחור: מחירי המנות סבירים לחלוטין ואפילו מפתיעים ביחס לאיכות המנות והרמה הגבוהה של המסעדה
*ניתן לערוך במקום אירועי בוטיק ואירועים משפחתיים, כנסים וערבי חברה ואפילו אירועי כושר סטייל לקשת הרחבה של שומרי כשרות.
הנמל 24 פתוח בסופי שבוע. לפרטי התקשרות הקליקו כאן.