לוקס מסעדה בחיפה שף עלאא מוסא

מסעדת לוקס מגישה אוכל מעולה עם וייב שמח

מאת: סמדר שני Smadar Shani

מסעדת לוקס בעיר התחתית בחיפה בניהולו של השף עלאא מוסא,סיפקה לנו הצצה על סצנת הבילוי המרגשת בעיר התחתית וחוויה קולינארית של מטבח מקומי אותנטי באווירה שמחה. נשארנו עם טעם של עוד.

חיפה לא שוקטת על שמריה, העיר התחתית מתפתחת בקצב מסחרר והפכה לאזור בילוי נחשק עם סצינה קולינרית הנותנת קונטרה גם למקומות השווים בתל אביב
רחוב הנמל בה ממוקמת מסעדת לוקס מתפקד כמדרחוב יפהפה ומשובץ לכל אורכו בברים ובתי אוכל מסוגים שלנו
תוסיפו לזה את המיקום האותנטי, הקסם הייחודי של עיר נמל חיפה ואת המגניבות החיפאית הבלתי מתאמצת ותבינו למה יותר ויותר תל אביבים עושים את הדרך חזרה לחיפה בלי להניף עפעף.
תשכחו מסטיגמות, העיר התחתית של חיפה רחוקה מלהיות מנומנמת. רחוב הנמל ביום רביעי של השבוע היה הומה במבלים מכל הסוגים, תוסס ומלא חיים ומוזיקה מגניבה בקעה מכל מקום.
פנינו היו מועדות כאמור למסעדת לוקס, מסעדה ים תיכונית עדכנית, שלא נעלמה מהרדאר שלנו והשאירה אותנו סקרנים. בכל זאת, השף עלאא מוסא שפתח את המקום בשותפות עם אחמד אסאדי, מיצב את עצמו כשף מוערך וייחודי בנוף המסעדנים. עם רזומה מרשים וניסיון מגוון.
כאן הוא משלב את הכל לכדי סימפוניה מושלמת. את המטבח של הבית, התשוקה לאוכל, האהבה לדגה מקומית, וטכניקות שרכש במטבחים השונים בארץ ובחו”ל.
הקונספט של לוקס, על פי עלאא הוא “מקום עם וייב של לילה ואווירה צעירה, המגיש אוכל מקומי, עונתי, שמדבר לכולם,לא פלצני מדיי, עם טעמים שכולם מכירים ודגש גדול על דגים ועל פירות ים”
עלאא בהחלט קלע בול! ולוקס אכן מספקת את כל החבילה.

עיצוב המקום מינימליסטי, לא מתאמץ. אבל יחד עם זאת חמים. התאורה אפלולית בשילוב מוזיקה קצבית עירוב של ערבית,עברית, לועזית וטורקית מכניסה לוייב הנכון. החלל הפנימי מוארך ומרווח, בו ממוקמים במרחק בטיחות שולחנות בר זוגיים ושולחנות גדולים יותר. הבר גדול ונוכח מאד ומשמש כמרכז ההתרחשות, שם גם עומלים על המנות מול עיני הסועדים.

לוקס מסעדה בחיפה שף עלאא מוסא

המקום מלא ועובד חזק אחרי “סגר הקורונה” שנכפה עליהם. אולי בגלל הצמא של האנשים לנצל כל רגע, אולי זה בגלל שהשמיים סגורים ואנשים נשארים בארץ, מסביר עלאא. אחרי שלב ההתרשמות מהמקום, הגיע הזמן גם ליהנות מהאוכל.בזמן עיון בתפריט והקשבה להסבר המקצועי של המלצר הלבבי שצוות לשולחננו, נהנינו מקמפרי צונן ואוזו מיטאקסה
פתחנו במנות שמבוססות על דגים ופירות ים שזה עיקר ההתמחות של המקום.

פתחנו בקרפצ’יו דג ים, סביצ’ה מרסל סטייל, טאבולה דג ים – מנה מקורית ומעניינת וסלט קלאמרי עם לבנה וסומק. על שולחננו הונחה פוקאצ’ה מהטובות שאכלנו, ששודכו לה 2 מטבלים טעימים.
המשכנו עם  מנות שהתבררו כמעולות, פילה לברק, מנת שישברק דגים ומחבת פירות ים עם חמאת עגבניות שרי ולימון כבוש. וסיימנו בטרטר ערבי של סינטה עם בורגול דק, טחינה טובה, פלפל חריף וצנוברים
המנות כולן פשוטות כביכול, אבל מלאות יצירתיות. ניכר שעלאא שם את כולו על הצלחת, השליטה בדגה מקומית, ההקפדה על חומרי גלם משובחים, הניסיון וטכניקות הבישול המקוריות ואת הטוויסט השובב והמודרני למטבח הערבי בשילוב קריצה למטבח המודרני.

מסעדת לוקס נמל חיפה השף עלאא מוסא

השף עלאא מוסא

השירות לבבי ומסביר פנים, אך יחד עם זאת לא מעיק, המחירים סבירים ביותר ביחס להשקעה בחומרי גלם. לוקס בהחלט מקום עם וייב טוב שעושה שמחה בלב ובחך. מה שמבטיח בילוי כיפי ומרגש!

מה שבטוח אנחנו עוד נחזור.

לוקס– הנמל 13 נמל חיפה. טלפון 053-9381353
פתוח בכל ימות השבוע החל מהשעה 17.00 בסופי שבוע החל מהשעה 12.30