מעצבת הפנים ליז זומר

תהליך עיצוב דירה על ידי ליז זומר

קרדיט למאמר : ליז זומר מעצבת פנים

תהליך עיצוב דירה

בעלי דירות ובתים פרטיים העוברים לנכס חדש או משפצים את הנכס שבבעלותם, נכנסים לתהליך מרגש ומורכב של עיצוב פנים, זהו תהליך יצירתי המלווה בחששות ופחדים לכן חשוב לבחור היטב סטודיו לעיצוב פנים ולהלבשת הבית. תהליך עיצוב דירה חייב להיעשות בשיתוף פעולה בין מעצבת הפנים ללקוח, הלקוח משתתף בקבלת ההחלטות ולוקח חלק פעיל בתהליך המרתק.

לכל מעצבת פנים יש סגנון ייחודי המאפיין אותה, ובדרך כלל יש למעצבת שיטות עבודה ייחודית המאפשרות לה להגשים את החלום של הלקוח ולמסור לו דירה מעוצבת המתאימה לאורח חייו ולטעמו האישי.

שלבים עיקריים בתהליך עיצוב הדירה או הבית הפרטי

תהליך עיצוב דירה כולל מספר שלבים עיקריים, התהליך מחייב התייחסות לדרישות הלקוח וסגנון חייו, ולאילוצים טכניים והנדסיים של חללי הפנים ומבנה הדירה. מטרת התהליך היא לעצב את הדירה באופן מושלם המותאם להעדפות האישיות והייחודיות של הלקוח ובני משפחתו, לתפיסה העיצובית, לצרכי המגורים היומיומיים ולסגנון החיים של הלקוח.

התהליך לעיצוב הדירה על ידי מעצבת הפנים המוכשרת ליז זומר כולל את השלבים הבאים:

  • הכרות ראשונית ואפיון צרכים – פגישת ההכרות הראשונית מתבצעת בבית הלקוח כדי לאפשר למעצב להתרשם מחללי הנכס, חלוקת חללי הפנים וכמובן כדי להכיר את הלקוח ולהבין מהו הסגנון המתאים לו ביותר.
  • סקיצות ראשוניות – לאחר הפגישה בבית הלקוח המעצבת תכין מספר סקיצות והדמיות. לאחר שהלקוח בחר את תוכנית העיצוב הבסיסית המתאימה ביותר לצרכיו ולטעמו האישי, המעצבת מכינה תוכנית עבודה מפורטת.
  • תוכנית עבודה – ליז זומר מקפידה על תוכנית עבודה מפורטת הנוגעת לעיצוב הפנים בדירת הלקוח ולהלבשת הבית. התוכנית מבוססת על הרעיון הבסיסי והסגנון של חללי הפנים על פי החלטת הלקוח ובתיאום עם המעצבת. התוכנית נדרשת כדי להכין כתב כמויות, לבחור חומרים איכותיים וכדי לסייע ללקוח לקבל החלטות נכונות, התוכנית נחוצה גם לאנשי המקצוע המבצעים את העבודה בפועל.
  • ניהול הפרויקט – מעצבת פנים מנוסה ומקצועית כמו ליז זומר מנהלת את הפרויקט מתחילתו ועד סופו, היא מבקרת בדירה במהלך העבודות כדי לוודא שקבלני הביצוע מבצעים את עבודתם על פי התוכנית שנקבעה.
  • הלבשת הבית – חלק בלתי נפרד בפרויקט לעיצוב דירה על ידי המעצבת ליז זומר.

הלבשת הבית כחלק מפרויקט העיצוב

תהליך עיצוב דירה על ידי מעצבת הפנים ליז זומר כולל גם את נושא הלבשת הבית. כדאי לדעת כי סגנון העיצוב הייחודי של מעצבת הפנים הוא שילוב מרתק בין סגנון כפרי לסגנון המודרני והקלאסי, אך העיצוב הסופי מותאם לצרכי ולרצונות הלקוח.

תהליך ושלב הלבשת הבית, כחלק בלתי נפרד מעיצוב הדירה, הוא השלב בו מרהטים את הבית לאחר שחברת ההובלות פורקת את החפצים של הלקוח. בשלב זה המעצבת מסייעת ללקוח להחליט אילו רהיטים וחפצים מהתכולה הישנה למקם בדירה המעוצבת מחדש והיכן, אילו פריטי נוי חדשים לרכוש ועוד.

שלב הלבשת הבית נועד להעניק את הטאץ’ האחרון לעיצוב הנכס, בהתאמה לסגנון העיצוב הנבחר, ובשלב זה מציבים את הרהיטים במקומם, מתקינים גופי תאורה, תולים תמונות ומראות, מתקינים וילונות, ומעניקים טאץ’ נוסף באמצעות פריטי נוי ואמנות שימושית.

קרדיט לתמונה  :יואל אליווה – צלם