הקרוסאובר היוקרתי החדש של קאדילאק הוצג בדטרויט

תערוכת דטרויט הנערכת בימים אלו היא תערוכת הרכב הגדולה בצפון אמריקה, המרכזת אליה את מיטב הדגמים והחידושים המיועדים לשוק האמריקאי – חלקם גם רלוונטים עבור השוק הישראלי. בין שלל החידושים שהוצגו בתערוכה התבלטה קאדילאק שחשפה את XT6 – רכב פנאי גדול, יוקרתי ומעוצב המיועד לשבעה נוסעים כולל נהג. קאדילאק XT6 משלים את היצע דגמי הקרוסאובר של מותג היוקרה האמריקאי, כשהוא מתמקם מעל XT5 המוכר והמצליח ומתחת לאסקלייד העצום.

עיצובו של קאדילאק XT6 נאמן לקו העיצובי של קאדילאק המשלב זוויות חדות ומשטחי גוף מפוסלים היוצרים מראה דינמי ותכליתי. מדובר ברכב פנאי גדול עם אורך של 505 ס”מ, רוחב של 196 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב של 286 ס”מ. כל אלו אפשרו למעצבי המכונית לתכנן חלל פנים נדיב לשבעה נוסעים כולל הנהג, כשעיצוב הפנים נעשה באופן נקי ומינימליסטי, תוך שימוש בעור, עץ ואלומיניום באיכות גבוהה ובגימור ידני מוקפד.

קאדילאק XT6 יונע על ידי מנוע V6 בשרני בנפח 3.6 ליטר המספק 310 כ”ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת תשעה יחסי העברה, עם אופציה למערכת הנעה כפולה חכמה. בהתאם למעמדו כרכב יוקרה ציידה קאדילאק את ה-XT6  בחבילה מקיפה של מערוכת עזר מתקדמות לנהג. בין היתר ניתן לקבל את ה-XT6 עם מערכת לראיית לילה, תצוגת נתונים עילית, מערכת לחניה אוטומטית, חבילת חיישנים ומצלמות לתצוגה היקפית. בנוסף ישנה למכונית יכולת נהיה חצי אוטונומית המתבססת על בקרת שיוט אדפטיבית בסיוע של מערכת לשמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה.

שיווקה של המכונית יחל באביב הקרוב בארה”ב כדגם 2020, ולישראל אמור ה-XT6 להגיע לקראת השנה הקלנדרית הבאה כשתג המחיר אמור להיות באזור החצי מיליון ש”ח ומעלה בהתאם לרמת הגימור.