מטבחים 2018

עיצוב מטבח – הטרנדים החמים

מאת: רותם אלתר

אין מי שלא מכיר את השמות גורדון רמזי, ג’יימי אוליבר או וולפגנג פאק. שלושתם סופרסטארים. שלושתם שווים מיליונים. שלושתם אמנים קולינריים מופלאים. אה, כן: שלושתם גברים. גם הזירה הקולינרית המקומית נשלטת על ידי גברים שלא מפחדים להתלכלך בשמן כמהין. כולם התחילו במקום הכי בסיסי – המטבח הביתי.

מטבח מודרני 2018

אתם לא צריכים לשאוף לכוכבי מישלן כדי ליהנות מלבשל לעצמכם, למשפחה או לחברים. מה שאתם צריכים זה כמה מתכונים מנצחים, ומטבח אידאלי. אירוח מודרני הוא לרוב חוויה מתמשכת שכוללת ריבוי מנות קטנות. אנחנו נכנסים ויוצאים מהמטבח לאורך כל הערב, אבל לא רוצים להתנתק מהחברה. בגלל זה המטבח הסגור פינה את מקומו למטבח פתוח בסגנון אופן ספייס, כזה שמחבר בין האורחים לבין המארחים. כתוצאה, המטבח הפך לחלק מהכלל הכולל של הבית, והעיצוב שלו צריך להתכתב עם שאר האלמנטים בסביבה.

מטבחים טרנדים

אז כשאתם באים לעצב את המטבח החדש שלכם, כדאי לשים לב לטרנדים החמים:

ארונות מטבח

ארון עם דלת, או מדפים פתוחים? אנחנו חיים בעידן של “גם וגם”, והמטבח נהנה מהייתרונות. ארונות סגורים בצירוף מדף תחתון פתוח מספקים מרחב אחסון מוגן לצד אחסון נגיש. מצד אחד אתם יכולים לדאוג שכל הבלאגן והעומס של הררי צלחות, כוסות ומוצרים יבשים יישארו סגורים בארון, ומצד שני יש לכם מדף נגיש לכלים נאים בשימוש רציף. הטרנד הזה מתכתב עם הנטייה למטבחים פתוחים, ודואג לשמור על סדר ואסתטיקה גם כאשר המטבח פתוח לחלל הבית.

חומרים

עץ טבעי ממשיך לתפוס תאוצה כחומר מרכזי בארונות, ומתכתב עם המגמה הכוללת של חומרים טבעיים ברחבי הבית. בפינה האחרת של הזירה מפציע הקוורץ, חומר עמיד להפליא שתופס את מקומו של השיש המסורתי ומגיע במגוון עצום של צבעים וטקסטורות. ידיות מתכת בסגנון וינטג’ משלימות את המראה העצי, ולגרסת המטבח המודרני יותר, ידיות נירוסטה חלקות בקווים ישרים ונקיים.

צבעים

כאמור, עץ וחמימות הם צו השעה, אבל עם טוויסט. מוקדי צבע עדינים של בז’, חום בהיר, צהבהב ואפילו ירקרק מוסיפים עוד אינטימיות למה שפעם היה שטח מנוכר עד כדי סטרילי. נגיעות ברונזה או מתכת “מלוכלכת” נותנים עוד קצת אופי לצבעוניות המעודנת, או לחלופין נירוסטה מינימליסטית.

מחיצות

כבר דיברנו (הרבה) על המטבח הפתוח, אבל לא על אחד החסרונות המעצבנים שלו – הוא פתוח. כלומר, כולם יכולים לראות את הברדק בכיור ועל השיש. לשמחתנו, מעצבי מטבחים מתחילים לאמץ את טכניקת המחיצות במטבח. דמיינו מטבח פתוח עם מחיצת גבס או יחידת מדפים שיוצרת קצת חלוקה בין לב המטבח ללב הבית, בלי לוותר על החיבור ביניהם.

מטבח יפה ומודרני

מרקמים

שילוב נכון של מרקמים יכול לתת למטבח אופי בלי להתקיף את החושים. ניתן למצוא היום הדפסים מעודנים המוטבעים ישירות על דלתות ארונות, או שאפשר ללכת על האופצייה של מדבקות ייעודיות. לא מדובר כאן על אלמנטים כבדים, אלא פסיט זקים ודוגמאות חוזרות (pattern) שמוסיפים עוד שכבה של אופי למטבח החלק.

מטבחים טרנדים

מטבח חכם

החלום של שנות ה-60 הוא המציאות של 2018. מטבח חכם הפך לקונספט בר יישום שלא בהכרח יקרע לכם את הכיס. קיימות בשוק מגוון מערכות המאפשרות לקשר בין מכשירי המטבח השונים – מכונת קפה, תנור, קומקום תאורה – ישירות לסמארטפון, לשליטה ובקרה מיידית מכל מקום או בתכנות מראש.

מטבחים יפים

עוד בקטגוריה: מקרר חכם המבצע מעקב אחר מלאי המוצרים ומאפשר הזמנת מצרכים בלחיצת כפתור. הבשלנים החובבים והחובבים-פלוס ישמחו גם לדעת שרוב מכשירי החשמל למטבח הקיימים היום בשוק מסוגלים להגיע לתוצאות ברמת שפים מקצועיים, מבלי לתפוס יותר מדי מקום על השיש.