יקב סגל יינות לבנים חדשים סדרת קדומים

יקב סגל משיק שני יינות לבנים חדשים מסדרת קדומים

מאת: סמדר שני

יקב סגל משיק סדרת יינות חדשה – ‘קדומים’ הסדרה כוללת שני יינות לבנים חדשים מראווי ודבוקי

החשיפה הראשונה של סדרת היינות החדשה ‘קדומים’ של יקב סגל התקיימה בזום עם היינן הראשי של היקב, עידו לוינסון שסיפר אודות הסדרה לצד טעימה חווייתית של יינות לבנים חדשים מראווי ודבוקי, יינות לבנים של חורף. סדרת ‘קדומים’ מביאה לקדמת הבימה זנים קדומים, מקומיים שגדלים כאן, בישראל במשך מאות עד אלפי שנים. מדובר ביינות שהם חלק מהיסטוריה של ארץ ישראל ושל אגן הים התיכון שהתפתחו, התאקלמו והתאימו עצמם למזג האוויר ולאדמה המקומית. זנים ייחודיים אלו יתפתחו להיות חלק מעתיד היין הישראלי.

סדרת ‘קדומים’, מתחברת לחזון של יקב סגל, “לשמור על האותנטיות המקסימלית של הענב”  ומבטאת את הערכים של היקב בשיטות עשייה ויין הנותנים כבוד לטרואר ובעיקר לענבים. הסדרה כוללת שני יינות לבנים חדשים מזנים מקומיים קדומים:

יקב סגל יינות לבנים חדשים סדרת קדומים

מראווי, בציר 2019

מראווי הינו זן מקומי קדום, אחד הזנים הבודדים שנשתמרו באזור ארץ ישראל. אזכורים ראשונים למראווי קיימים עוד מתקופת הרומאים, כך שהמראווי קיים באזורנו לפחות 2000 שנה, אך תפוצתו הצטמצמה וכיום הוא כמעט ונכחד. מראווי גדל רק בישראל והוא חלק מהמסע והחיפוש אחר המקומיות ומהיסטורית היין המקומי.
יין זה מגיע מכרם יחידני שניטע לפני מספר שנים בכדי לשמרו. גפני המראווי גדלות בו בטרסות מתפתלות בכרם קטנטן בבר גיורא, הרי יהודה והוא הינו אחד מהיינות הבודדים המופקים בארץ (ובעולם) מזן קדום ויוצא דופן זה והוא מספק הזדמנות נדירה לטעום את אחד מהזנים המופלאים והבודדים ששרדו פה כל השנים הללו.

רשמי טעימה: באף הדרים ופרחים לבנים ומינראליות מודגשת, כמו גם וניל וקפה קלוי שמקורם בהתיישנות בת שמונה חודשים עם השמרים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות. בפה חמיצות רעננה, תבלינים ומליחות עדינה. הגוף מלא והסיומת הדרית, מתובלת וארוכה במיוחד.

מראווי סדרת ‘קדומים’- בציר 2019. הרכב זנים מראווי 100%. אלכוהול 11%

מחיר מומלץ לצרכן: 79 ₪

 

יקב סגל יינות לבנים חדשים סדרת קדומים

דבוקי סדרת ‘קדומים’, בציר 2019

דבוקי הינו זן מקומי קדום, אחד מהזנים הבודדים שנשתמרו באזור ארץ ישראל. עד שנות ה- 50 לערך היה נפוץ ביותר אך תפוצתו הצטמצמה מאד ברבות השנים. יין זה מגיע מהגליל התחתון, מכרם הגדל בסוכה – שיטת הדלייה (גידול) עתיקה והוא אחד מהיינות הבודדים המופקים בארץ (ובעולם) מזן קדום ויוצא דופן זה והוא מספק הזדמנות נדירה לטעום את אחד מהזנים המופלאים והבודדים ששרדו פה כל השנים הללו.
דבוקי גדל רק בישראל והוא חלק מהמסע והחיפוש אחר המקומיות ומהיסטורית היין המקומי.

רשמי טעימה: באף אפרסק, פרי הדר ומינראליות, כמו גם וניל ותבלינים שמקורם בהתיישנות בת שמונה חודשים עם השמרים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות.בפה חמיצות רעננה והסיומת הדרית, מתובלת וארוכה במיוחד.

דבוקי סדרת ‘קדומים’- בציר 2019. הרכב זנים: דבוקי 100%. אלכוהול 12%

מחיר מומלץ לצרכן: 79 ₪

הסדרה החדשה משווקת בחנויות היין והאלכוהול המובחרות ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

אודות יקב סגל: יקב סגל הוקם בשנת 1787 והינו אחד היקבים הוותיקים בישראל. יקב ישראלי, בעל מורשת ארוכת שנים והיסטוריה, המושתת על שורשיות וחיבור לטבע ולאדמה. על ערכים אלו בנויה שיטת העבודה וייצור היין של היקב עוד מימיו הראשונים של היקב. החל מהשלב הראשוני של גידול הגפנים, שבו היקב נותן כבוד לטרואר ובעיקר לענבים, ועד לשיטות הייצור של היין המבוססות על מינימום התערבות. שיטות עשייה אלו, הן שיטות עשייה מסורתיות וטבעיות המדגישות את טעמיו האמתיים של הענב ואת הקשת הארומטית שלו. החזון שלנו הוא לשמור על האותנטיות המקסימלית של הענב. הכי קרוב לטבע שניתן, או במילים אחרות- החזון שלנו הוא לייצר יינות פראיים.