מקלראן חושפת את מכונית העל של העתיד

חברת מקלארן ידועה בזכות עשרות שנים של הצלחות על מסלולי הפורמולה 1, שהובילו להצגת דור של מכוניות ספורט עתירות ביצועים המשתמשות בטכנולוגיה ועיצוב ממסלול המרוצים. אחרי שחשפו בשנים האחרונות לקהל כמה ממכוניות העל החזקות והאקזוטיות ביותר, מעלים במקלארן את הרף כשחשפו את מכונית העל של העתיד: מקלארן SpeedTail.

מקלארן ספידטייל עוצבה בסגנון המכוניות המשתתפות במרוצי הסיבולת, כמתכנניה שמו דגש גדול על יצירת גוף אווירודינמי במיוחד. חופת תא הנוסעים עוצבה בצורת טיפה ומתחברת אל הזנב המוערך המאפשר זרימה אידיאלית של האוויר במהירויות גבוהות והפחתת ההתנגדות לרוח. בקצה המכונית ישנם מדפים מיוחדים המאפשרים לשפר את היציבות ומשמשים גם כבלמי אוויר בבלימות ממהירויות גבוהות. בנוסף למכונית אין מראות צד אלא מצלמות המותקנות בדלתות וניתנות לקיפול, כשבנוסף מסוגלת המכונית להנמיך את עצמה ב-3.5 ס”מ כאשר המהירות עולה כדי לשפר את האווירודינמיות.

תא הנוסעים של המכונית עוצב לפי התפישה המיוחדת של מקלארן שבה הנהג יושב במרכז המכונית כדי להעניק תחושה של רכב מסלול, כשמצדדיו של נהג ישנם צמד מושבים לנוסעים. כל הנדסת האנושת מתמקדת בנהג המוקף בשלושה מסכים המשמשים כלוח מחוונים ולשליטה על מערכות הרכב, כאשר תפעול תיבת ההילוכים, מתג ההתנעה ומצבי הנהיגה ממוקמים בתקרת המכונית בדומה לנהוג בעולם התעופה.

המכונית עצמה עשויה כולה משילוב של סיבי פחמן וטיטניום ואפשר למתכננים להשיג משקל של 1,430 ק”ג. על ההנעה אחראית מערכתה נעה היברידית מתקדמת בהספק כולל של 1,050 כ”ס, מה שמאפשר למכונית להגיע ל-300 קמ”ש ב-12.8 שניות בלבד בדרך למהירות מרבית של 403 קמ”ש, מה שהופך אותה למכונית המהירה ביותר של מקלארן אי פעם.
מקלארן תייצר רק 106 יחידות של הספידטייל, וכולן נמכרו מראש כאשר תג המחיר ההתחלתי של המכונית עומד על 2.2 מליון דולר.