פורשה מציגה דור חדש ל-911

בתערוכת לוס אנג’לס שנערכה בסוף חודש נובמבר חשפה פורשה את הדור החדש והשמיני במספר של ה-911, מכונית הספורט קופה של החברה שהיא אחד מהאייקונים הגדולים של עולם הרכב. פורשה הציגה את ה-911 לראשונה בשנת 1963 ומאז הפכה המכונית לאחת מדגמי הספורט המצליחים והנחשקים בעולם. ה-911 עברה שינויים רבים במהלך עשרות השנים בהם היא מיוצרת, אך קווי העיצוב הבסיסים של המכונית נשמרו גם בדגם החדש שזכה לשם הקוד 992.

עם זאת, הצללית המוכרת עברה רענון וה-911 החדשה ארוכה ב-10 ס”מ יותר מאשר הדור הקודם. יחידות התאורה העגולות והמסורתיות מלפנים המשולבות בכתפיים התפוחות מכילות מעתה תאורת מטריקס מתקדמת המתבססת על חמישה נורות LED עוצמתיות בכל צד. עיצוב חלקה האחורי של המכונית נעשה במחווה לדגמי שנות ה-70′ של ה-911, עם פתחי אוורור אורכיים הצמודים לשמשה האחורית לטובת קירור המנוע ופס נורות LED רובי המחבר בין יחידות התאורה האחוריות. התוצאה הסופית שומר על המראה המוכר של המכונית, בתוספת נגיעות היי טק מתבקשות.

תא הנוסעים של המכונית שומר גם הוא על המראה המוכר, אך מבצע שדרוג בכל הקשור לממשק התפעול של הנהג. תפעול רוב מערכות הרכב עבר להתבצע מתוך צג מגע דיגיטלי גדול הממוקם במרכז לוח המכשירים. לוח מהמחוונים שומר על מבנה חמשת הטבעות הקלאסי, אך כעת למעט מד הסל”ד הממוקם במרכז הוא דיגיטלי לחלוטין ומציע אפשריות תצוגה משתנות.

מתחת למכסה המנוע היושב מאחור ישנו מנוע הבוקסר המפורסם של פורשה בעל ששת הצילינדרים, אשר בסיוע שני מגדשי טורבו מספק 450 כ”ס בדגם הקאררה S. המנוע מצויד בתיבת הילוכים כפולת מצמד חדשה עם שמונה מהירויות וכמו בעבר ניתן לקבל את המכונית עם הנעה אחורית או כפולה. נתוני הביצועים השתפרו, ומדובר ב-911 המהירה ביותר אי פעם. כבר בדגם הבסיסי מסוגלת המכונית להאיץ ל-100 ב-3.5 שניות ולהגיע למהירות של 200 קמ”ש ב-12.1 שניות בלבד, כשהמהירות המרבית היא 306 קמ”ש.

שיווקה של פורשה 911 החדה כבר החל באירופה ומחירה עומד על 120 אלף יורו לדגם הקאררה S ו-127 אלף יורו לדגם הקאררה 4S לפני תוספות. לישראל אמורה להגיע ה-911 החדשה במהלך החודשים הראשונים של שנת 2019.