יקב רמת הגולן

טיפים לארוחת החג מיקב רמת הגולן  

יקב רמת הגולן מציע טיפים לארוחת חג מושלמת. כיצד לגשת לתכנון ובחירת היין לשולחן החג, כמה בקבוקים צריך, איזה סגנונות מומלץ ועוד.

אירוח מושלם מתחיל בתכנון נכון. בין אם מדובר בחומרי הגלם הטובים ביותר לארוחה, הכלים הנכונים והמפיות התואמות, להשלמת ארוחת החג מתבקש יין ישראלי טוב.
יקב רמת הגולן ממליץ לתכנן את היין כחלק מהארוחה, היין שנבחר מתבסס על הסגנון שאנו רוצים להעניק לארוחת החג וכמובן על בחירת התפריט: ארוחה בשלבים, בופה עשיר משתתפים או סגנון הכל על השולחן.
ארוחה בסגנון בופה כדאי לשלב יין אדום ויין לבן. ולסגנון הכל מכל – יין מסוג אחד אחד בדרך כלל עושה את העבודה.

קיבצנו עבורכם כמה רעיונות כיצד לגשת למשימת בחירת היין:

כלל אצבע: בקבוק יין מספיק לשש כוסות יפות מאד, כך תוכלו לחשב את כמות היין שתצטרכו.
איך בוחרים כמה מבלבל יכול להיות לעמוד מול מדפים עמוסי יינות שונים ולא למצוא את עצמך? להלן כמה שיטות שיכולות לעזור.
לפי מחיר אם צריך להעניק כלל אצבע, יקר זה לא תמיד יותר טוב. יחד עם זאת, בדרך כלל בכל הנוגע ליינות יקב רמת הגולן, ככל שעולים ברמת המחיר כך גם עולה מורכבות היין ובדרך כלל ביין ישראלי, משך זמן היישון בחביות עץ אלון. אין מניעה מיינות נגישים וקלים כמו הר חרמון אדום או לבן, ולמי שמעוניין לעלות ברמת המורכבות, סדרת גמלא תמיד מתאימה.
למי שמעריך ואוהב, יינות מסדרת ירדן וכרם יחיד יכולים להפוך את הארוחה לאירוע משמח במיוחד- את אלו ניתן וכדאי לרכוש בחנויות היין המתמחות.
לפי קהל היעד לנו כמארחים יש יד באופי הארוחה. אם מדובר במביני עניין, נסו ללכת על מגוון ויינות מיוחדים, כמו T2 מסדרת ירדן או ירדן מרלו מכרם אורגני אודם. לקהל צעיר ולארוחה טרנדית, אל תשכחו לכלול יין מבעבע להתססת העניינים, כמו גמלא השמורה ברוט. למצב שבו פשוט רוצים יין שכולם יאהבו, קברנה סוביניון גמלא תמיד קולע למטרה.

לפי זני ענבים:

יין אדום
קברנה סוביניון ומרלו הם המובילים בימים אלו. קשה לאפיין במילה אחת זני ענבים, וזה גם תלוי באופיו של כל יצרן, אבל בגדול, לכל זן יש את מאפייני טעם שלו וסגנונות היין שניתן להפיק ממנו. כך למשל לאוהבי הקברנה סוביניון, אפשר למצוא יינות קלילים ממנו ועד עוצמתיים ובעלי נוכחות מרשימה.

ביין אדום הכי קל ללכת על קברנה סוביניון או/ומרלו. ירדן מרלו – יצירה בכוס.  יין מורכב אבל טעים ונגיש לכולם. זן נוסף מעניין הוא הסירה, ואם בסירה עסקינן אז אנו ממליצים על ירדן סירה כרם בראון – אם רוצים ממש להרשים אז ליין הזה יש מרקם של קטיפה. והוא בא באריזה  חגיגית, עם תעודת זהות מרשימה עטירת מידע כגון מרכבי היין, אזור הגידול- יין זה משולם למתנה יוקרתית לחג.

פינו נואר למשל הוא זן נישה, שמתאים למי שמחפש יינות עדינים אך מתוחכמים, שטעמי הפרי אינם הדבר שמנחה אותם. למתחילים – כדאי לנסות את פינו נואר מסדרת גמלא ולאלו שמכירים ואוהבים – ירדן פינו נואר מראה את היופי של יין שניתן להפיק באזורים קרים כמו רמת הגולן.

יין לבן
שרדונה וסוביניון בלאן הם המובילים בקטגוריה זו, סוביניון בלאן תמיד ילך  לכיוון יבש ממש, מרענן וחמצמץ,
ירדן  סוביניון בלאן 2018 מציע חוויה יוצאת דופן קליל פירותיי ומלא טעמים וארומות. ושרדונה יעניק נוכחות רבה יותר. ירדן שרדונה יעניק חוויית טעם עשירה המצוינת לליווי ארוחה.
לאוהבי המתקתקות, ירדן גוורטרמינר הוא יופי של יין, חצי יבש , קליל  מתאים בול לשלהי הקיץ הישראלי.

מילה על בלנדים ודעות קדומות: בניגוד ליינות זניים שמורכבים לפחות מ- 85% מזן אחד, יינות רב-זניים מורכבים מכמה סוגים של זני ענבים, כל אחד מהם מעניק את תרומתו לאופי היין הסופי. יינות אלו יכולים להיות קלים או בעלי חוויית שתייה נוכחת יותר, וניתן להקביל זאת לחוויית בישול עם מרכיב אחד דומיננטי, לעומת תבשיל קדירה הכולל מרכיבים רבים וכל מרכיב מעניק את שלו להרמוניה. בהחלט לא מדובר בשאריות של חומרי הגלם או כל תאוריה שכזו.

והעיקר, שתו יין טוב, שאתם אוהבים

חג שמח! ממשפחת יקב רמת הגולן