מונא, מסעדה טובה ,ירושלים

מונא מסעדה שווה בחלט

מאת: סמדר שני Smadar Shani

מסעדת מונא בירושלים מספקת את כל החבילה. מיקום ייחודי עם אווירה רומנטית שמרגיש כמו חו”ל, שולחנות אינטימיים עם מפות לבנות ונרות, כלי הגשה מוקפדים, מוזיקה נכונה, יין טוב, מנות קטנות ומשובחות ולא יהירות וכמובן צוות שמצליח לייצר אווירה מקצועית ומרשימה אך עם זאת ביתית, אישית ונעימה.

מונא, מסעדה טוה, ירושלים

סוף שבוע רומנטי במלון וילה בראון בירושלים הייתה הזדמנות מצוינת לשלב ביקור במסעדת מונא האגדתית בערב שישי.
מונא בבעלותם של השף מושיקו גמליאלי, השף איתמר נבון ורועי צבאג נחשבת לאחת המסעדות הנחשבות והבולטות בירושלים.
לאחר מנוחת צהריים ודרינק בבר של וילה בראון, היינו בדרכנו למסעדת מונא. על הדרך ספגנו את האווירה הקסומה והכה ייחודית לירושלים בערב שישי.

מונא מסעדה עם די אן.איי ייחודי לה. זה מתחיל ב”לוקיישן” ששימש בעבר את האקדמיה לעיצוב בצלאל ומשמש בעשורים האחרונים כבית לאגודת הציירים והפסלים ותורם לייחוד של המקום.
מונא שוכנת בחלל אבן ישן ורומנטי, תאורה רכה אווירה אינטימית ונעימה.
לתחושת הביתיות מוצב במרכז המסעדה שולחן מלצרים רחב ידיים עליו כיכרות לחם, קערות של זיתים ובקבוקי שמן זית. הישיבה על הבר, אפשרה לנו להתבונן ולהתרגש מעבודת הצוות של מונא.
צוות מקצועי ומרשים עומל בחריצות על הכנת מנות. שיוצאות מוקפדות ומעוצבות בחינניות מרשימה. והכל מתנהל בשקט ובסדר מופתי, תחת השגחתו של השף איתמר נבון.
מהר מאד מבינים שמונא מכבדת את עצמה ומכבדת את קהל הלקוחות שלה

מונא, מסעדה, מסעדה טובה בירושלים

ג’וש הברמן של מונא, שליווה אותנו לאורך כל הערב, התגלה כברמן מקצועי,רהוט ונעים הליכות. ששלט היטב בתפריט האלכוהול והאוכל.
בחירת המנות התגלתה כדילמה קשה, פשוט רצינו להזמין הכל! בזמן שאנו מתלבטים..הזמנו יין שהמליץ לנו ג’וש  אמפורה ריטון מרלו אורגני 2013 אחרי טקס השקת הכוסות, הרחרוח והטעימה נוכחנו שמדובר ביין מצוין.
התפריט של מונא מושקע ואיכותי מחומרי גלם עונתיים מעולים, הכיוון הוא אירופאי קלאסי, תפריט ממוקד ומדויק שכולל דגים נאים, פירות ים, פסטות, נתחים משובחים של בקר ודגים.

מונא מסעדה טובה בירושלים

התפעלנו מכולן בלי יוצא מן הכלל, קונסומה עגבניות צלול עם עומק של טעמים, ברוסקטה קוקי סאן ז’אק מנה מצוינת שהפעילה היטב את בלוטות החך, סשימי טונה אדומה עם שמן צ’ילי, קלמרי צרוב עם כרובית ויוגורט, קדירת פירות ים, דפי פסטה עם רוטב סרטנים ונתח קצבים מעולה. הנדיבות ניכרת בכל מנה וגם בלחם המצוין שמוגש ללא תשלום. נציין גם שהמחירים סבירים ביותר ביחס לאיכות המנות וההשקעה בחומרי הגלם.
לא ויתרנו על סיום מתוק (למעשה שניים) וקינחנו סורבה שזיף וגם במוס מסקרפונה, לצד אספרסו חזק.

מונא מסעדה מומלצת בירושלים

מונא נותנת את הלב והנשמה ומקום שתשתוקקו לשוב אליו – מונא שמואל הנגיד 12 ירושלים