אורנה רסקין, מסעדת קיטון

המלצות על יינות ואלכוהול לכבוד הוולנטיין

אורנה רסקין הבעלים של מסעדת “קיטון” עם המלצות על יינות ואלכוהול לכבוד הוולנטיין.

היין הרומנטי – בלאן דה נואר של יקב רימון המשמעות של “בלאן דה נואר” הינה יין לבן המופק מענבי יין אדום. במקרה הזה 60% קברנה פרנק , 40% קברנה סוביניון. לטעמי האישי זה לא בדיוק בלאן דה נואר קלאסי אלא יין פרחוני עם סיומת ארוכה ונעימה שיותר מזכיר לי רוזה גם בארומות וגם בצבע וורדרד המקסים של היין.

 

בלאן דה נואר של יקב רימון

בלאן דה נואר של יקב רימון

יין של תשוקה – שאטו טאנק אדום יין שפגשתי רק בימים אלו לראשונה ומיד עשה לי חשק לזוגיות ואהבה חדשה. בלנד של קברנה סוביניון , קברנה פרנק ומרלו מיושן שנה בחביות עץ אלון צרפתי כיאה ליקב ולאזור.
ארומה עשירה של פירות בשלים, קינמון, פלפל שחור ונימה של עשן. יין שילווה נהדר ארוחה רומנטית לצד נרות.

שאטו טאנק אדום

שאטו טאנק אדום

המעודנת –  הכי הכי אני אוהבת יינות לבנים חמאתיים ומתחנפים כמו השרדונה רזרב המהמם של יקב בן חיים. לשרדונה הזה אופי רענן של פרי יחד עם חמאתיות. יין רעננן עם מרקם רך שעושה חשק לאהבה ולחיים.

שרדונה רזרב 2018 של יקב בן חיים

שרדונה רזרב 2018 של יקב בן חיים

ואיך פולניה כמוני שמחזיקה מסעדה כמו מסעדת “קיטון” יכולה לכתוב מדור המלצות לחג האוהבים שלי משקה האהבה האולטימטיבי והפולני – זוברובקה?
הפולניה – זוברובקה זוברובקה, אשר לעיתים מכונה “Bison Grass Vodka”, עוברת תהליך הייחודי רק לה, במהלכו משרים בה, בתוך מיכלי ענק, עשב בשם “Hierochloe odorata”, המכונה עשב הביזון. הביזון (התאו), הוא גם סמלה של הוודקה, ותמונתו מופיעה על תווית הבקבוק. עשב זה מקנה לוודקה את צבעה הצהבהב, ותורם לטעמה המיוחד, המאופיין בטעמי וניל, קינמון, קוקוס ושקדים. בכל בקבוק זוברובקה יש גבעול של עשב הביזון.
ייתכן שזו אגדה, אך פולנים רבים מאמינים שלזוברובקה סגולות מיוחדות, אחת מהן היא העצמת כח הגברא. זוברובקה ידועה בזכות השפעתה המיוחדת על הגוף (והנפש) בעקבות שתייה מרובה. זה כבר עושה אותה המשקה הנכון לוולנטיין ובכלל.

וודקה מומלצת הפולניה - זוברובקה

הפולניה – זוברובקה

בתצלום: איתי היינן של יקב בן חיים מוזג זוברובקה עם אורנה רסקין ממסעדת “קיטון”.
קרדיט צילום: אנטולי קריניצקי