פומו מסעדה

פומו מסעדה איטלקית

מאת: סמדר שני Smadar Shani

פומו באיטלקית זה בעצם תפוח, או דרך קיצור של האיטלקים למילה פומודורו שהיא בעצם עגבנייה, נפסח על שלב הסקרנות ונאמר על פומו, כבר בפתיחת הכתבה שכאן התפוח לא נפל רחוק מהעץ באיטליה.

מסעדת פומו - צלם אנטולי מיכאלו

מסעדת פומו – צלם אנטולי מיכאלו

פומו מסעדה חדשה יחסית ומרעננת (חוגגת שנה בימים אלו) בנוף המסעדות האיטלקיות ולצערנו אפשר למנות על יד אחת מסעדות איטלקיות שמספקות מעבר לתפריט הטיפוסי של פיצה, פסטה תעשייתית, סלט קפרזה וטירמיסו. המסעדה ממוקמת ברחוב הברזל – “שדרת המסעדות של מרכז העסקים של רמת החייל” ובשונה מהן ניכר שהמקום עוצב ותוכנן בסגנון מודרני אורבני, במטרה לייצר לאורחים חוויה אותנטית מעודכנת של מסעדה איטלקית תל אביבית.

לחי עגל

לחי עגל

החלל הגדול והמואר של Pomo, שעוצב על ידי ירון טל בצבעים חמים וקווים מודרניים מתאים עצמו לסוגי אווירה שונים ולסוגי קהל שונים. בפומו לא מנסים להסתתר, המטבח פתוח לסועדים ומאפשר התבוננות מקרוב בצוות שטורח ועומל בשקדנות מרשימה ובמקצועיות על הכנת המנות, המטבח הפתוח והפעלתנות במטבח מוסיפה קסם ייחודי למקום. שף המסעדה שף שחר ברנע הטמיע בפומו סגנון בישול של דרום איטליה שבא לידי ביטוי בעושר חומרי גלם איכותיים וטריים. תנור פחמים גדול ניצב במטבח, מספק את כל סוגי המאפים המוגשים במסעדה.

מסעדת פומו - אנטולי מיכאלו

מסעדת פומו – אנטולי מיכאלו

בפומו משתמשים בתנור הפחמים גם לטובת תבשילי בשר ייחודיים, למנות דגים ולתוספות מה שמבטיח שכל המנות שיוצאות מהתנור נהנות מארומה ייחודית. בפומו עושים כבוד גם לפסטות שמוכנות במקום טרי מדי יום, כולל פסטה ללא גלוטן.

ניוקי שרימפס - צלם אפיק גבאי

ניוקי שרימפס – צלם אפיק גבאי

המלצרית נופר ששלטה בתפריט האוכל ובמיוחדים שליטה מלאה וידעה להסביר על המיוחדים בצורה מושלמת (כמו כן בתפריט היין, בהמלצתה הלכנו על יין אדום שאטו גולן שהיה מצוין) המליצה לנו על “ברוסקטה טונה” שהייתה יריית הפתיחה של הארוחה, תלולית נדיבה של סביצ’ה טונה הונחה מעל טוסט חרוך על גחלים, הייתה מתובלת כראוי עם כוסברה,צלפים,ואיולי, לצידה “מנת אחות” קרפצ’יו טונה עם טוויסט ישראלי שהוגשה עם שקד ירוק מריר, המשכנו עם שתי ראשונות נוספות שהיו מוצלחות אף הן “פרחי כרובית אריסטטו -בטאבון” שמוגשת עם רוטב יוגורט עיזים ועשבי תיבול לימוניים ומנה של “אנשובי ORITZ” ,

אנשובי ORTIZ - צלם אנטולי מיכאלו

אנשובי ORTIZ – צלם אנטולי מיכאלו

היות ואנו לא חסידים גדולים של אנשובי, אני חייבת לציין שלא היו לנו ציפיות גדולות מהמנה, אבל ברנע השכיל לאזן כאן את המליחות הכה דומיננטית של האנשובי באמצעות שילוב חומרי גלם איכותיים ו”אופן הגשה”, מה שקיבלנו בפועל היה “מלבני קרקר פריך שנאפה במקום, עליו הונח האנשובי יחד עם איולי פלפלים, סלסה ורדה,בצלי שאלוט ושבבי פרמזן. המשכנו עם שתי עיקריות שישמחו את אלו שירצו לחמוק מפחמימות (משימה לא פשוטה במטבח האיטלקי) לברק שלם ביין לבן וחמאה, עגבניות וזיתי קלמטה שלא אכזבה  וסטייק אנטריקוט 500 גר’ אחת ממנות הספיישל של התפריט (קיים גם במשקל 400גר’)

לחי עגל - צלם אפיק גבאי

לחי עגל – צלם אפיק גבאי

בגזרת הקינוחים, טעמנו גלידה במרקם קטיפתי  שמכינים במקום שהייתה טעימה וסיכמה היטב את הארוחה. היות וקצרה קיבתנו מלהכיל לערב זה.. נביא בפניכם מנות דגל ומבחר מנות ספישל שנופר המליצה לנו לנסות בביקור הבא: ניוקי שרימפס עשבי תיבול, אפונה וביסק.

בוראטה ארטישוק שום, בזיליקום, זיתים, שמן זית ובלסמי

סשימי טונה טונה אדומה, שומר, נענע, שמן זית, גספצ’ו עגבניות צהובות

פסטה ציידים בייקון, פילה בקר, פטריות פורציני ופורטבלו, עגבניות שרופות

ל”יושבי הבר”, פומו מציעה מבחר מנות פתיחה מובחרות לצד תפריט יינות משובח וקוקטיילים מיוחדים ועכניים לקיץ, ביניהם

OUZO P אוזו, מיץ לימון, סירופ שקדים וליקר קסיס

מידורי גולד סטולי, מיץ לימון, מיץ תפוזים, סירופ אננס ומלפפון.

סשימי טונה - צלם אפיק גבאי

סשימי טונה – צלם אפיק גבאי

POMO הברזל 11 רמת החייל תל אביב, טלפון  03-9225320